Gość haylife Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Witam. Od paru dni słońce nieźle nam przyświeciło. no i właśnie efektem jest wysoka temperatura powietrza. Mam opla Combo 1,7cdti od ponad roku wersja 101km. dodam tylko iż we wrześniu ubiegłego roku silnik miał kapitalkę. Zwyczajnie w świecie się przytarł. Zostały wymienione dwa tłoki głowica oczywiście sprawdzona ale nie w tym rzecz w ubiegłym roku podczas wysokich temperatur był ten sam problem mianowicie moim i nie tylko moim zdaniem ciecz chłodząca osiąga zbyt wysoką temperature przy jeździe ponad 80km./h temperatura potrafi skoczyć do gruba ponad 90 stopni po czym nachwile opada i przy np przyspieszaniu się podnosi. Czy to naturalne ?? Czy ktoś miał taki problem ? jeżeli tak to do czego najlepiej zajrzeć? Nadmienię iż przy remoncie silnika termostat był wymieniony orginał opla 89stopni. Głowica była sprawdzana przy kapitlce i była dobra . zastanawiałem się czy przypadkiem nie zrobić ręcznego włącznika do wentylatorów w kabinie ponieważ to komputer steruje wiatrakami. co wy nato . z góry dzieki za pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52448-17-cdti-wysoka-temperatura-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daro83 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 ile to jest grubo ponad 90 i jak utrzymuje sie temp gdy nie rośnie do ponad 90stopni, np przy jeździe po mieście? reczne włączanie wiatraka na nic się zda przy jezdzie szybkiej bo chłodnica i tak jest studzona przez wlatujące powietrze,   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52448-17-cdti-wysoka-temperatura-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-439499 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość haylife Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 temperatura dochodzi do 95 może 97 przy jeździe po mieście z włączoną klimą nie ma problemu bo witrak praktycznie chodzi cały czas. natomiast problem pojawia się poza miastem gdy prędkość obrotowa silnika przekracza 2000 obr./min. temperatura rośnie do około 95stopni ile czasu się utrzymuje to cieżko mi powiedzieć bo boje się testować żeby nie przegżać go. w każdym razie chłodze go do około 89 stopni poprzez wstrzymanie przyspieszenia i wolniejsza jazdę. ( dodam tylko iż oczywiście nie jest to odrazu lecz po jeździe około 15 minut w cyklu poza miejskim)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52448-17-cdti-wysoka-temperatura-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-439508 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daro83 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 a masz filtr cząstek dpf? moze sie wypala wtedy właśnie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52448-17-cdti-wysoka-temperatura-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-439511 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 Po pierwsze nie komputer steruje włączaniem wentylatora chłodnicy tylko czujnik temperatury włączania wentylatora po drugie opisujesz: " temperatura dochodzi do 95 może 97 przy jeździe po mieście z włączoną klimą nie ma problemu bo witrak praktycznie chodzi cały czas. natomiast problem pojawia się poza miastem gdy prędkość obrotowa silnika przekracza 2000 obr./min. temperatura rośnie do około 95stopni ile czasu się utrzymuje to cieżko mi powiedzieć " to normalna temperatura robocza silnika 95-97* w układzie chłodzenia panuje podciśnienie i płyn dopiero zagotuje się przy temperaturze 120*   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52448-17-cdti-wysoka-temperatura-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-439713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmarcinicramm Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 U mnie temperatura takiego samego silnika w astrze h zachowuje się podbnie, w ASO powiedzieli, że jest ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52448-17-cdti-wysoka-temperatura-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-439773 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tombo77 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Panowie to jak to powinno być? Bo mi przy 95-98 stopniach wentylator sie nie załącza. W jakich temperaturach powinien sie załączyć?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52448-17-cdti-wysoka-temperatura-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-505332 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmarcinicramm Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 U mnie załącza się przy 98   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52448-17-cdti-wysoka-temperatura-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-505460 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.