Skocz do zawartości

1.7 CDTI wysoka temperatura cieczy chłodzącej


Gość haylife

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od paru dni słońce nieźle nam przyświeciło. no i właśnie efektem jest wysoka temperatura powietrza. Mam opla Combo 1,7cdti od ponad roku wersja 101km. dodam tylko iż we wrześniu ubiegłego roku silnik miał kapitalkę. Zwyczajnie w świecie się przytarł. Zostały wymienione dwa tłoki głowica oczywiście sprawdzona ale nie w tym rzecz w ubiegłym roku podczas wysokich temperatur był ten sam problem mianowicie moim i nie tylko moim zdaniem ciecz chłodząca osiąga zbyt wysoką temperature przy jeździe ponad 80km./h temperatura potrafi skoczyć do gruba ponad 90 stopni po czym nachwile opada i przy np przyspieszaniu się podnosi. Czy to naturalne ?? Czy ktoś miał taki problem ? jeżeli tak to do czego najlepiej zajrzeć? Nadmienię iż przy remoncie silnika termostat był wymieniony orginał opla 89stopni. Głowica była sprawdzana przy kapitlce i była dobra . zastanawiałem się czy przypadkiem nie zrobić ręcznego włącznika do wentylatorów w kabinie ponieważ to komputer steruje wiatrakami. co wy nato . z góry dzieki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile to jest grubo ponad 90 i jak utrzymuje sie temp gdy nie rośnie do ponad 90stopni, np przy jeździe po mieście? reczne włączanie wiatraka na nic się zda przy jezdzie szybkiej bo chłodnica i tak jest studzona przez wlatujące powietrze,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura dochodzi do 95 może 97 przy jeździe po mieście z włączoną klimą nie ma problemu bo witrak praktycznie chodzi cały czas. natomiast problem pojawia się poza miastem gdy prędkość obrotowa silnika przekracza 2000 obr./min. temperatura rośnie do około 95stopni ile czasu się utrzymuje to cieżko mi powiedzieć bo boje się testować żeby nie przegżać go. w każdym razie chłodze go do około 89 stopni poprzez wstrzymanie przyspieszenia i wolniejsza jazdę. ( dodam tylko iż oczywiście nie jest to odrazu lecz po jeździe około 15 minut w cyklu poza miejskim)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Po pierwsze nie komputer steruje włączaniem wentylatora chłodnicy tylko czujnik temperatury włączania wentylatora po drugie opisujesz:

 

" temperatura dochodzi do 95 może 97 przy jeździe po mieście z włączoną klimą nie ma problemu bo witrak praktycznie chodzi cały czas. natomiast problem pojawia się poza miastem gdy prędkość obrotowa silnika przekracza 2000 obr./min. temperatura rośnie do około 95stopni ile czasu się utrzymuje to cieżko mi powiedzieć "

 

to normalna temperatura robocza silnika 95-97* w układzie chłodzenia panuje podciśnienie i płyn dopiero zagotuje się przy temperaturze 120*

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mmarcinicramm

U mnie temperatura takiego samego silnika w astrze h zachowuje się podbnie, w ASO powiedzieli, że jest ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności