Gość haylife Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Witam. Od paru dni słońce nieźle nam przyświeciło. no i właśnie efektem jest wysoka temperatura powietrza. Mam opla Combo 1,7cdti od ponad roku wersja 101km. dodam tylko iż we wrześniu ubiegłego roku silnik miał kapitalkę. Zwyczajnie w świecie się przytarł. Zostały wymienione dwa tłoki głowica oczywiście sprawdzona ale nie w tym rzecz w ubiegłym roku podczas wysokich temperatur był ten sam problem mianowicie moim i nie tylko moim zdaniem ciecz chłodząca osiąga zbyt wysoką temperature przy jeździe ponad 80km./h temperatura potrafi skoczyć do gruba ponad 90 stopni po czym nachwile opada i przy np przyspieszaniu się podnosi. Czy to naturalne ?? Czy ktoś miał taki problem ? jeżeli tak to do czego najlepiej zajrzeć? Nadmienię iż przy remoncie silnika termostat był wymieniony orginał opla 89stopni. Głowica była sprawdzana przy kapitlce i była dobra . zastanawiałem się czy przypadkiem nie zrobić ręcznego włącznika do wentylatorów w kabinie ponieważ to komputer steruje wiatrakami. co wy nato . z góry dzieki za pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daro83 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 ile to jest grubo ponad 90 i jak utrzymuje sie temp gdy nie rośnie do ponad 90stopni, np przy jeździe po mieście? reczne włączanie wiatraka na nic się zda przy jezdzie szybkiej bo chłodnica i tak jest studzona przez wlatujące powietrze,   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość haylife Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 temperatura dochodzi do 95 może 97 przy jeździe po mieście z włączoną klimą nie ma problemu bo witrak praktycznie chodzi cały czas. natomiast problem pojawia się poza miastem gdy prędkość obrotowa silnika przekracza 2000 obr./min. temperatura rośnie do około 95stopni ile czasu się utrzymuje to cieżko mi powiedzieć bo boje się testować żeby nie przegżać go. w każdym razie chłodze go do około 89 stopni poprzez wstrzymanie przyspieszenia i wolniejsza jazdę. ( dodam tylko iż oczywiście nie jest to odrazu lecz po jeździe około 15 minut w cyklu poza miejskim)   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daro83 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 a masz filtr cząstek dpf? moze sie wypala wtedy właśnie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 Po pierwsze nie komputer steruje włączaniem wentylatora chłodnicy tylko czujnik temperatury włączania wentylatora po drugie opisujesz: " temperatura dochodzi do 95 może 97 przy jeździe po mieście z włączoną klimą nie ma problemu bo witrak praktycznie chodzi cały czas. natomiast problem pojawia się poza miastem gdy prędkość obrotowa silnika przekracza 2000 obr./min. temperatura rośnie do około 95stopni ile czasu się utrzymuje to cieżko mi powiedzieć " to normalna temperatura robocza silnika 95-97* w układzie chłodzenia panuje podciśnienie i płyn dopiero zagotuje się przy temperaturze 120*   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmarcinicramm Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 U mnie temperatura takiego samego silnika w astrze h zachowuje się podbnie, w ASO powiedzieli, że jest ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tombo77 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Panowie to jak to powinno być? Bo mi przy 95-98 stopniach wentylator sie nie załącza. W jakich temperaturach powinien sie załączyć?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmarcinicramm Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 U mnie załącza się przy 98   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.