Skocz do zawartości

Corsa B Nie odpala na zimnym silniku


Gość Mateo91lw

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mateo91lw

witam. posiadam silnik 1.4 8V na wtrysku jednopunktowym i mam problem zawsze jak silnik jest zimny czyli postoji dłużej powiedzmy 12 godzin nie chce odpalić. rozładowałem dwa akumulatory a On dalej nie pali. co dziwne odpala na pych. co się mogło stać? świecie i kable Wn wymieniłem na nowe i nie pomogło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kacper

co dziwne odpala na pych

Jak odpalałeś w ten sposób, to sprawdź czy pasek rozrządu nie przeskoczył.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mapetopel

Padlinkę pod komputer i trzeba sprawdzić sygnały z czujnikow.

Edytowane przez mapetopel

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateo91lw

pasek na bank nie przeskoczył, bo pasek był nowy . a no i zapala się kontrolka check po około 2 KM jazdy ... czy sonda lambda ma coś do rozruchu? bo problemy zaczeły się dziać jak miałem dziurawy tłumik tzn uszczelka od kolektora wydechowego poleciała i nie robiłem tego przez dłuższy czas dopiero zrobiłem jak palił 16 litrów/ 100 km . teraz spalanie jest w normie ale nie chce odpalic ;/ hmmm własnie rozebrałem cały układ wtrysku... oraz wyjełem nie jaki zawór EGR i jest On cały brudny czy to może być jego wina ?

Edytowane przez Mateo91lw

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marti82

Sonda lambda nie ma nic do rozruchu!!, sonda czyta dopiero jak się motor rozgrzeje!

Egr - zawór recyrkulacji spalin, jak jest cały brudny to trzeba go wyczyścić co nie jest wcale łatwe i proste! ta sztuka wymaga i czasu i odpowiednich czyścideł (nafta się dobrze sprawdza do czyszczenia) jest jeszcze grillex spray czyli spray do czyszczenia grilli z całego syfu a więc i tu by się sprawdził jako środek myjąco-czyszczący!, ale najważniejsze jest to czy zawór sam w sobie działa!!!, czyli czy grzybek otwiera się i zamyka! a żeby to sprawdzić musiał byś podłączyć go odpowiednio pod akumulator i sprawdzić czy klepie! ( ale uwaga błędne podłączenie pinów może trwale uszczkodzić elektrozawór i w tym momencie można być parę stówek w plecy) lepiej zlecić to komuś kto już to robił i wie co z czym jak i kiedy :kroli: , sprawdź też przepływomierz!! dodam żę Egr ściśle współpracuję z przepływomierzem! i jeśli masz i to i to uwalone to są to przyczyny z rozruchem brakiem mocy i świeceniem się kontrolki check engine...

Edytowane przez marti82

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateo91lw

dobra ... teraz po rozebraniu przepustnicy EGR i jej przeczyszczeniu na razie odpala normalnie, ale obroty są zbyt wysokie tzn 1200 gdzie normalnie było 900... jak odłączyłem krokowy to obroty doszły do 4 tyś i dalej szły... jak odłączyłem potencjometr przepustnicy to obroty 3 tyś i nic ... co mogło się stać? dodam jeszcze że strasznie syczy mi powietrzem z tyłu ;/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marti82

dobra ... teraz po rozebraniu przepustnicy EGR i jej przeczyszczeniu na razie odpala normalnie, ale obroty są zbyt wysokie tzn 1200 gdzie normalnie było 900... jak odłączyłem krokowy to obroty doszły do 4 tyś i dalej szły... jak odłączyłem potencjometr przepustnicy to obroty 3 tyś i nic ... co mogło się stać? dodam jeszcze że strasznie syczy mi powietrzem z tyłu ;/

 

A wykonałeś adaptację przepustnicy?, pewnie nie! musisz wykonać adaptację przepustnicy!!

ja u siebie przeprowadziłem adaptację za pomocą OP-COM i obroty się od razu ustabilizowały tak jak powinno być!, a takie obroty jakie masz obecnie to wynik nie zaadoptowania przepustnicy po jej czyszczeniu! przez to komputer głupieje i obroty strasznie falują!, silniczek krokowy zostaw w spokoju heh;), a co do syczenia sprawdź przewody podciśnienia czy coś się nie przypchało!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateo91lw

okej jak mam to zrobić? jak ją zaadaptować?

weże mam okej nie wiem czy to nie przepadkiem uszczelka zaworu EGR albo uszczelka kopułki monowtrysku która przylega na kolektor ssący

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marti82

Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy:

 

► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.

 

► Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

 

► Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

 

► Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

 

 

Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:

 

► Brak błędów w pamięci sterownika silnika.

 

► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V

 

► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).

 

► Przepustnica czysta!

 

► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)

 

► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC

 

 

Tekst zapożyczony z forum klubu Astry! nie jestem jego autorem i nie modyfikowałem treści!

 

"Podpinamy op-com, wybieramy rocznik, rodzaj silnika jak zawsze. Później wybieramy silnik, funkcje specjalne (na górze będzie podpis - resetuj wartości wyuczone a na ekranie pojawi się kilka suwaków do wyboru), nic z tym nie robimy, wciskamy po prostu aktywuj i tyle. Czekam z 10 sek. i już po wszystkim. Jest też kilka warunków zanim zrobimy adaptacje, płyn chłodzący ma mieć ok. 85 stopni, aku ma mieć co najmniej 11 V napięcia, ma nie być aktywnych błędów, silnik ma nie być włączony, tylko zapłon, podczas adaptacji nie wolno ruszać gazem. Po tym jak już zrobiliśmy adaptację (na przekręconym) od razu odpaliłem auto (nie wyciągnąłem kluczyka ze stacyjki) i to był błąd (w manualu nic nie ma na ten temat) bo po odpaleniu zrobiło się nie fajnie, obroty zaczęły szaleć, auto nie reagowało zupełnie na pedał gazu (od razu wyskoczył check plus dwa błedy przepustnicy w tym rzeczony P1555, plus jeszcze jeden powiązany z obrotami w module ESP). Ja wpadłem w panikę ;), Kolega pablo79 stwierdził spokojnie, że nie takie rzeczy ;), i w końcu po prostu zgasiłem auto, wyjąłem kluczy ze stacyjki (to jest chyba kluczowa sprawa dal całej adaptacji, wyjąć kluczyk) i ponownie włączyłem ale tylko zapłon i odczekałem 3 min. na wszelki wypadek (nie wiem czy to konieczne z tym czekaniem, może wystarczy tylko wyjąć i włożyć kluczyk). I po odpaleniu wszystko już było idealnie, błędy przestały być aktywne (od razu je wykasowaliśmy), check zgasł, silnik pracował na tip top. Poczekałem, aż włączy się wiatrak od chłodnicy, żeby sterownik nauczył się od nowa ustawień (tak to się podobno robi), auto jeszcze trochę pochodziło na jałowym i operacja się zakończyła. I muszę powiedzieć, że pacjent przeżył i czuje się bardzo dobrze :), już mi nic nie szarpie przy zmianie biegów, gaz nie reaguje z minimalnym opóźnieniem, słowem tak jak być powinno".

 

Dodam teraz od siebie że można to zrobić właśnie za pomocą Interfejsu OP-COM lub Tech2

musisz się dowiedzieć kto u ciebie w mieście posiada OP-COM-a lub Tech2 wówczas pojedziesz tam i powiesz że chcesz aby przeprowadzili ci proces adaptacji przepustnicy za pomocą urządzenia diagnostycznego OP-COM Lub Tech2 lub innego które daję możliwość adaptacji poprzez interfejs diagnostyczny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateo91lw

okej dzięki jade do Mechanika może skasuje z 5 dyszek a zrobi jak należy jeszcze Mi wytłumacze sprawe nie palenia auta. co prawda zapalił dzisiaj rano ale z trudnościami ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności