Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku witam wszystkich

 

oczywiście jestem tutaj by się Was poradzić

dziś postanowiłem napełnić klime w mojej Astrze f, wszystko przebiegło bez problemu

ale po ok 30 min jazdy w kabinie zaczęło śmierdzieć

podjechałem więc do kolesia który mi napełniał klime i okazało się że jest wyciek ze sprężarki

powiedział że trzeba wymienić omering czy coś takiego nawet dał mi zestaw(gumowa uszczelka, omering i jeszcze spinka) bym sobie wymienił a on bez problemu

napełni mi potem klime za darmo

i tu pojawia się moje pytanie jak dokonać tej wymiany czy demontaż sprężarki to skomplikowana operacja?

może ma ktoś instrukcję jak tego dokonać

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52771-wyciek-ze-spr%C4%99%C5%BCarki/
Udostępnij na innych stronach

1. Sam albo warsztat wyciąga ci sprężarkę (pamiętaj o odessaniu czynnika)

2. Jeżeli chcesz jeździć bez klimy kupujesz wcześniej krótszy pasek wielklinowy i po zdjęciu sprężarki mechanik w miejsce krótszego zakłada dłuższy pasek.

3. Czysta odtłuszczona sprężarka na stół i za pomocą specjalnych narzędzi (klucz do blokady koła pasowego, ściągacz koła pasowego ściągacza pierścieni segera i jeszcze kliku innych rozkręcasz pacjenta, wcześniej zlewasz olej z komory jednej i drugiej do pojemniczka by potem zalać sprężarkę przez specjalny otwór który jest zazwyczaj zabezpieczony dosyć pokaźną śrubą, lub kupujesz nowy olej i zazwyczaj ok 150ml wlewasz do sprężarki.

4. W Twoim przypadku musisz wymienić dławnicę czyli uszczelniacz wału, jak się to robi jest w sieci, wpisz laser-simex i zobaczysz, potrzebnny Ci będzie specjalny trzpień do osadzenia uszczelniacza inaczej łatwo go uszkodzić.

5. Przy okazji wymieniasz sześć oringów (w przypadku Delphi V5) dwa do korpusu i cztery do zaworu

6. Skręcasz całość, zalewasz olejem, kręcisz wałkiem by się rozlazł po całej sprężarce używając specjalnego klucza.

7. Zakładasz cewkę koło pasowe, ustalasz szczelinomierzem grubość szczeliny między cewką a kołem pasowym

Voila, chyba niczego nie pominąłem.

... a jakby co to szukając w sieci znajdziesz... bardzo mało, bo to temat bardzo dochodowy. Za "tzw regenerację" śpiewają od 220 do 600zł do tego dochodzi wymiana kilku innych rzeczy jak zawór rozprężny osuszacz, nabicie i robi się ok. 1200zł to czasem jedna czwarta ceny auta.

Pamiętaj musisz mieć narzędzia (dobre) oraz zdolności manualne inaczej spartolisz robotę, niestety nrzędzia też kosztują w sumie jakieś 300zł na All..

 

Czasem (jak w moim przypadku) warto kupć jakiegoś trupa za 40zł i sobie na nim poćwiczyć.

 

G

Edytowane przez M@ryna

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52771-wyciek-ze-spr%C4%99%C5%BCarki/#findComment-441597
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności