Gość Jusko9 Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Na początku witam wszystkich oczywiście jestem tutaj by się Was poradzić dziś postanowiłem napełnić klime w mojej Astrze f, wszystko przebiegło bez problemu ale po ok 30 min jazdy w kabinie zaczęło śmierdzieć podjechałem więc do kolesia który mi napełniał klime i okazało się że jest wyciek ze sprężarki powiedział że trzeba wymienić omering czy coś takiego nawet dał mi zestaw(gumowa uszczelka, omering i jeszcze spinka) bym sobie wymienił a on bez problemu napełni mi potem klime za darmo i tu pojawia się moje pytanie jak dokonać tej wymiany czy demontaż sprężarki to skomplikowana operacja? może ma ktoś instrukcję jak tego dokonać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52771-wyciek-ze-spr%C4%99%C5%BCarki/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czejen Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 jak nie masz doświadczenia, łatwo skopać to jeszcze bardziej niż jest teraz lepiej niech naprawi to zakład który zajmuje się klimą   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52771-wyciek-ze-spr%C4%99%C5%BCarki/#findComment-441464 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość M@ryna Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 (edytowane) 1. Sam albo warsztat wyciąga ci sprężarkę (pamiętaj o odessaniu czynnika) 2. Jeżeli chcesz jeździć bez klimy kupujesz wcześniej krótszy pasek wielklinowy i po zdjęciu sprężarki mechanik w miejsce krótszego zakłada dłuższy pasek. 3. Czysta odtłuszczona sprężarka na stół i za pomocą specjalnych narzędzi (klucz do blokady koła pasowego, ściągacz koła pasowego ściągacza pierścieni segera i jeszcze kliku innych rozkręcasz pacjenta, wcześniej zlewasz olej z komory jednej i drugiej do pojemniczka by potem zalać sprężarkę przez specjalny otwór który jest zazwyczaj zabezpieczony dosyć pokaźną śrubą, lub kupujesz nowy olej i zazwyczaj ok 150ml wlewasz do sprężarki. 4. W Twoim przypadku musisz wymienić dławnicę czyli uszczelniacz wału, jak się to robi jest w sieci, wpisz laser-simex i zobaczysz, potrzebnny Ci będzie specjalny trzpień do osadzenia uszczelniacza inaczej łatwo go uszkodzić. 5. Przy okazji wymieniasz sześć oringów (w przypadku Delphi V5) dwa do korpusu i cztery do zaworu 6. Skręcasz całość, zalewasz olejem, kręcisz wałkiem by się rozlazł po całej sprężarce używając specjalnego klucza. 7. Zakładasz cewkę koło pasowe, ustalasz szczelinomierzem grubość szczeliny między cewką a kołem pasowym Voila, chyba niczego nie pominąłem. ... a jakby co to szukając w sieci znajdziesz... bardzo mało, bo to temat bardzo dochodowy. Za "tzw regenerację" śpiewają od 220 do 600zł do tego dochodzi wymiana kilku innych rzeczy jak zawór rozprężny osuszacz, nabicie i robi się ok. 1200zł to czasem jedna czwarta ceny auta. Pamiętaj musisz mieć narzędzia (dobre) oraz zdolności manualne inaczej spartolisz robotę, niestety nrzędzia też kosztują w sumie jakieś 300zł na All.. Czasem (jak w moim przypadku) warto kupć jakiegoś trupa za 40zł i sobie na nim poćwiczyć. G Edytowane 14 Maja 2012 przez M@ryna   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52771-wyciek-ze-spr%C4%99%C5%BCarki/#findComment-441597 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.