Skocz do zawartości

Problem z turbo lub zaworem upustowym lub zaworem podciśnienia... HELP!


Rekomendowane odpowiedzi

Gość goozietz

Witam wszystkich.

 

Problem dotyczy Astry H 2.0 turbo Z20LEL.

 

Kilka dni temu stojąc długi czas w korku, pojawił się problem związany z dziwnym dźwiękiem wydobywającym się z filtra powietrza.

(W samochodzie zainstalowany jest filtr stożkowy K&N).

Zanim pojawiło się dziwne "bulgotanie z filtra" jazda wyglądała następująco:

 

 

1. przyspieszenie, spalanie, temperatura - w normie.

2. żadna kontrolka się nie świeciła.

3. podczas przyspieszania turbina wydawała przyjemny świst.

4. w momencie zdjęcia nogi z gazu, lub zmiany biegu, charakterystyczne głośnie "syknięcie" - jak blow-off.

 

Po nieszczęsnych kilku godzinach w korku, jedyne co się zmieniło to to, ze zamiast

świstu pkt4, w trakcie odejmowania gazu lub zmiany biegu pojawiło się "bulgotanie w filtrze" (do tego filtr wpada w dziwne wibracje)

żadna kontrolka się nie świeci, przyspieszenie w normie...

 

Spędziłem dwa popołudnia szukając przyczyny i niestety nie wiem co mogło się stać.

 

-sprawdziłem filtr powietrza - czysty

-wszystkie rury dolotowe do turbiny - czyste

 

jedyne co znalazłem to to - zawór podciśnienia turbiny

373495629rb7.jpg

 

znalazłem na forum, że trzpień tego zaworu, przy zgaszonym silniku powinien się poruszać, u mnie nie rusza się wcale, nawet nie drgnie.

Do czego dokładnie służy ten zawór i czy to może być przyczyna mojego problemu?

 

Kolejną rzeczą jakiej szukałem to zawór upustowy. Szukałem go bo dźwięk jaki wydobywał się spod maski przy zmianie biegu był dokładnie jak przy blow-off, niestety zaworu nie znalazłem. Szukałem na kolektorze za przepustnicą.

 

-Czy ktoś wie czy zawór upustowy był montowany seryjnie w tym silniku?

-Czy na miejsce seryjnego (cichego) mógł zostać zamontowany ten głośny syczący? (nie wiem tego dokładnie ponieważ jestem kolejnym właścicielem samochodu)

- Czy taki zawór mógł się popsuć?

 

Oprócz zapieczonego trzpienia zaworu jaki widać na zdjęciu nie przychodzi mi do głowy nic innego niż zawór upustowy, charakterystyczny świst jaki

silnik wydawał przed usterką, przy zamknięciu przepustnicy, zmienił się w bulgot w filtrze, tak jakby całe ciśnienie po zamknięciu przepustnicy wracało do turbiny, a z niej do filtra powietrza.

 

Dodam jeszcze, że turbina działa dobrze, auto nie muli, przyspiesza bardzo dobrze, żadnych błędów...

 

 

Bardzo proszę o porady i opinie.

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez goozietz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53283-problem-z-turbo-lub-zaworem-upustowym-lub-zaworem-podci%C5%9Bnienia-help/
Udostępnij na innych stronach

Gość goozietz

Pouczanie moderatorów to nie najlepszy start na forum, ale ... OK .. zostawiamy .. :rotfl:

 

 

OK, Dzieki :) poprostu zalezy mi na uzyskaniu jakiejs porady, a temat zostal wklejony do silnikow diesla.

 

PS. [rzepraszam za brak polskich znakow, jestem teraz w pracy a nie mieszkam w Polsce.

 

Gość goozietz

Witam.

 

Dzisiaj rano postawilem uto na serwis, przed chwila dostalem telefon, ze zawor Wastegate jest zablokowany w pozycji otwartej.

Czy ktos zna dobry sposob zeby go odblokowac?

 

W moim temacie, ktory znajduje sie obecnie w smietniku, kolega WESOL napisal mi, ze moj silnik posiada Wastegate oraz Dump Valve - dodatkowy zawor upustowy. zamontowany gdzies pomiedzy sprezarka a kolektorem dolotowym. Wyglada na to, ze ten zawor tez jest popsuty, poniewaz tak jak pisalem w pierwszym poscie charakterystyczne "pssst" zniknelo.

 

Servis proponuje wymiane turbo w zwiazku z zapieczonym wastegate.

Jak zadzwonilem do nich i powiedzialem o kolejnym w/w zaworze to nie bardzo wiedzieli o co mi chodzii i gdzie go szukac. Byli przekonani, ze w silniku benzynowym znajduje sie tylko Wastegate tak jak w dieslu.

 

Wlasnie kolejny raz z nimi rozmawialem, niestety nie znalezli zaworu DV, proponuja wymiane turbo za ok. 1000 EUR

Czy ktos wie gdzie umiejscowiony jest w silniku Z20LEL zawór DV? Skoro tam jest to czemu nie moga go znalezc...

 

  • 6 miesięcy temu...

Czy udalo sie usunac usterke? Mam identyczny problem.

 

Mozna prosic o rady odnosnie sposobu usuniecie dzwieku i przyblizony kosztorys operacji? :)

 

mam nadzieję ze nie bedzie konieczna wymiana Turbo?

 

Auto ma 58 tys km..

 

Z gory dziekuje!

 

  • 8 miesięcy temu...

Witam.

 

Z ogromnym opóźnieniem, ale jednak chciałbym zamknąć wątek.

Problemem okazał się zawór upustowy turbiny DV.

Jest to kawałek plastiku o okrągłym kształcie, a w nim okrągła membrana na sprężynce.

Całość mocowana po lewej stronie zimnej części turbiny na 3 śruby m6 i podłączona do wężyka podciśnienia.

 

Co do problemów z zapieczonym zaworem Waste Gate - wystarczyło delikatnie opukać i rozruszać przy pomocy WD40 - nie szarpać zbyt mocno.

 

Koszt imprezy:

 

Zawór 800 PLN ( ja zamawiałem w Niemczech w sklepie opla - szybsza dostawa, 3 dni, polskie ASO 2 tygodnie)

Wymiana 15 minutek, trzeba tylko opuścić sprężarkę klimy.

Numer katalogowy dodam w tygodniu

 

UWAGA!

 

ZAWÓR TEN NIE WYSTĘPUJE W KATALOGU JAKO OSOBNA CZĘŚĆ, JEST TO ZESTAW REPERACYJNY TURBINY!

NIE DAJCIE SIĘ NACIĄGNĄĆ NA WYMIANĘ CAŁEGO TURBO TYLKO DLATEGO, ŻE TEN ZAWÓR JEST JEJ INTEGRALNĄ CZĘŚCIĄ!

Edytowane przez goozietz

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności