Gość goozietz Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 (edytowane) Witam wszystkich. Problem dotyczy Astry H 2.0 turbo Z20LEL. Kilka dni temu stojąc długi czas w korku, pojawił się problem związany z dziwnym dźwiękiem wydobywającym się z filtra powietrza. (W samochodzie zainstalowany jest filtr stożkowy K&N). Zanim pojawiło się dziwne "bulgotanie z filtra" jazda wyglądała następująco: 1. przyspieszenie, spalanie, temperatura - w normie. 2. żadna kontrolka się nie świeciła. 3. podczas przyspieszania turbina wydawała przyjemny świst. 4. w momencie zdjęcia nogi z gazu, lub zmiany biegu, charakterystyczne głośnie "syknięcie" - jak blow-off. Po nieszczęsnych kilku godzinach w korku, jedyne co się zmieniło to to, ze zamiast świstu pkt4, w trakcie odejmowania gazu lub zmiany biegu pojawiło się "bulgotanie w filtrze" (do tego filtr wpada w dziwne wibracje) żadna kontrolka się nie świeci, przyspieszenie w normie... Spędziłem dwa popołudnia szukając przyczyny i niestety nie wiem co mogło się stać. -sprawdziłem filtr powietrza - czysty -wszystkie rury dolotowe do turbiny - czyste jedyne co znalazłem to to - zawór podciśnienia turbiny znalazłem na forum, że trzpień tego zaworu, przy zgaszonym silniku powinien się poruszać, u mnie nie rusza się wcale, nawet nie drgnie. Do czego dokładnie służy ten zawór i czy to może być przyczyna mojego problemu? Kolejną rzeczą jakiej szukałem to zawór upustowy. Szukałem go bo dźwięk jaki wydobywał się spod maski przy zmianie biegu był dokładnie jak przy blow-off, niestety zaworu nie znalazłem. Szukałem na kolektorze za przepustnicą. -Czy ktoś wie czy zawór upustowy był montowany seryjnie w tym silniku? -Czy na miejsce seryjnego (cichego) mógł zostać zamontowany ten głośny syczący? (nie wiem tego dokładnie ponieważ jestem kolejnym właścicielem samochodu) - Czy taki zawór mógł się popsuć? Oprócz zapieczonego trzpienia zaworu jaki widać na zdjęciu nie przychodzi mi do głowy nic innego niż zawór upustowy, charakterystyczny świst jaki silnik wydawał przed usterką, przy zamknięciu przepustnicy, zmienił się w bulgot w filtrze, tak jakby całe ciśnienie po zamknięciu przepustnicy wracało do turbiny, a z niej do filtra powietrza. Dodam jeszcze, że turbina działa dobrze, auto nie muli, przyspiesza bardzo dobrze, żadnych błędów... Bardzo proszę o porady i opinie. Pozdrawiam! Edytowane 1 Czerwca 2012 przez goozietz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53283-problem-z-turbo-lub-zaworem-upustowym-lub-zaworem-podci%C5%9Bnienia-help/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Pouczanie moderatorów to nie najlepszy start na forum, ale ... OK .. zostawiamy ..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53283-problem-z-turbo-lub-zaworem-upustowym-lub-zaworem-podci%C5%9Bnienia-help/#findComment-443413 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość goozietz Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Pouczanie moderatorów to nie najlepszy start na forum, ale ... OK .. zostawiamy .. OK, Dzieki poprostu zalezy mi na uzyskaniu jakiejs porady, a temat zostal wklejony do silnikow diesla. PS. [rzepraszam za brak polskich znakow, jestem teraz w pracy a nie mieszkam w Polsce.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53283-problem-z-turbo-lub-zaworem-upustowym-lub-zaworem-podci%C5%9Bnienia-help/#findComment-443415 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość goozietz Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Witam. Dzisiaj rano postawilem uto na serwis, przed chwila dostalem telefon, ze zawor Wastegate jest zablokowany w pozycji otwartej. Czy ktos zna dobry sposob zeby go odblokowac? W moim temacie, ktory znajduje sie obecnie w smietniku, kolega WESOL napisal mi, ze moj silnik posiada Wastegate oraz Dump Valve - dodatkowy zawor upustowy. zamontowany gdzies pomiedzy sprezarka a kolektorem dolotowym. Wyglada na to, ze ten zawor tez jest popsuty, poniewaz tak jak pisalem w pierwszym poscie charakterystyczne "pssst" zniknelo. Servis proponuje wymiane turbo w zwiazku z zapieczonym wastegate. Jak zadzwonilem do nich i powiedzialem o kolejnym w/w zaworze to nie bardzo wiedzieli o co mi chodzii i gdzie go szukac. Byli przekonani, ze w silniku benzynowym znajduje sie tylko Wastegate tak jak w dieslu. Wlasnie kolejny raz z nimi rozmawialem, niestety nie znalezli zaworu DV, proponuja wymiane turbo za ok. 1000 EUR Czy ktos wie gdzie umiejscowiony jest w silniku Z20LEL zawór DV? Skoro tam jest to czemu nie moga go znalezc...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53283-problem-z-turbo-lub-zaworem-upustowym-lub-zaworem-podci%C5%9Bnienia-help/#findComment-443568 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hayeff Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Czy udalo sie usunac usterke? Mam identyczny problem. Mozna prosic o rady odnosnie sposobu usuniecie dzwieku i przyblizony kosztorys operacji? mam nadzieję ze nie bedzie konieczna wymiana Turbo? Auto ma 58 tys km.. Z gory dziekuje!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53283-problem-z-turbo-lub-zaworem-upustowym-lub-zaworem-podci%C5%9Bnienia-help/#findComment-467234 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość goozietz Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam. Z ogromnym opóźnieniem, ale jednak chciałbym zamknąć wątek. Problemem okazał się zawór upustowy turbiny DV. Jest to kawałek plastiku o okrągłym kształcie, a w nim okrągła membrana na sprężynce. Całość mocowana po lewej stronie zimnej części turbiny na 3 śruby m6 i podłączona do wężyka podciśnienia. Co do problemów z zapieczonym zaworem Waste Gate - wystarczyło delikatnie opukać i rozruszać przy pomocy WD40 - nie szarpać zbyt mocno. Koszt imprezy: Zawór 800 PLN ( ja zamawiałem w Niemczech w sklepie opla - szybsza dostawa, 3 dni, polskie ASO 2 tygodnie) Wymiana 15 minutek, trzeba tylko opuścić sprężarkę klimy. Numer katalogowy dodam w tygodniu UWAGA! ZAWÓR TEN NIE WYSTĘPUJE W KATALOGU JAKO OSOBNA CZĘŚĆ, JEST TO ZESTAW REPERACYJNY TURBINY! NIE DAJCIE SIĘ NACIĄGNĄĆ NA WYMIANĘ CAŁEGO TURBO TYLKO DLATEGO, ŻE TEN ZAWÓR JEST JEJ INTEGRALNĄ CZĘŚCIĄ! Edytowane 20 Sierpnia 2013 przez goozietz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53283-problem-z-turbo-lub-zaworem-upustowym-lub-zaworem-podci%C5%9Bnienia-help/#findComment-497646 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.