Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie i panie jeśli są proszę o pomoc. Ostatnio w asterce zaczęło coś stuk puk z lewej strony przy np. najechaniu na krawężnik czy śpiącego policjanta albo przy gwałtownym wchodzeniu w zakręt czy nierówności. Myślałem, że to łącznik stabilizatora się urwał lecz po sprawdzeniu zero luzów no to postawiłem na sworzeń wahacza tu też nie to bo trzyma się ok luzów brak. Przy okazji robienia hamulców niedawno koleś oglądał zawieszenie i mówił, że wszystko jest ok no ale coś mi puka i mnie to denerwuje. Moje typy padły na łożysko amora. W załączeniu 2 filmy jedno przedstawia bujanie auta i dźwięk skrzypiący ( auto ma skręconą kierownice na maks w prawo ponieważ przy innych pozycjach czyli na wprost czy w lewo to nie występuje ) film drugi przedstawia hałas przy ruszaniu kierownica albo tylko w prawą stronę i zaczyna się 3/4 obrotu przed dobiciem do końca położenia kierownicy ( w lewą cisza ).

Flm 1 http://www.youtube.com/watch?v=pMTtqMRk9cg

Film 2 http://www.youtube.com/watch?v=yGAx98tnfVA

Pozdrawiam,

Javek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53303-astra-f-%C5%82o%C5%BCysko-amortyzatora/
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ok żadnych luzów nie ma sprężyna ani amor. No nic trzeba jechać na inna stacje diagnostyczną i zobaczyć co powiedzą. Dodam, że dźwięk jest bardziej wyrazisty wewnątrz auta niż zewnątrz tzn. to pukanie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53303-astra-f-%C5%82o%C5%BCysko-amortyzatora/#findComment-443810
Udostępnij na innych stronach

Moje typy padły na łożysko amora.

 

Z tego co wiem , amory mają gumy nie łożyska. U mnie było takie skrzypienie , to się okazało że jeden z amorów delikatnie się pocił.Po przejechaniu paru km ( rozgrzane zawieszenie) można było se bujać i nic nie było słychać . Po wymianie cisza , a i autko lepiej się prowadzi. Rok temu na przeglądzie komputer ocenił stan zużycia na niecałe 30 % .

 

postawiłem na sworzeń wahacza tu też nie to bo trzyma się ok luzów brak.

 

Nie te czasy , że tuleja latała jak żyd po pustym sklepie. Najprościej rozpoznać tuleje po tym , że obie oponki drze od środka ( przy dobrej zbieżności i prawidłowym ciśnieniu). No i autko trochę ucieka przy bocznym wietrze . Wersja I sugeruje , że z czystym sumieniem można wymienić tuleje - lata i polskie drogi są bezlitosne.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53303-astra-f-%C5%82o%C5%BCysko-amortyzatora/#findComment-443814
Udostępnij na innych stronach

amory mają gumy nie łożyska

przykładowy link http://auto-truck3.pl/product.php?id_product=5127

 

żadnych luzów nie ma sprężyna ani amor

Luzów nie będzie i na stacji tego nie zdiagnozujesz.

Jeśli te trzaski są gdy samochód stoi i kręcisz kierownicą, to tak jak napisał Czejen - złap za sprężynę a druga osoba niech kręci kierownicą. Wyczujesz to na sprężynie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53303-astra-f-%C5%82o%C5%BCysko-amortyzatora/#findComment-443834
Udostępnij na innych stronach

przykładowy link http://auto-truck3.pl/product.php?id_product=5127

 

Luzów nie będzie i na stacji tego nie zdiagnozujesz.

Jeśli te trzaski są gdy samochód stoi i kręcisz kierownicą, to tak jak napisał Czejen - złap za sprężynę a druga osoba niech kręci kierownicą. Wyczujesz to na sprężynie.

Chodziło mi o to, że nic nie strzela i trzymając ręką sprężyny wszystko idzie w całej rozpiętości obrotów tak samo.

Co do amorów na badaniu przód miał ponad 70, a tył koło 30 ale już tył zmieniony na KYB.

Pozostaje mi chyba dochodzić metodą prób i błędów czyli wymiana każdej rzeczy po kolei.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53303-astra-f-%C5%82o%C5%BCysko-amortyzatora/#findComment-443839
Udostępnij na innych stronach

 

Kwestia nazewnictwa OPEL ASTRA 1.6 16V PODUSZKA AMORTYZATORA PP Chociaż jak się zastanowić , dla mnie istotny jest sam amor , ty bierzesz pod uwagę całość ( i wychodzi masło maślane)

Co nie zmienia faktu , że to nie będzie trzeszczeć ( zwłaszcza że w filmiku trzeszczy po naciśnięciu nadwozia a nie podczas kręcenia kierownicą)

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53303-astra-f-%C5%82o%C5%BCysko-amortyzatora/#findComment-443840
Udostępnij na innych stronach

Znam już winowajce - tylna tuleja. Zacząłem demontaż wahacza i tylna tuleja patrząc na nią była niby ok ale po odkręceniu wahacza jej tylna cześć była delikatnie mówiąc zużyta. Mając kanał lub podnośnik było można to zauważyć więc kolejny raz upewniłem się, że diagności i cała ta farsa z okresowymi przeglądami to fikcja żeby tylko wyciągać kasę.

Nic jutro do sklepu i montaż.

Mam jeszcze jedno pytanie z prawej strony sworzeń jest jeszcze oryginalny czyli zanitowany to ciąć to kantówka z cienką tarczą czy rozwiercać?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53303-astra-f-%C5%82o%C5%BCysko-amortyzatora/#findComment-443850
Udostępnij na innych stronach

sworzeń jest jeszcze oryginalny czyli zanitowany

 

Szczerze mówiąc , to pierwszy raz słyszę o nitach na sworzniach . Widziałem autka różnych marek i wszędzie były śruby .

Chyba że mówisz o innym połączeniu niż tuleja wachacza.

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53303-astra-f-%C5%82o%C5%BCysko-amortyzatora/#findComment-443867
Udostępnij na innych stronach

Mówię o sworzniu czyli takim czymś http://allegro.pl/sworzen-wahacza-opel-astra-f-calibra-vectra-a-febi-i2365992650.html i oryginalne sworznie są nitowane i to nie tylko w oplu ale np. we fiacie również.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53303-astra-f-%C5%82o%C5%BCysko-amortyzatora/#findComment-443873
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności