Skocz do zawartości

ASTRA 2.0DTI 2002r brak moc+duże spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wiem że może temat był poruszany kilka krotnie ale nikt nie udzielił dokładnej odpowiedzi :(

 

Mój problem przedstawia się następująco:

Po odpaleniu silnika zapala się kontrolka z samochodem i kluczykiem potem niestety samochód traci moc( brak przyspieszeni) ponadto tak jakby przechodził w tryb awaryjny ponieważ na prostym terenie nie rozpędza się więcej niż do 120km/h oraz obroty nie chcą przekroczyć na poszczególnych biegach 3100-3200. Problem był by mniejszy gdyby kontrolka zapała się raz na jakiś czas jednak tak nie jest kontrolka plai się ciągle:( A od niedawna zaobserwowałem ogromne spalanie 10L/100km (trasa) /prawie bez hamowania 2 -3 razy na światłach/ przy prędkościach 100-120km/h 5 bieg 2500obrotów !!!

 

Oczywiście byłym w warsztacie i to nie jednym...

W jednym powiedzieli że coś z układam paliwowym...(oni się nie zajmują silnikiem raczej elektryką) odesłali mnie do innego...

W drugim powiedzieli że EGR wymieniłem nie pomogło kontrolka nadal się pali i samochód nie ma mocy.

Zaś w następnym podziwili że może być winna pompa wtryskowa - pompa podobno uszkodzona mechanicznie.

Niestety nie podali konkretnych numerów błędów

 

Oczywiście czasem lampka gaśnie na jakieś 100-150 metrów potem znów się zapala .Zauważywszy że jeżeli kontrolka się zapala to silnie zmienia swój dźwięk pracy na głośniejszy i klekocze , a gdy kontrolka się nie świeci silnik pracuje normalnie przyspiesza ma ładny dźwięk itp, odczułem również że gdy kontrolka się zapala to tak jakby rzekomo ta pompa po prostu się wyłączała i auto przechodzi w tryb awaryjny.

 

Pompa wtryskowa(regenerowana) to duży koszt dlatego chcę zasięgnąć opinii czy może to być to, czyli czy uszkodzona mechanicznie pompa może dawać takie objawy brak mocy + duże spalanie.

 

Pompa ma przejechane jakieś 180-200tys km (może więcej nie wiem dokładnie)

 

Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam

Edytowane przez guest

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53422-astra-20dti-2002r-brak-mocdu%C5%BCe-spalanie/
Udostępnij na innych stronach

rece opadaja

skoro zapala sie kontrolka to auto przechodzi w tryb awaryjny

a nie tak jakby przechodzi

 

co to za warsztaty byly ??

bo chyba kowale tam pracuja

pierwsze co sie robi to odczyt bledow z komputera silnika

poszukaj normalnego warsztatu inaczej nic nie zdzialasz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53422-astra-20dti-2002r-brak-mocdu%C5%BCe-spalanie/#findComment-444064
Udostępnij na innych stronach

Podłącz pod kompa i odczytaj błędy to koszt ok 50zł lub browar znajomemu który ma "kabel".

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53422-astra-20dti-2002r-brak-mocdu%C5%BCe-spalanie/#findComment-444109
Udostępnij na innych stronach

Gość szreder75

Dzień dobry

Mam niemalże identyczne objawy, takie samo auto i 150000 przebiegu. Po sprawdzeniu w ASO na komputerze wyszło, że uszkodzony jest zawór EGR. Po zdjęciu osłony - czarny syf, i widoczne blokowanie się zaworu - niestety powierzchowne czyszczenie nic nie dało. Wymiana na oryginał 1850PLN, zamiennik od tego samego producenta 1350PLN +koszt wymiany 75PLN. Nie polecają regenerowanych - mieli kilka "trafionych" a jeden, niby dobry wytrzymał do bramy i padł. Podobno można dostać używkę za ok.500PLN tylko trzeba ją sprawdzić na komputerze przed montażem więc kontynuuję moje poszukiwania.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53422-astra-20dti-2002r-brak-mocdu%C5%BCe-spalanie/#findComment-444509
Udostępnij na innych stronach

jak ja mialem padniety przeplywomierz to objawy mialem bardzo podobne, silnik nawet na biegu jalowym nie mial wiecej niz jakies 2800 obrotow. ale tak jak pisal Gawlak podjedz do warsztatu a nie do kowala i sczytaj błędy bo nikt nie zgadnie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53422-astra-20dti-2002r-brak-mocdu%C5%BCe-spalanie/#findComment-445384
Udostępnij na innych stronach

a może to, a może tamto.Tylko dwa razy udało mi sie zdjagnozować checka na podstawie wpisów z forum i własnej "inteligencji".Najlepiej tak jak doradzają koledzy zczytać błędy i już wiadomo gdzie szukać usterki.

 

szreder75 u mnie również padł EGR jakieś 15 000 km temu.Regeneracja jak sie nie myle 140 zł z przesyłka i hula do tej pory.Różnica cenowa ogromna.A co do Egr to albo działa albo nie, więc nie odczujesz minimalnej utraty mocy, wiec nie ma czym sie przejmować.Zdecydowanie zechęcam do regeneracji lub zakupu NOWEGo zaworu.

A tak wogóle jesteś pewien że to zawór a nie jakiś wężyk.Proponuje sprawdzic mechanicznie metodą wcisku.Pozdrawiam

Edytowane przez slavo666

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53422-astra-20dti-2002r-brak-mocdu%C5%BCe-spalanie/#findComment-445428
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności