Gość guest Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 (edytowane) Witam wiem że może temat był poruszany kilka krotnie ale nikt nie udzielił dokładnej odpowiedzi Mój problem przedstawia się następująco: Po odpaleniu silnika zapala się kontrolka z samochodem i kluczykiem potem niestety samochód traci moc( brak przyspieszeni) ponadto tak jakby przechodził w tryb awaryjny ponieważ na prostym terenie nie rozpędza się więcej niż do 120km/h oraz obroty nie chcą przekroczyć na poszczególnych biegach 3100-3200. Problem był by mniejszy gdyby kontrolka zapała się raz na jakiś czas jednak tak nie jest kontrolka plai się ciągle:( A od niedawna zaobserwowałem ogromne spalanie 10L/100km (trasa) /prawie bez hamowania 2 -3 razy na światłach/ przy prędkościach 100-120km/h 5 bieg 2500obrotów !!! Oczywiście byłym w warsztacie i to nie jednym... W jednym powiedzieli że coś z układam paliwowym...(oni się nie zajmują silnikiem raczej elektryką) odesłali mnie do innego... W drugim powiedzieli że EGR wymieniłem nie pomogło kontrolka nadal się pali i samochód nie ma mocy. Zaś w następnym podziwili że może być winna pompa wtryskowa - pompa podobno uszkodzona mechanicznie. Niestety nie podali konkretnych numerów błędów Oczywiście czasem lampka gaśnie na jakieś 100-150 metrów potem znów się zapala .Zauważywszy że jeżeli kontrolka się zapala to silnie zmienia swój dźwięk pracy na głośniejszy i klekocze , a gdy kontrolka się nie świeci silnik pracuje normalnie przyspiesza ma ładny dźwięk itp, odczułem również że gdy kontrolka się zapala to tak jakby rzekomo ta pompa po prostu się wyłączała i auto przechodzi w tryb awaryjny. Pompa wtryskowa(regenerowana) to duży koszt dlatego chcę zasięgnąć opinii czy może to być to, czyli czy uszkodzona mechanicznie pompa może dawać takie objawy brak mocy + duże spalanie. Pompa ma przejechane jakieś 180-200tys km (może więcej nie wiem dokładnie) Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam Edytowane 6 Czerwca 2012 przez guest   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53422-astra-20dti-2002r-brak-mocdu%C5%BCe-spalanie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 rece opadaja skoro zapala sie kontrolka to auto przechodzi w tryb awaryjny a nie tak jakby przechodzi co to za warsztaty byly ?? bo chyba kowale tam pracuja pierwsze co sie robi to odczyt bledow z komputera silnika poszukaj normalnego warsztatu inaczej nic nie zdzialasz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53422-astra-20dti-2002r-brak-mocdu%C5%BCe-spalanie/#findComment-444064 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 Podłącz pod kompa i odczytaj błędy to koszt ok 50zł lub browar znajomemu który ma "kabel".   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53422-astra-20dti-2002r-brak-mocdu%C5%BCe-spalanie/#findComment-444109 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szreder75 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 Dzień dobry Mam niemalże identyczne objawy, takie samo auto i 150000 przebiegu. Po sprawdzeniu w ASO na komputerze wyszło, że uszkodzony jest zawór EGR. Po zdjęciu osłony - czarny syf, i widoczne blokowanie się zaworu - niestety powierzchowne czyszczenie nic nie dało. Wymiana na oryginał 1850PLN, zamiennik od tego samego producenta 1350PLN +koszt wymiany 75PLN. Nie polecają regenerowanych - mieli kilka "trafionych" a jeden, niby dobry wytrzymał do bramy i padł. Podobno można dostać używkę za ok.500PLN tylko trzeba ją sprawdzić na komputerze przed montażem więc kontynuuję moje poszukiwania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53422-astra-20dti-2002r-brak-mocdu%C5%BCe-spalanie/#findComment-444509 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ala100 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 A może przepływomierz powietrza....takie są objawy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53422-astra-20dti-2002r-brak-mocdu%C5%BCe-spalanie/#findComment-445349 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daro83 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 jak ja mialem padniety przeplywomierz to objawy mialem bardzo podobne, silnik nawet na biegu jalowym nie mial wiecej niz jakies 2800 obrotow. ale tak jak pisal Gawlak podjedz do warsztatu a nie do kowala i sczytaj błędy bo nikt nie zgadnie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53422-astra-20dti-2002r-brak-mocdu%C5%BCe-spalanie/#findComment-445384 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slavo666 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 (edytowane) a może to, a może tamto.Tylko dwa razy udało mi sie zdjagnozować checka na podstawie wpisów z forum i własnej "inteligencji".Najlepiej tak jak doradzają koledzy zczytać błędy i już wiadomo gdzie szukać usterki. szreder75 u mnie również padł EGR jakieś 15 000 km temu.Regeneracja jak sie nie myle 140 zł z przesyłka i hula do tej pory.Różnica cenowa ogromna.A co do Egr to albo działa albo nie, więc nie odczujesz minimalnej utraty mocy, wiec nie ma czym sie przejmować.Zdecydowanie zechęcam do regeneracji lub zakupu NOWEGo zaworu. A tak wogóle jesteś pewien że to zawór a nie jakiś wężyk.Proponuje sprawdzic mechanicznie metodą wcisku.Pozdrawiam Edytowane 18 Czerwca 2012 przez slavo666   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53422-astra-20dti-2002r-brak-mocdu%C5%BCe-spalanie/#findComment-445428 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.