Skocz do zawartości

Pomocy! Czy warto czy nie?


Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam że zwracam się z tak banalnym może pytaniem, ale myślę o kupnie Vectry 2.0 z 1997r z dobrym wyposażeniem z przebiegiem 153 tys, i z małą wadą, otóż klientowi który sprowadzał ten samochód do Polski podczas jazdy zerwał się pasek rozrządu i MASAKRA ... wymienił 5 zaworów ssących i 2

wydechowe, szlifował głowicę, oczywiście powymieniał uszczelki itd.. chcę za ten samochód

13 tys. Czy remont silnika po zerwaniu paska nie pozostawia jakiś skutków ubocznych czy będzie w miarę ok. chcę tym samochodem pojeździć choć 4 lata i się trochę boję. Jak byście mogli mi pomóc to byłbym bardzo wdzięczny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5346-pomocy-czy-warto-czy-nie/
Udostępnij na innych stronach

może sie za bardzo nie znam ale zależy jak jest wyszlifowana głowica i czy wystarczy wymiana tylko tych zaworów ale to już ryzyko, silnika nie prześwietlisz, ale po walnięciu rozrządu nie powinno sie nic więcej poważnego dziać jak to jest porobione tylko możesz go posłuchać i wyczuć w czasie jazdy jak chodzi, ale patrząc na ceny takich samochodzików wydaje mi sie że nie jest to opłacalne ryzyko jakby troche zszedł z tej ceny ale to twój wybór pozdro

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5346-pomocy-czy-warto-czy-nie/#findComment-311303
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że zwracam się z tak banalnym może pytaniem, ale myślę o kupnie Vectry 2.0

Nie wiem o jakim silniku mówisz jeżeli o dieslu to tam nie ma paska tylko łańcuszek ,.A i w benzynie też 2,0 to łańcuch ..Nie jestem pewien jakie silniki w tym roczniku były na paskach ale ,podpowiedz jaki model to będzie łatwiej dth . dtl ???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5346-pomocy-czy-warto-czy-nie/#findComment-311302
Udostępnij na innych stronach

POsprawdzaj sobie cisnienie sprezania na wszystkich cylindrach i porownaj z danymi fabrycznymi to bedziesz mial jasnosc czy zawory i glowica jest dobrze zrobiona. Jesli cisnienie bedzie o to czyli jest ok. Pozatym posluchaj na wolnych obrotach czy nic nie stuka,pua,obciera itp. Jak nie to czyli ok. Aha przejedz sie tym autem i zobacz czy nigdzie nie "cyka" niech ktos z boku poslucha. Sprawdz tez czy nie jet zamulony jakis ten silnik bo 2.0 powinien miec fajne przyspieszenie. I zobacz czy z jak sie silnik nagrzeje do 90st. to czy z rury nie leci niebieskawy dymek jak przygazujesz albo czy wody nie ubywa w zbiorniczku.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5346-pomocy-czy-warto-czy-nie/#findComment-311300
Udostępnij na innych stronach

w tyn roczniku byłt tylko 2 silniki bęzynowe , i oba na paskach -czli C20SEL-136 km i X20XEV-równierz 136 koni. dizłe były na łańcuchu. Jeżeli tylko zawory pogieło i zostay wymienione a tłoki całe to niema się co zastanawiać o ile cena ci odpowiada.(Można znaleść taniej.) A pasek nawet nowy potrai strzelić i producent paska za silnik nie odpowiada.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5346-pomocy-czy-warto-czy-nie/#findComment-311170
Udostępnij na innych stronach

Kolego jesli wszystko zostało zrobione przez dobrego,profesjonalnego mechanika to nie masz się czego bać tylko nie szarżuj na początku bo to na pewno nie pomoże :wink: Mój dobry kolega miał zafirę z silnikiem 2.2 benzyna raz jechał do pracy nagle TRAGEDIA.Cały silnik obróciło.Nie dość że musiał robić silnik to jeszcze był problem z częściami bo tych silników wyszła niewielka ilość.Więc tak jak mówiłem jeździj śmiało tylko z początku nie szarżuj :beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5346-pomocy-czy-warto-czy-nie/#findComment-311159
Udostępnij na innych stronach

No i oczywiście jeśli tylko pogięło zaworki a nie urwało ich. Wtedy to gładź cylindrów może pozostawiać wiele do życzenia.

Widziałem silnik w którym urwany zawór rozwalił tłok a korbowód wyszedł bokiem na zewnątrz. Niezła masakra. Czasami też wałek rozrządu dostaje po pupie.

Ps. ja bym nie zaryzykował, chyba że za mocno inne pieniądze.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5346-pomocy-czy-warto-czy-nie/#findComment-311152
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie,w takim przypadku jak kolega u góry wymienia to silnik raczej nadaje sie tylko to wywalenia na złom.A tak to można śmiało jeździć nie tylko 4 lata. :beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5346-pomocy-czy-warto-czy-nie/#findComment-311015
Udostępnij na innych stronach

ja bym zdecydowanie odradzal, ojciec jest mechanikiem, a jego kumpel ma salon Fiata (GM i Fiat praktycznie to te same sliniki), niby powinno byc ok, ale to zawsze wielkie ryzyko (silnika nie przeswietlisz, nie wiesz jak byla szlifowana glowica, czy nie zostaly wsrodku jakies rysy), sprawdz bynajmniej go dobrze i nie za ta cene, mozna zdecydowanie taniej,

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5346-pomocy-czy-warto-czy-nie/#findComment-310894
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności