Gość maniek25 Opublikowano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 (edytowane) witam jestem tu nowy wiec z góry prosze o wyrozumiałość.szukałem podobnego tematu na forum ale nic nie znalazlem a wiec do rzeczy: w mojej viki 2.2 147 km benzyna(nie mam gazu) ostatnio zauwazylem ze bardzo ciezko pali na cieplym silniku.tzn nie mam problemu na zimnym pali na dotyk zawsze ale jak juz sie rozgrzeje silnik a ja zgasze to jest ja ciezko zapalic,podczas krecenia tak jak by sie dławiła ale w koncu zapali(rozrusznik kreci ok )ostatnio wymienile swiece i nie bardzo wiem co moze byc a wybieram sie w dlugą podróż i troche sie boje ze uwrze mi po drodze.....byc moze to cewka ale nie mam pewnosci i jezeli to cewka to czy samochod da rade przejechac jakies 2 tys kilometrow bo nie wiem czy zdąrze wynienic.....z gory dziekuje za pomoc.dodam ze komputer nie pokazuje błedow a ja robie bardzo dlugie trasy i troche sie boje ale zauwazyle patent ze jak zgasna wszystkie lampki po przekreceniu kluczyka zewsze zapala na cieplym bez problemu ale tylko jak zgasna wszystkie lampki na desce rozdzielczej...... Edytowane 9 Czerwca 2012 przez maniek25   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53501-ci%C4%99%C5%BCko-pali-na-ciep%C5%82ym-silniku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 Wszystkie kontrolki nie mogą zgasnąć przed uruchomieniem silnika. Powinny świecić kontrolki ładowania, ciśnienia i silnika(check engine) Zwykle problem z odpalaniem na ciepłym silniku spowodowany jest czujnikiem temperatury lub czujnikiem walu korbowego. Jeśli jest tak jak piszesz z gaśnięciem kontrolek, to masz jakiś problem w elektryce. Skoro wybierasz się w dalszą podróż to oddaj auto elektrykowi aby sprawdził co jest nie tak.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53501-ci%C4%99%C5%BCko-pali-na-ciep%C5%82ym-silniku/#findComment-444403 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 na zimnym pali na dotyk zawsze ale jak juz sie rozgrzeje silnik a ja zgasze to jest ja ciezko zapalic Może czujnik temperatury na kompa przekłamuje ( u mnie kantuje ok o 27' C ). Możesz zmierzyć oporność czujnika , ale najlepiej obadać kompem różnica między deską i wskazaniem kompa).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53501-ci%C4%99%C5%BCko-pali-na-ciep%C5%82ym-silniku/#findComment-444405 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek25 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 przepraszam wlasnie zle sie wyrazilem tak wlasnie jest te kontrolki sie swieca a jak zgasnie kontrolka od pasow bezpieczenstwa i abs wtedy nawet na cieplym silniku zapala ale tylko jak te kontrolki zgasną a gdzie jest ten czujnik tempetatury moze sam go obejrze albo wymienie ale nie mam pojecia gdzie on jest,jak by ktos mogl jakies dokladne miejsce podac albo zdjecie z gory dzieki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53501-ci%C4%99%C5%BCko-pali-na-ciep%C5%82ym-silniku/#findComment-444448 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 http://forum.opel24.com/topic/16870-Bardzo-duze-spalanie-Opel-Vectra-16-v16-1998r/page__view__findpost__p__202976 Zobacz czy nie masz podobnie - przy termostacie. zerknij jeszcze tu http://opeloem.com/vauxhall/vectra_c_2002_/cooling/water_temperature_sensor/z22se_z22yh_petrol_engines.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53501-ci%C4%99%C5%BCko-pali-na-ciep%C5%82ym-silniku/#findComment-444450 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 jak zgasnie kontrolka od pasow bezpieczenstwa i abs wtedy nawet na cieplym silniku zapala ale tylko jak te kontrolki zgasną Co pewnie trwa ok 4s . Mi jak się zadusi , też muszę odczekać parę sekund , bo od razu jak chechłam to muszę kręcić go z 4-5 sekund. Po włączeniu zapłonu ( w takiej sytuacji) słychać pompkę paliwową i jak nie poczekam , aż przestanie chodzić , to prawdopopdobnie jest za niskie ciśnienie paliwa na listwie ( ewentualnie słaba kompresja , bo z tym też u mnie jest fatalnie). Z tym czujnikiem to może być jak Kacper pisze (nowszy silnik)lub z tyłu silnika ( nad kołem zamachowym) - ja mam obydwa z tyłu ( jednopinowy na zegary i dwupinowy na kompa)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53501-ci%C4%99%C5%BCko-pali-na-ciep%C5%82ym-silniku/#findComment-444464 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek25 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 (edytowane) Co pewnie trwa ok 4s . Mi jak się zadusi , też muszę odczekać parę sekund , bo od razu jak chechłam to muszę kręcić go z 4-5 sekund. Po włączeniu zapłonu ( w takiej sytuacji) słychać pompkę paliwową i jak nie poczekam , aż przestanie chodzić , to prawdopopdobnie jest za niskie ciśnienie paliwa na listwie ( ewentualnie słaba kompresja , bo z tym też u mnie jest fatalnie). Z tym czujnikiem to może być jak Kacper pisze (nowszy silnik)lub z tyłu silnika ( nad kołem zamachowym) - ja mam obydwa z tyłu ( jednopinowy na zegary i dwupinowy na kompa) wlasnie te same objawy sa u mnie identycznie czyli to jest wina tego czujnika??? i jak dlugo moge na tym jezdzic dopoki nie padnie calkiem???bo w ten wtorek mam 3tys kilometrow do zrobienia i napewno nie zdarze nic z tym zrobic a szef mnie nie wyleje jak nie zrobie tej trasy...czy cos powaznego moze o sobie znac z tym czujnikiem podczas jazdy?? Edytowane 10 Czerwca 2012 przez maniek25   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53501-ci%C4%99%C5%BCko-pali-na-ciep%C5%82ym-silniku/#findComment-444466 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 czyli to jest wina tego czujnika? Gwarancji , że to wina czujnika , to nie dam. Odkąd mam krasulę ( 2 lata ) zawsze tak miała . Wiem ,że jak odczekam te parę sekund ( bez względu na to czy to jest skrzyżowanie , czy bóg wie co ) , to i tak zapali.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53501-ci%C4%99%C5%BCko-pali-na-ciep%C5%82ym-silniku/#findComment-444471 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek25 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 Gwarancji , że to wina czujnika , to nie dam. Odkąd mam krasulę ( 2 lata ) zawsze tak miała . Wiem ,że jak odczekam te parę sekund ( bez względu na to czy to jest skrzyżowanie , czy bóg wie co ) , to i tak zapali. wlasnie moja tez zawsze zalpali jak juz odczekam pare sekun ale to raczej to ten czujnik bo przegladalem inne fora opla i opinie innych ludzi i kazdy mowi ze to ten czujnik....nic to dzieki wszystkim za porady......   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53501-ci%C4%99%C5%BCko-pali-na-ciep%C5%82ym-silniku/#findComment-444473 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztofrenia Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 mam to samo w astrze G 2003 r. - na zimnym od dotyku na ciepłym musi pokręcić zanim zapali... na komputerze żadnych błędów... od razu piszę, że zmieniłem: - czujnik położenia wału korbowego - czujnik położenia wałków rozrządu - całą listwę z cewką - czujnik temperatury cieczy chłodzącej - w końcu świece nadal jest to samo - ja i mechanicy do których jeździłem (a było ich kilku) nie mamy żadnej już innej koncepcji... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53501-ci%C4%99%C5%BCko-pali-na-ciep%C5%82ym-silniku/#findComment-446363 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.