Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maniek25

witam jestem tu nowy wiec z góry prosze o wyrozumiałość.szukałem podobnego tematu na forum ale nic nie znalazlem a wiec do rzeczy: w mojej viki 2.2 147 km benzyna(nie mam gazu) ostatnio zauwazylem ze bardzo ciezko pali na cieplym silniku.tzn nie mam problemu na zimnym pali na dotyk zawsze ale jak juz sie rozgrzeje silnik a ja zgasze to jest ja ciezko zapalic,podczas krecenia tak jak by sie dławiła ale w koncu zapali(rozrusznik kreci ok )ostatnio wymienile swiece i nie bardzo wiem co moze byc a wybieram sie w dlugą podróż i troche sie boje ze uwrze mi po drodze.....byc moze to cewka ale nie mam pewnosci i jezeli to cewka to czy samochod da rade przejechac jakies 2 tys kilometrow bo nie wiem czy zdąrze wynienic.....z gory dziekuje za pomoc.dodam ze komputer nie pokazuje błedow a ja robie bardzo dlugie trasy i troche sie boje ale zauwazyle patent ze jak zgasna wszystkie lampki po przekreceniu kluczyka zewsze zapala na cieplym bez problemu ale tylko jak zgasna wszystkie lampki na desce rozdzielczej......

Edytowane przez maniek25

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53501-ci%C4%99%C5%BCko-pali-na-ciep%C5%82ym-silniku/
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie kontrolki nie mogą zgasnąć przed uruchomieniem silnika.

Powinny świecić kontrolki ładowania, ciśnienia i silnika(check engine)

 

Zwykle problem z odpalaniem na ciepłym silniku spowodowany jest czujnikiem temperatury lub czujnikiem walu korbowego.

 

Jeśli jest tak jak piszesz z gaśnięciem kontrolek, to masz jakiś problem w elektryce.

Skoro wybierasz się w dalszą podróż to oddaj auto elektrykowi aby sprawdził co jest nie tak.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53501-ci%C4%99%C5%BCko-pali-na-ciep%C5%82ym-silniku/#findComment-444403
Udostępnij na innych stronach

na zimnym pali na dotyk zawsze ale jak juz sie rozgrzeje silnik a ja zgasze to jest ja ciezko zapalic

 

Może czujnik temperatury na kompa przekłamuje ( u mnie kantuje ok o 27' C ). Możesz zmierzyć oporność czujnika , ale najlepiej obadać kompem różnica między deską i wskazaniem kompa).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53501-ci%C4%99%C5%BCko-pali-na-ciep%C5%82ym-silniku/#findComment-444405
Udostępnij na innych stronach

przepraszam wlasnie zle sie wyrazilem tak wlasnie jest te kontrolki sie swieca a jak zgasnie kontrolka od pasow bezpieczenstwa i abs wtedy nawet na cieplym silniku zapala ale tylko jak te kontrolki zgasną a gdzie jest ten czujnik tempetatury moze sam go obejrze albo wymienie ale nie mam pojecia gdzie on jest,jak by ktos mogl jakies dokladne miejsce podac albo zdjecie z gory dzieki

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53501-ci%C4%99%C5%BCko-pali-na-ciep%C5%82ym-silniku/#findComment-444448
Udostępnij na innych stronach

jak zgasnie kontrolka od pasow bezpieczenstwa i abs wtedy nawet na cieplym silniku zapala ale tylko jak te kontrolki zgasną

 

Co pewnie trwa ok 4s . Mi jak się zadusi , też muszę odczekać parę sekund , bo od razu jak chechłam to muszę kręcić go z 4-5 sekund. Po włączeniu zapłonu ( w takiej sytuacji) słychać pompkę paliwową i jak nie poczekam , aż przestanie chodzić , to prawdopopdobnie jest za niskie ciśnienie paliwa na listwie ( ewentualnie słaba kompresja , bo z tym też u mnie jest fatalnie).

Z tym czujnikiem to może być jak Kacper pisze (nowszy silnik)lub z tyłu silnika ( nad kołem zamachowym) - ja mam obydwa z tyłu ( jednopinowy na zegary i dwupinowy na kompa)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53501-ci%C4%99%C5%BCko-pali-na-ciep%C5%82ym-silniku/#findComment-444464
Udostępnij na innych stronach

Co pewnie trwa ok 4s . Mi jak się zadusi , też muszę odczekać parę sekund , bo od razu jak chechłam to muszę kręcić go z 4-5 sekund. Po włączeniu zapłonu ( w takiej sytuacji) słychać pompkę paliwową i jak nie poczekam , aż przestanie chodzić , to prawdopopdobnie jest za niskie ciśnienie paliwa na listwie ( ewentualnie słaba kompresja , bo z tym też u mnie jest fatalnie).

Z tym czujnikiem to może być jak Kacper pisze (nowszy silnik)lub z tyłu silnika ( nad kołem zamachowym) - ja mam obydwa z tyłu ( jednopinowy na zegary i dwupinowy na kompa)

 

wlasnie te same objawy sa u mnie identycznie czyli to jest wina tego czujnika??? i jak dlugo moge na tym jezdzic dopoki nie padnie calkiem???bo w ten wtorek mam 3tys kilometrow do zrobienia i napewno nie zdarze nic z tym zrobic a szef mnie nie wyleje jak nie zrobie tej trasy...czy cos powaznego moze o sobie znac z tym czujnikiem podczas jazdy??

Edytowane przez maniek25

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53501-ci%C4%99%C5%BCko-pali-na-ciep%C5%82ym-silniku/#findComment-444466
Udostępnij na innych stronach

czyli to jest wina tego czujnika?

 

Gwarancji , że to wina czujnika , to nie dam. Odkąd mam krasulę ( 2 lata ) zawsze tak miała . Wiem ,że jak odczekam te parę sekund ( bez względu na to czy to jest skrzyżowanie , czy bóg wie co ) , to i tak zapali.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53501-ci%C4%99%C5%BCko-pali-na-ciep%C5%82ym-silniku/#findComment-444471
Udostępnij na innych stronach

Gwarancji , że to wina czujnika , to nie dam. Odkąd mam krasulę ( 2 lata ) zawsze tak miała . Wiem ,że jak odczekam te parę sekund ( bez względu na to czy to jest skrzyżowanie , czy bóg wie co ) , to i tak zapali.

 

wlasnie moja tez zawsze zalpali jak juz odczekam pare sekun ale to raczej to ten czujnik bo przegladalem inne fora opla i opinie innych ludzi i kazdy mowi ze to ten czujnik....nic to dzieki wszystkim za porady......

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53501-ci%C4%99%C5%BCko-pali-na-ciep%C5%82ym-silniku/#findComment-444473
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Krzysztofrenia

mam to samo w astrze G 2003 r. - na zimnym od dotyku na ciepłym musi pokręcić zanim zapali...

na komputerze żadnych błędów...

od razu piszę, że zmieniłem:

- czujnik położenia wału korbowego

- czujnik położenia wałków rozrządu

- całą listwę z cewką

- czujnik temperatury cieczy chłodzącej

- w końcu świece

 

nadal jest to samo - ja i mechanicy do których jeździłem (a było ich kilku) nie mamy żadnej już innej koncepcji...

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53501-ci%C4%99%C5%BCko-pali-na-ciep%C5%82ym-silniku/#findComment-446363
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności