Gość Anonymous Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Witam Szanownych Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujacy mnie problem, dlatego postanowiłem umiescić nowy temat. Problem jest dość nie typowy, przynajmniej ja jeszcze się z czymś takim nie spotkałem. Mianowicie, posiadam Asterke F z '94 roku, od pewnego czasu zauważylem dziwne zachowanie opon. Podczas pokonywania zakrętów mam wrażenie jakby opony podwijały się pod samochód, dodatkowo potwierdza to nierównomierne zużycie bieżnika. Wygląda to tak jakby przednie opony na zakrętach pracowały na zewnetrznym rancie. Powiecie pewnie, że to złe ustawienie zbieżnosci. Otóż srawdzilem i to. Zbiezność jak i cała geometria kół została sprawdzona komputerowo na urządzeniu 4 czujnikowym. Wszystkie parametry przedniego i tylnego zawieszenia są praktycznie książkowe. Jedynie pochylenie przedniego lewego koła posiada odchyłke ale w granicach tolerancji. Samochodu nie ściaga, nie ma luzów w zawieszeniu (inaczej nie miałaby sensu weryfikacja geometri), kierownica podczas jazdy zachowuje sie prawidłowo. Myslalem również o stabilizatorze przednim. Wymienilem lączniki stabilizatora. Nie przyniosło to jednak efektu. Nie mam pojęcia co w tej sytuacji zrobić. Być moze auto na zaktetach generuje nadmierne przechyły? Moze czas na wymiane amorków? Może zawieszenie jest zbyt sztywne i nie poddaje sie na zaktetach? Nie wiem. Jesli macie jakies pomysły proszę o pomoc i podpowiedz. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5374-problem-z-zawieszeniemukladem-kier/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 He... czytałem kiedyś o takim czymś. Ale pojawiło się po założeniu nowych opon. Ty jak rozumiem masz stare, i takie coś się dzieje. Opisywali to tak, jakby samochód pływał na prawo i lewo na zakrętach. Tłumaczyli to zbyt dużą wysokością samej opony, ale ja sobie myślę, że tu idzie o coś innego. Masz możliwość założenia innego zestawu opon ? Albo chociaż przełożyć opony z przodu do tyłu? Albo chociaż zwiększ ciśnienie w oponach i po pierwsze sprawdź, czy się nie wybrzuszają na boki, a potem (jak się nie wybrzuszają) przejedź się kawałek, zrób mały slalomik i zobacz, czy jest lepiej. Jak pamiętam, w tamtym przypadku gość wymienił po prostu opony na inne, i było ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5374-problem-z-zawieszeniemukladem-kier/#findComment-311062 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Poszedłem dokladnie takim samym tokiem myślenia co kolega lama71. Miałem stare zużyte oponki gdy zauwazylem problem. Pomyslałem, że są mocno wiekowe (z poczatku lat 90) więc może wina mieszanki gumowej. Pojechałem na geometrię aby mieć pewność, że ustawienia sa ok. Wymieniłem oponki na nowe, zadowolony, że sprawa załatwiona. Pojeżdziłem ok 3 miesiące i po oponach widze, że problem nadal istnieje. Widać na nich ślad kontaktu nawierzchni z opona i wychodzi ok 0,5 cm za zewnetrzny brzeg opony. Podejrzewam że po dłużdzym czasie Asterka zacznie niszczyć rant opony. Faktycznie zauważyłem pewną prawidłowość; przy cisnieniu ok 2 Atm ślad kontaktu opony z podlożem wychodzi bardziej na zewnątrz opony brzegu opony, niż przy ciśnieniu ok 2,2 Atm (jak podaje producent). Niemniej jednak aby wyeliminować efekt, o którym piszę należałoby z opony zrobić "okrągły balon", a komfort jazdy byłby podobny do podróży taczką . Nie wiem, może się mylę, ale opony radialne sa tak skonstruowane, że przy nominalnym ciśnieniu lekko się wybrzuszają. Jesli sie mylę wyprowadźcie mnie z błędu. Nie wiem czy ma to znaczenie ale rozmiar mojej opony to 175/65 R 14. Jaki macie w swoich Asterkach z tego okresu Hm co to może być? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5374-problem-z-zawieszeniemukladem-kier/#findComment-311060 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Witam Mogę się podzielić swoim doświadczeniem z nierównomiernym ścieraniem się opon - jednak dotyczyło to tylnej osi i innego modelu, Vectry C. Po kilkumiesięcznych dysputach, reklamacjach opon (nowe opony założone fabrycznie w Oplu), konsultacjach z różnymi fachowcami - wniosek był jeden: tylna sztywna oś zawsze będzie uszkadzała opony złej i średniej klasy. Przez minione 4 lata sprawdziły się jedynie gumy z "górnej półki". Pozdrawiam, życzę optymizmu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5374-problem-z-zawieszeniemukladem-kier/#findComment-310822 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 wniosek był jeden: tylna sztywna oś zawsze będzie uszkadzała opony złej i średniej klasywiesz... powinni dać Ci to na piśmie, a Ty z takim oświadczeniem podpisanym i podstęplowanym przez tzw. fachowców powinnaś się udać do konkurencji Opla, niech ich zjedzą. Niby czemu tak ma być? Co ze sztywną osią jest takiego, że miała by uszkadzać opony? Jest mniej wygodna, auto z nią jest bodaj mniej stabilne, ale zaraz uszkadzać opony? Wiesz, ja się na oplach znam niezbyt, niewiem jak w Vectra C jest napęd (przód czy tył), ale jak przód, to nie bardzo rozumiem, dlaczego opony odpowiedzialne za stabilizację auta przy hamowaniu (główna siła hamująca jest w końcu na przodzie) miałyby się bardziej zużywać. Jak masz tylny napęd, inna sprawa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5374-problem-z-zawieszeniemukladem-kier/#findComment-310724 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 tylna sztywna oś zawsze będzie uszkadzała opony złej i średniej klasy. Przez minione 4 lata sprawdziły się jedynie gumy z "górnej półki". Witam Moim skromnym zdaniem to ktoś Ci niezły kit wcisnął, bo nie chciało mu się szukać rozwiazania problemu. Jeżeli auto nie miało dzwonu, to nie ma mowy o niszczeniu i/lub nierównomiernym zużyciu opon, zwaszcza tylnej osi (która nie jest skretna). Jeżeli jest zła geometria tylnej osi i nie da sie jej ustawić to: albo samochód został uszkodzony w drodze kolizji/wypadku, albo posiada wadę fabryczną, za którą odpowiada producent w ramach udzielonej gwarancji. Moim zdaniem jeżeli jesteś pewna, że jest to samochod, który nie zaliczył dzwonka, i posiadasz gwarancje na niego to powinnaś szukać swoich praw w drodze postępowania reklamacyjnego. niestety moja Asterka nie ma juz gwarancji, a problem nadal istnieje, chociaż po dopompowaniu kół o 0,2 Atm oddziaływanie powierzchni bocznej opony na podłoże jest troche mniejsze. Help... pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5374-problem-z-zawieszeniemukladem-kier/#findComment-310480 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.