Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Posiadam nowe informacje, może one dadzą jakieś światełko na odpowiedź w tym temacie.

Fakt, że hamulce są więcej niż sprawne podczas jazdy miejskiej jest niezaprzeczalny. Może ma to związek z zimnymi tarczami. Nie wiem. Mimo wszystko żadnego problemu z hamowaniem - przy gwałtownym hamowaniu działają ABS'y. Jednak już przy jeździe na dłuższych trasach gdzie występuje ciągłe hamowanie i przyśpieszanie (ale raczej delikatne, ekonomiczne) zauważyłem, że po około 70km użycie hamulca powoduje:

1. pedał wciskam do podłogi a hamowania nie ma, lub jest zdecydowanie słabe

2. nie można zablokować kół, nie załącza się ABS

3. tarcze są w połowie wysokości lekko fioletowe.

Innym razem przy tylko małokilometrowej trasie - oględziny tarcz wykazały brak odbarwienia. Nic z tego nie rozumiem. Czy może nalot z klocków ferodo przy ekonomicznej jeździe spowodować taki odcień w tarczy? Na pewno pył się na nich osadza ale do tej pory byłem przekonany o ewentualnym piszczeniu hamulców ale odbarwiać. Dziś wymieniam tarcze i klocki na tylnej osi. Zdecydowałem się na ATE. Po kilku setkach sprawdzę czy może brak sprawności w hamowaniu tylnej osi mógł być przyczyną moich problemów. Gdyby jednak nie, to już nie wiem co. :zalamany:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53746-s%C5%82abe-drugie-hamowanie/page/2/#findComment-450133
Udostępnij na innych stronach

jeśli tarcze przegrzane, to czemu? może zacisk stoi na prowadnicach?

daj auto do mechanika który sprawdzi podciśnienie z pompy vac, szczelność serwa, odpowietrzy...

klocki ferodo są dobre i dość miękkie bardzo szybko się docierają

reklamację już widzę odrzuconą

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53746-s%C5%82abe-drugie-hamowanie/page/2/#findComment-450141
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A co powiecie jeszcze na taki fakt: kiedy na postoju przy włączonym silniku naciskam na pedał hamulca ta najpierw stawia on mocny opór a po chwili ciągłego nacisku jeszcze z dwa centymetry wgniatam go w podłogę. I tak za każdym razem - obojętnie czy jest to pierwszy nacisk po załączeniu silnika czy nawet po kilku podpompowaniach. Na co to wygląda?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53746-s%C5%82abe-drugie-hamowanie/page/2/#findComment-451027
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności