Gość presti Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Witam serdecznie, to mój pierwszy post na forum. Przeglądam je od dłuższego czasu. Moja Astra dość znacznie falowała na biegu jałowym, przy ruszaniu następowało zdławienie oraz koziołkowała na niskich obrotach. Po przeczyszczeniu przepustnicy objawy praktycznie ustały, jednak nadal występuje delikatne falowanie na biegu jałowym. Chciałbym zastosować jak najlepszą profilaktykę dla mojego silnika, aby wyeliminować wszelkie nieprawidłowośći, a przy okazji czegoś się nauczyć. Proszę mi podpowiedzieć odnoście silnika krokowego i EGR. Gdzieś wyczytałem, że w tym silniku krokowiec jest zintegrowany z przepustnicą, nie rozbiera się go i nie czyści. Czy to prawda? Z moich obserwacji przy czyszczeniu przepustnicy wynika, że to prawdopodobna opcja. Co z EGR? Podobno w silnikach tego typu nie zaślepia się go, bo komputer wywala błąd i mija się to z celem. Jak z czyszczeniem EGR? Czy powinienem to zrobić? Gdzie go szukać i jak czyścić? Proszę mi jeszcze powiedzieć jaki mam typ/kod silnika. Dodaje zdjęcie. Jedyne co wiem to 1.6 TWINPORT 74KW. Rocznik 2004. Dziękuję i pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53975-faluj%C4%85ce-obroty-co-dalej/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość s1mon Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 z tego co wiem od obrotow na biegu jałowym jest silnik krokowy, egr nawala jeśli auto dławi przy przyspieszaniu np.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53975-faluj%C4%85ce-obroty-co-dalej/#findComment-446572 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość presti Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 (edytowane) Silnik dławił się przy przyspieszaniu do momentu czyszczenia przepustnicy. Teraz jest znacznie lepiej aczkolwiek nie jest idelanie, więc może egr powinienem przejrzeć? Edytowane 28 Czerwca 2012 przez presti   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53975-faluj%C4%85ce-obroty-co-dalej/#findComment-446600 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość s1mon Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 dla świętego spokoju możesz przejrzeć, ale skup się na krokowcu, on tu jest często przyczyną   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53975-faluj%C4%85ce-obroty-co-dalej/#findComment-446664 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość presti Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Ale jak z tym krokowcem w moim silniku? Pozostaje jedynie jego wymiana wraz z całą przepustnicą?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53975-faluj%C4%85ce-obroty-co-dalej/#findComment-446679 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość s1mon Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 najlepiej byłoby znaleźć nowy (inny) i przełożyć na próbe czy problem zniknie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53975-faluj%C4%85ce-obroty-co-dalej/#findComment-446706 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość presti Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Podbijam temat. Najbardziej ciekawi mnie sprawa tego EGR. Czyszczenie i zaslepianie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53975-faluj%C4%85ce-obroty-co-dalej/#findComment-447107 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.