Gość xflash Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 czy walnięta UPG może dawać płyn do cylindra i wywalac wprost do kolektora bez śladu w oleju? jak najbardziej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54408-parujaca-woda-z-uk%C5%82adu/page/2/#findComment-449196 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djkrzyzak Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 tylko ja mam dziwny przypadek zmieniłem korek na nowy z pod korka już mi nie cieknie nie skrapla mi się na tej wykładzinie pod maska tylko teraz na tej grodzi pomiędzy silnikiem a kabina tak jet mokro jak nie wiem już tracę po woli cierpliwość co mam z ty robić. juz mam taka teorie ze walnęła mi uszczelka pod pompą wody ale gdzies od gury i przez to mi się robi mokra grodź czy jak to się tam zwie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54408-parujaca-woda-z-uk%C5%82adu/page/2/#findComment-449289 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 tylko ja mam dziwny przypadek zmieniłem korek na nowy z pod korka już mi nie cieknie nie skrapla mi się na tej wykładzinie pod maska tylko teraz na tej grodzi pomiędzy silnikiem a kabina tak jet mokro jak nie wiem już tracę po woli cierpliwość co mam z ty robić. juz mam taka teorie ze walnęła mi uszczelka pod pompą wody ale gdzies od gury i przez to mi się robi mokra grodź czy jak to się tam zwie. Możliwe że dokręciłeś korek za mocno. Teraz woda znajduje inne ujście. Obejrzyj dobrze zimny silnik, będzie potrzebna dobra lampa i kanał ale bez tego drugiego też jest to wykonalne. Jeżeli nic nie znajdziesz to zagrzej silnik i zrób to samo. Wycieraj do sucha szmatą podejrzane miejsca i obserwuj czy nie potnieją. Ciągłe dolewanie wody powoduje osiadanie kamienia, nieszczelność się z czasem zatka i po zalaniu płynem problem powróci bo są w nim dodatki które czyszczą układ i rozpuszczają również kamień. Ponadto woda wrze w temp. 100 stopni a płyn w dużo większej, termostat pełne otwarcie uzyskuje (o ile dobrze pamiętam) przy 107 stopniach. Silnik nie jest w pełni chłodzony i nie jest to dla niego zdrowe, te skoki ciśnienia powodowane gotowaniem wody doprowadzą w końcu że woda pójdzie na zewnątrz poprzez pęknięcie któregoś z węży lub uszkodzoną pompę wody, albo do silnika przez uszczelkę. Nikt na odległość nie wskaże ci miejsca gdzie masz szukać przecieku, masz mokrą gródź to szukaj na przeciwko na silniku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54408-parujaca-woda-z-uk%C5%82adu/page/2/#findComment-449363 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirecki1 Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Pompe wody masz z boku silnika pod osłoną paska rozrządu, więc nie widzę możliwości " chlapania " na gródź kabiny. Jeżeli już z pompy, to by ciekło z lewej stronty silnika na dole spod osłony paska.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54408-parujaca-woda-z-uk%C5%82adu/page/2/#findComment-449375 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djkrzyzak Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Oki jak będę miał dostęp do kanału ta będę to sprawdzał w sumie jak najszybciej to muszę sprawdzić bo szykuje mi się wyjazd nad morze. jeszcze jedna sprawa którą opisał arturro-55 jak popuściłem korek od zbiorniczka tak ze jest luźno ale trzyma się na gwincie to woda dłużnej zostaje e mi w zbiorniczku ale w tedy nie mam tego ciśnienia co powinno być w układzie hmmmm już sam nie wiem głupieje ok, pozostaje mi sprawdzić ten wyciek tak jak mi opisywaliście jak będę miał jakieś wyniki obserwacji to dam znać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54408-parujaca-woda-z-uk%C5%82adu/page/2/#findComment-449402 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Korek powinien być lekko dokręcony, nie na siłę. Jeżeli pozostawisz go luźnego to zapewne będziesz musiał kupić drugi bo ten zginie. W sprawnym układzie chłodzenia ciśnienie jest wyższe od ciśnienia atmosferycznego i aby je utrzymać korek musi być dokręcony, przed niekontrolowanym wzrostem ciśnienia chroni zaworek który jest w korku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54408-parujaca-woda-z-uk%C5%82adu/page/2/#findComment-449459 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djkrzyzak Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 wiec tak byłem dziś na kanale nie widać żadnych wycieków ani na zimnym silniku ani na gorącym. ta mokra grodź musiała być od opadów deszczu gdzieś mi się tam zawiało trochę wody i przez to była mokra teraz jest zupełnie sucha nie cieknie. druga sprawa zalałem wody do stanu tak jak powinien mieć płynu i dokręciłem mocno korek tak żeby trzymał ciśnienie z tego co zauważyłem to tylko przy nagrzaniu silnika woda delikatnie rośnie nic więcej ubytku jakiegoś tam nie mam ale dalej mnie to niepokoi i nie wiem co mam robić coś mi się zdaje ze trzeba będzie głowice rwać i sprawdzić czy tam przypadkiem nie cieknie tylko ze w oleju nie widać białego nalotu czy też majonezu wiec już jestem kompletnie zielony i nie wiem co mam robić   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54408-parujaca-woda-z-uk%C5%82adu/page/2/#findComment-449501 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asteriks Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Nie wiem czy to coś da, ale jedyne co przychodzi mi do głowy, coś (na razie) nie powodujące kosztów to, zalej trochę więcej wody do zbiorniczka, zagrzej motor, żeby wytworzyło się ciśnienie w układzie, zgasić motor i wykręcić świece. Jak naleci wody do cylindrów to wiadomo. Bo jak uszczelka puszcza bezpośrednio do komory, to na ciepłym nie zauważy się bo wyparuje, a do oleju nie naleci. Niech ktoś inny się jeszcze wypowie czy to dobry pomysł   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54408-parujaca-woda-z-uk%C5%82adu/page/2/#findComment-449505 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djkrzyzak Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 oki koledzy stało sie auto pojechało do warszawy w trasę co się okazało woda wo gule nie zeszła jedynie co jak auto jedzie po mieście w korku czy tam stoi na światłach to woda ucieka to co może być nie tak?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54408-parujaca-woda-z-uk%C5%82adu/page/2/#findComment-449602 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 Ucieka bo się gotuje i wyparowuje, korek jest tak skonstruowany że utrzymuje lekkie nadciśnienie w układzie (nie pamiętam wartości ale to nie istotne) a przy dalszym wzroście ciśnienia upuszcza nadmiar pary bo inaczej coś by walnęło. W korkach i przy jeździe po mieście auto szybko się nagrzewa, a woda wrze szybciej niż płyn i stąd jej szybkie ubywanie. Zalej układ płynem i będzie spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54408-parujaca-woda-z-uk%C5%82adu/page/2/#findComment-449669 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.