Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Corsunia

Witam.

W mojej Corsie mam od kilku tygodni problem z hamulcem awaryjnym.

Jestem po wymianie szczęk i elementów wewnątrz bębna oprócz samo regulatorów.

Po wymianie ręczny trzymał dobrze przez tydzień potem stopniowo osłabiał się aż w ogóle nie trzymał.

Podciągałem linkę ale tylko była sztywniejsza a i tak nie hamowało , aż do zerwania linki.

2 raz rozkręciłem samo regulatory ale to i tak dało efekt ręcznego że trzymał 2 tygodnie i z powrotem jakby się linka wyciągała.

Samo regulatory stoją tzn rozkręca się je dość ciężko.

Czy to one są przyczyną że ręczny sztywny a nie hamuje?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54632-luzuj%C4%85cy-si%C4%99-r%C4%99czny/
Udostępnij na innych stronach

chyba ze cos zle skladasz ;)

Tu Gawlak może mieć rację, więc zajrzyj do tego tematu http://forum.opel24.com/topic/54528-problem-z-hamucem-tylnych-kol/page__p__449594__fromsearch__1#entry449594

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54632-luzuj%C4%85cy-si%C4%99-r%C4%99czny/#findComment-450118
Udostępnij na innych stronach

Gość Corsunia

Dzięki za linka..chyba to będzie to czyli samo-regolator do wymiany i poskładać od nowa.

Mam jeszcze pytanie czy da się wyciągnąć sam samo-rególator bez rozbierania całego układu sprzężyn?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54632-luzuj%C4%85cy-si%C4%99-r%C4%99czny/#findComment-450150
Udostępnij na innych stronach

Gość marcel_kk

Samoregulator powinien leciutko działać,

inaczej ta blaszka zaznaczona strzałka nie

bedzie mogła go regulować.

Rozbierz, wyczyść szczotką.

Bez rozbierania sprężyn nie da się go wyciągnąć.

 

2m799q0.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54632-luzuj%C4%85cy-si%C4%99-r%C4%99czny/#findComment-450307
Udostępnij na innych stronach

Gość Corsunia

Witam ponownie.

Dziś rozebrałem wszystko przeczyściłem i poskładałem tak jak powinno być.

Nie miałem ze sobą zdjęcia i popełniłem kilka błędów ustawiając blaszkę regulacyjną po środku koła zębatego i sprężynę naciągu zaczepiłem z 2 strony.

Da się wyciągnąć samorególator bez ściągania szczęk tylko trzeba poodczepiać sprężyny.

po pierwszej regulacji mało co zjarałbym tylne koło za bardzo rozkręciłem i poparzyłem się.

Rozebrałem i skręciłem samorególator , i teraz po 20 km jest już dobrze

Od razu hamulce się poprawiły.

Niestety dalej nie rozumiem działania tego samorególatora ,blaszka która ma nim kręcić jakoś nie specjalnie dociska do niego, nawet przekręcając sprężynę aby go dociskała.

Od czego jest element podkładki pomiędzy kołem z zębami a resztą samorególatora?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54632-luzuj%C4%85cy-si%C4%99-r%C4%99czny/#findComment-450780
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności