Skocz do zawartości

Rózne błedy w silniku X20XEV pomocy.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość paweł spider

Witam jestesm posiadaczem astry f z silnikiem 2.0 X20XEV w lutym miałem mały problem bo auto mi sie zapaliło z mojej winy ale tylko poszła wiazka,pokrywa rozrzadu i pokrywa zaworów i czujnik wału korbowego a takze przepływka,pozniej zaczołem remontowac to od podstaw czyli wszystko było czyszczone a takze załozyłem kolektor od omegi,jak przyszedl czas na uruchomienie to podpiołem pod kompa i wyswietliło sporo błedów takie jak:

-0130 regulacja poza zakresem/nieprawidłowy sygnał sondy?

-0135 uszkodzenie w obwodzie grzania sondy?

-0410uszkodzenie w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego

-1110zawór regulacji zmiennej długosci kolektora dolotwego I

Wiec mysle tak ze te dwa ostatnie błedy sa z powodu kolektora bo jeszcze tej wtyczki niepodpiołem z tymi czujnikami co ida od tego starego kolektora,a te dwa u góry to własnie czytałem forum i niekórzy mówia róznie wiec dlatego odnowie temat i moze ktos sie wypowie co miał u siebie takie problemy,powiem tylk otyle ze wczesniej sonda chodzial normalnie,prosze o jakies odpowiedzi,i niech sie zarzad niezłosci bo niewiedzialem gdzie to umiescic ogłoszenie ale chyba tutaj bedzie najlepiej dzieki

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54722-r%C3%B3zne-b%C5%82edy-w-silniku-x20xev-pomocy/
Udostępnij na innych stronach

przyszedl czas na uruchomienie to podpiołem pod kompa i wyswietliło sporo błedów

 

Witam . Te błędy , to nie jest efekt pożaru? Z tego co zrozumiałem , silnika nie próbowałeś odpalać. Kolektor raczej się nie różni ( nie miałem okazji porównać) , ważna jest "kablologia" , czyli wtyczki i przewody.

Rozrząd jest ok ( zfajczona pokrywa) ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54722-r%C3%B3zne-b%C5%82edy-w-silniku-x20xev-pomocy/#findComment-450551
Udostępnij na innych stronach

Gość paweł spider

Witam . Te błędy , to nie jest efekt pożaru? Z tego co zrozumiałem , silnika nie próbowałeś odpalać. Kolektor raczej się nie różni ( nie miałem okazji porównać) , ważna jest "kablologia" , czyli wtyczki i przewody.

Rozrząd jest ok ( zfajczona pokrywa) ?

 

 

 

 

silnik odpalony nawet jezdzil tylko tak szarpał i jechał i znowu to samo,a wtyczki niby dobrze podpiete,a rozrzad był wymieniany po tym pozarze

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54722-r%C3%B3zne-b%C5%82edy-w-silniku-x20xev-pomocy/#findComment-450625
Udostępnij na innych stronach

jezdzil tylko tak szarpał i jechał

 

To mi się skojarzyło z przebiciem na kablach WN , ale próbowałem skojarzyć pozostałe błędy i trafiłem na to [elektryka/elektronika] Błedy w silniku X20XEV :cenzura: . Są magicy od elektryki , ale to nie mieści się w głowie . Te silniki są strasznie wrażliwe na wszelkiego rodzaju zamienniki i kombinacje nie wychodzą im na zdrowie. Do tego czarodzieje z opla tak namieszali z wtyczkami , że od Vectry czujnik nie pasuje do omegi ( trza ciąć kable , bo są innaczej poustawiane - reszty tłumaczeń serwisantów nie pamiętam).Nawet nie wiem , czy nie wpadli na pomysł , żeby w astrze bardziej namieszać. Może poszukaj używanego oryginału do astry .

Tu masz ciekawy temat do lambdy [porada] odłączenia pompy powietrza wtórnego

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54722-r%C3%B3zne-b%C5%82edy-w-silniku-x20xev-pomocy/#findComment-450646
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie ale

powiem ze był spalony czujnik wału korbowego i kolega złozył go z dwóch w jeden polutował te kabelki
to jest dziwaczne . Nie ma pewności , że działa poprawnie i nie jest przyczyną błędów . Ja odziedziczyłem autko z zamiennikiem CWK i po 3 mies był strajk . Czujnik jak nówka , opory się zgadzały , a autko nie paliło. Na oryginale zero problemów.

Czujnik korbowodowy i rozrządu , to podstawa w tym silniku . Jak są zaniedbane ( prowizorki , tanie zamienniki ), to można wymieniać części do znudzenia ,a problem dalej będzie.

Może się okazać , że przyczyna jest prozaiczna (np źle {nie}działający czujnik temp. powietrza dolotowego ) i wszystkie pomysły ( pieniądze )psu na budę się zdadzą.

Najrozsądniej by było podjechać do warsztatu z kompem do opli . Niech obadają jak pracuje lambda (wykresy) i pozostałe czujniki ( z temperaturowymi włącznie). To najmnieszy koszt (50-100 zł), ale dużo się dowiesz o autku.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54722-r%C3%B3zne-b%C5%82edy-w-silniku-x20xev-pomocy/#findComment-450771
Udostępnij na innych stronach

Gość paweł spider

Wszystko fajnie ale to jest dziwaczne . Nie ma pewności , że działa poprawnie i nie jest przyczyną błędów . Ja odziedziczyłem autko z zamiennikiem CWK i po 3 mies był strajk . Czujnik jak nówka , opory się zgadzały , a autko nie paliło. Na oryginale zero problemów.

Czujnik korbowodowy i rozrządu , to podstawa w tym silniku . Jak są zaniedbane ( prowizorki , tanie zamienniki ), to można wymieniać części do znudzenia ,a problem dalej będzie.

Może się okazać , że przyczyna jest prozaiczna (np źle {nie}działający czujnik temp. powietrza dolotowego ) i wszystkie pomysły ( pieniądze )psu na budę się zdadzą.

Najrozsądniej by było podjechać do warsztatu z kompem do opli . Niech obadają jak pracuje lambda (wykresy) i pozostałe czujniki ( z temperaturowymi włącznie). To najmnieszy koszt (50-100 zł), ale dużo się dowiesz o autku.

 

 

tylko ze podobno sa inne objawy jak zły jest czujnik wału korbowego ze ciezko odpala auto a tu u mnie normalnie odpala,tylko jak jezdzi sie to tak szarpie ichodzi normalnie i zaraz tak przerywa tak jakby miał czkawke,ale chyba zaczne od kupienia czujnika wału korbowego a potem moze sonda do wymianny

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54722-r%C3%B3zne-b%C5%82edy-w-silniku-x20xev-pomocy/#findComment-450822
Udostępnij na innych stronach

chyba zaczne od kupienia czujnika wału korbowego a potem moze sonda do wymianny

 

Lepiej sprawdzić dobrym kompem autko ( taniej).

Żelaznej reguły na CWK nie ma . Najczęściej podawane pierwsze objawy , to skoki obrotomierza podczas odpalania ( włączenia zapłonu), poszarpywania w czasie wyprzedzania ( tak miałem).Problem z odpaleniem , to juz z reguły zgon czujnika.Posprawdzaj dolot powietrza , czy jest szczelny ( uszczelkę kolektora ciężko sprawdzić).

Kable WN skąd masz ? ( używka , nowe - jaka firma? )

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54722-r%C3%B3zne-b%C5%82edy-w-silniku-x20xev-pomocy/#findComment-450937
Udostępnij na innych stronach

Gość paweł spider

kable wymieniałem w 2009 roku ngk,a swiece w tamtym roku,dolot niby szczelny uszczelka kolektora nowa jest i poskrecane wszystko,chyba wymienie czujnik wału korbowego i sprawdze sonde

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54722-r%C3%B3zne-b%C5%82edy-w-silniku-x20xev-pomocy/#findComment-450943
Udostępnij na innych stronach

Kolego , moja rada taka - podłącz pod komp , usuń błedy dotychczas zapisane w pamieci , nastepnie pojeździj pare dni i jesli zaswieci check , jedź znów na komp .Jest duze prawdopodobieństwo , ze pierwszy błąd bedzie ta własnie usterka , którą szukasz .

pzdr

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54722-r%C3%B3zne-b%C5%82edy-w-silniku-x20xev-pomocy/#findComment-450960
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności