Gość paweł spider Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Witam jestesm posiadaczem astry f z silnikiem 2.0 X20XEV w lutym miałem mały problem bo auto mi sie zapaliło z mojej winy ale tylko poszła wiazka,pokrywa rozrzadu i pokrywa zaworów i czujnik wału korbowego a takze przepływka,pozniej zaczołem remontowac to od podstaw czyli wszystko było czyszczone a takze załozyłem kolektor od omegi,jak przyszedl czas na uruchomienie to podpiołem pod kompa i wyswietliło sporo błedów takie jak: -0130 regulacja poza zakresem/nieprawidłowy sygnał sondy? -0135 uszkodzenie w obwodzie grzania sondy? -0410uszkodzenie w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego -1110zawór regulacji zmiennej długosci kolektora dolotwego I Wiec mysle tak ze te dwa ostatnie błedy sa z powodu kolektora bo jeszcze tej wtyczki niepodpiołem z tymi czujnikami co ida od tego starego kolektora,a te dwa u góry to własnie czytałem forum i niekórzy mówia róznie wiec dlatego odnowie temat i moze ktos sie wypowie co miał u siebie takie problemy,powiem tylk otyle ze wczesniej sonda chodzial normalnie,prosze o jakies odpowiedzi,i niech sie zarzad niezłosci bo niewiedzialem gdzie to umiescic ogłoszenie ale chyba tutaj bedzie najlepiej dzieki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54722-r%C3%B3zne-b%C5%82edy-w-silniku-x20xev-pomocy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 przyszedl czas na uruchomienie to podpiołem pod kompa i wyswietliło sporo błedów Witam . Te błędy , to nie jest efekt pożaru? Z tego co zrozumiałem , silnika nie próbowałeś odpalać. Kolektor raczej się nie różni ( nie miałem okazji porównać) , ważna jest "kablologia" , czyli wtyczki i przewody. Rozrząd jest ok ( zfajczona pokrywa) ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54722-r%C3%B3zne-b%C5%82edy-w-silniku-x20xev-pomocy/#findComment-450551 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paweł spider Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Witam . Te błędy , to nie jest efekt pożaru? Z tego co zrozumiałem , silnika nie próbowałeś odpalać. Kolektor raczej się nie różni ( nie miałem okazji porównać) , ważna jest "kablologia" , czyli wtyczki i przewody. Rozrząd jest ok ( zfajczona pokrywa) ? silnik odpalony nawet jezdzil tylko tak szarpał i jechał i znowu to samo,a wtyczki niby dobrze podpiete,a rozrzad był wymieniany po tym pozarze   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54722-r%C3%B3zne-b%C5%82edy-w-silniku-x20xev-pomocy/#findComment-450625 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 jezdzil tylko tak szarpał i jechał To mi się skojarzyło z przebiciem na kablach WN , ale próbowałem skojarzyć pozostałe błędy i trafiłem na to [elektryka/elektronika] Błedy w silniku X20XEV . Są magicy od elektryki , ale to nie mieści się w głowie . Te silniki są strasznie wrażliwe na wszelkiego rodzaju zamienniki i kombinacje nie wychodzą im na zdrowie. Do tego czarodzieje z opla tak namieszali z wtyczkami , że od Vectry czujnik nie pasuje do omegi ( trza ciąć kable , bo są innaczej poustawiane - reszty tłumaczeń serwisantów nie pamiętam).Nawet nie wiem , czy nie wpadli na pomysł , żeby w astrze bardziej namieszać. Może poszukaj używanego oryginału do astry . Tu masz ciekawy temat do lambdy [porada] odłączenia pompy powietrza wtórnego   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54722-r%C3%B3zne-b%C5%82edy-w-silniku-x20xev-pomocy/#findComment-450646 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paweł spider Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 ten temat to ja napisalem i walsnie szukam pomocy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54722-r%C3%B3zne-b%C5%82edy-w-silniku-x20xev-pomocy/#findComment-450767 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Wszystko fajnie ale powiem ze był spalony czujnik wału korbowego i kolega złozył go z dwóch w jeden polutował te kabelki to jest dziwaczne . Nie ma pewności , że działa poprawnie i nie jest przyczyną błędów . Ja odziedziczyłem autko z zamiennikiem CWK i po 3 mies był strajk . Czujnik jak nówka , opory się zgadzały , a autko nie paliło. Na oryginale zero problemów.Czujnik korbowodowy i rozrządu , to podstawa w tym silniku . Jak są zaniedbane ( prowizorki , tanie zamienniki ), to można wymieniać części do znudzenia ,a problem dalej będzie. Może się okazać , że przyczyna jest prozaiczna (np źle {nie}działający czujnik temp. powietrza dolotowego ) i wszystkie pomysły ( pieniądze )psu na budę się zdadzą. Najrozsądniej by było podjechać do warsztatu z kompem do opli . Niech obadają jak pracuje lambda (wykresy) i pozostałe czujniki ( z temperaturowymi włącznie). To najmnieszy koszt (50-100 zł), ale dużo się dowiesz o autku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54722-r%C3%B3zne-b%C5%82edy-w-silniku-x20xev-pomocy/#findComment-450771 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paweł spider Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Wszystko fajnie ale to jest dziwaczne . Nie ma pewności , że działa poprawnie i nie jest przyczyną błędów . Ja odziedziczyłem autko z zamiennikiem CWK i po 3 mies był strajk . Czujnik jak nówka , opory się zgadzały , a autko nie paliło. Na oryginale zero problemów. Czujnik korbowodowy i rozrządu , to podstawa w tym silniku . Jak są zaniedbane ( prowizorki , tanie zamienniki ), to można wymieniać części do znudzenia ,a problem dalej będzie. Może się okazać , że przyczyna jest prozaiczna (np źle {nie}działający czujnik temp. powietrza dolotowego ) i wszystkie pomysły ( pieniądze )psu na budę się zdadzą. Najrozsądniej by było podjechać do warsztatu z kompem do opli . Niech obadają jak pracuje lambda (wykresy) i pozostałe czujniki ( z temperaturowymi włącznie). To najmnieszy koszt (50-100 zł), ale dużo się dowiesz o autku. tylko ze podobno sa inne objawy jak zły jest czujnik wału korbowego ze ciezko odpala auto a tu u mnie normalnie odpala,tylko jak jezdzi sie to tak szarpie ichodzi normalnie i zaraz tak przerywa tak jakby miał czkawke,ale chyba zaczne od kupienia czujnika wału korbowego a potem moze sonda do wymianny   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54722-r%C3%B3zne-b%C5%82edy-w-silniku-x20xev-pomocy/#findComment-450822 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 chyba zaczne od kupienia czujnika wału korbowego a potem moze sonda do wymianny Lepiej sprawdzić dobrym kompem autko ( taniej). Żelaznej reguły na CWK nie ma . Najczęściej podawane pierwsze objawy , to skoki obrotomierza podczas odpalania ( włączenia zapłonu), poszarpywania w czasie wyprzedzania ( tak miałem).Problem z odpaleniem , to juz z reguły zgon czujnika.Posprawdzaj dolot powietrza , czy jest szczelny ( uszczelkę kolektora ciężko sprawdzić). Kable WN skąd masz ? ( używka , nowe - jaka firma? )   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54722-r%C3%B3zne-b%C5%82edy-w-silniku-x20xev-pomocy/#findComment-450937 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paweł spider Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 kable wymieniałem w 2009 roku ngk,a swiece w tamtym roku,dolot niby szczelny uszczelka kolektora nowa jest i poskrecane wszystko,chyba wymienie czujnik wału korbowego i sprawdze sonde   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54722-r%C3%B3zne-b%C5%82edy-w-silniku-x20xev-pomocy/#findComment-450943 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marco84 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Kolego , moja rada taka - podłącz pod komp , usuń błedy dotychczas zapisane w pamieci , nastepnie pojeździj pare dni i jesli zaswieci check , jedź znów na komp .Jest duze prawdopodobieństwo , ze pierwszy błąd bedzie ta własnie usterka , którą szukasz . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54722-r%C3%B3zne-b%C5%82edy-w-silniku-x20xev-pomocy/#findComment-450960 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.