Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam mały problem z maglownicą, który powoli narasta.

Przy skręcaniu kierownicą i wciśniętym pedale sprzęgła lub hamulca czuje stuki nogami i częściowo (minimalnie) na kierownicy.

Postanowiłem przyjrzeć się bliżej i na wałku wejściowym do magla przy krzyżaku jest luz poprzeczny. Dodam, że luzów na drążkach kierowniczych nie ma, wycieków nie ma, układ wspomagania bez zarzutów.

Czy wiecie jak ten luz skasować?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54826-luz-wa%C5%82ka-wej%C5%9Bciowego-maglownicy/
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że sprawdziłeś czy obydwie śruby krzyżaka są mocno dokręcone.

Jeżeli luz jest tylko na krzyżaku jak piszesz, to może się po prostu wyrobił, bo nie było dobrze dokręcone i trzeba będzie go wymienić ... póki nie odkręcisz krzyżaka i nie rzucisz okiem to się nie dowiesz co się dzieje ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54826-luz-wa%C5%82ka-wej%C5%9Bciowego-maglownicy/#findComment-451161
Udostępnij na innych stronach

j/w - póki nie rozkręcisz i nie wyjmiesz krzyżaka to się nie dowiesz co jest nie tak i jak to można zniwelować, bo może to być wina wałka lub krzyżaka

Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54826-luz-wa%C5%82ka-wej%C5%9Bciowego-maglownicy/#findComment-451371
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość decek_1984

Rozumiem, że sprawdziłeś czy obydwie śruby krzyżaka są mocno dokręcone.

Jeżeli luz jest tylko na krzyżaku jak piszesz, to może się po prostu wyrobił, bo nie było dobrze dokręcone i trzeba będzie go wymienić ... póki nie odkręcisz krzyżaka i nie rzucisz okiem to się nie dowiesz co się dzieje ;)

 

 

witam, czy możesz mnie nakierować, gdzie są te śroby krzyżaka ? Ja czuję stuki na kierownicy na wybojach, bardzo delikatne (jakby jakieś twrde elementy stukały o siebie). Mechanik mówi,że małownica pada. Mówi też , żeby dokręcić tą magłownice, pokazał mi jedną śróbę (nie miał takiego klucza do mojej astry G). Ale to jest śóba do magłownicy. A o krzyżaku nic nie mówił.

 

Mogę prosić o zgrupowanie informacji, jak po kolei docisnąć elementy układu kierowniczego (ew. co wymienić), żeby jeszcze pojeździć ? Teraz nie mam kasy na nową magłownice ;/

 

Zawieszenie sprawdzone i elementy zużyte są powymieniane.

 

pozdrawiam

Maciej

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54826-luz-wa%C5%82ka-wej%C5%9Bciowego-maglownicy/#findComment-453291
Udostępnij na innych stronach

a mechanik sprawdził końcówki drążków? -bo to najczęstsza przyczyna stuków.

wątpię żeby stukanie pochodziło od krzyżaka żeby był tam jakiś luz, to nie jest rozwiązanie jak w polonezie, ale jak chcesz sprawdzić to weź latarkę i wsuń się na plecach pod kierownicę głową do przodu samochodu i zobaczysz, poniżej zdjęcie z AF, ale w AG może to inaczej wyglądać bo juz są inne przekładnie i są niżej:

krzyzak.th.jpg

pokazał mi jedną śróbę (nie miał takiego klucza do mojej astry G). Ale to jest śóba do magłownicy

możesz zrobić zdjęcie tej śruby - w którym miejscu ona jest ?

jak po kolei docisnąć elementy układu kierowniczego (ew. co wymienić), żeby jeszcze pojeździć ?

układu kierowniczego się nie dociska, jeżeli stuka końcówka drążka to się ją wymienia droga nie jest, a jeżeli stuki są z maglownicy to się maglownicę regeneruje lub wymienia Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54826-luz-wa%C5%82ka-wej%C5%9Bciowego-maglownicy/#findComment-453379
Udostępnij na innych stronach

Gość decek_1984

a mechanik sprawdził końcówki drążków? -bo to najczęstsza przyczyna stuków.

wątpię żeby stukanie pochodziło od krzyżaka żeby był tam jakiś luz, to nie jest rozwiązanie jak w polonezie, ale jak chcesz sprawdzić to weź latarkę i wsuń się na plecach pod kierownicę głową do przodu samochodu i zobaczysz, poniżej zdjęcie z AF, ale w AG może to inaczej wyglądać bo juz są inne przekładnie i są niżej:

krzyzak.th.jpg

możesz zrobić zdjęcie tej śruby - w którym miejscu ona jest ?

układu kierowniczego się nie dociska, jeżeli stuka końcówka drążka to się ją wymienia droga nie jest, a jeżeli stuki są z maglownicy to się maglownicę regeneruje lub wymienia

 

Dzięki za zdjęcie , w najbliższym czasie sprawdzę. Co do końcówek drążka, wymieniane ok 25 tys temu. Miesiąc temy byłem na badaniach technicznych i prosiłem o dokładne sprawdzenie zawieszenia. Mechanik/diagnosta stwierdził tylko sworzeń do wymiany. Więc końcówki drążka są raczek okej.

Stuki nie są słyszalne, tylko wyczuwalne tak jakby "pod ręką" trzymająć kierownicę.

pozdrawiam

Maciej

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54826-luz-wa%C5%82ka-wej%C5%9Bciowego-maglownicy/#findComment-453436
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności