Gość Lukas715 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Witam, Mam mały problem z maglownicą, który powoli narasta. Przy skręcaniu kierownicą i wciśniętym pedale sprzęgła lub hamulca czuje stuki nogami i częściowo (minimalnie) na kierownicy. Postanowiłem przyjrzeć się bliżej i na wałku wejściowym do magla przy krzyżaku jest luz poprzeczny. Dodam, że luzów na drążkach kierowniczych nie ma, wycieków nie ma, układ wspomagania bez zarzutów. Czy wiecie jak ten luz skasować?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54826-luz-wa%C5%82ka-wej%C5%9Bciowego-maglownicy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Rozumiem, że sprawdziłeś czy obydwie śruby krzyżaka są mocno dokręcone. Jeżeli luz jest tylko na krzyżaku jak piszesz, to może się po prostu wyrobił, bo nie było dobrze dokręcone i trzeba będzie go wymienić ... póki nie odkręcisz krzyżaka i nie rzucisz okiem to się nie dowiesz co się dzieje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54826-luz-wa%C5%82ka-wej%C5%9Bciowego-maglownicy/#findComment-451161 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukas715 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Właśnie śruby są dokręcone i wygląda na to, że z tym wałkiem jest coś nie tegez. Pytanie tylko co, czy można to jakoś zniwelować?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54826-luz-wa%C5%82ka-wej%C5%9Bciowego-maglownicy/#findComment-451308 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 (edytowane) j/w - póki nie rozkręcisz i nie wyjmiesz krzyżaka to się nie dowiesz co jest nie tak i jak to można zniwelować, bo może to być wina wałka lub krzyżaka Edytowane 6 Sierpnia 2012 przez xflash   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54826-luz-wa%C5%82ka-wej%C5%9Bciowego-maglownicy/#findComment-451371 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość decek_1984 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Rozumiem, że sprawdziłeś czy obydwie śruby krzyżaka są mocno dokręcone. Jeżeli luz jest tylko na krzyżaku jak piszesz, to może się po prostu wyrobił, bo nie było dobrze dokręcone i trzeba będzie go wymienić ... póki nie odkręcisz krzyżaka i nie rzucisz okiem to się nie dowiesz co się dzieje witam, czy możesz mnie nakierować, gdzie są te śroby krzyżaka ? Ja czuję stuki na kierownicy na wybojach, bardzo delikatne (jakby jakieś twrde elementy stukały o siebie). Mechanik mówi,że małownica pada. Mówi też , żeby dokręcić tą magłownice, pokazał mi jedną śróbę (nie miał takiego klucza do mojej astry G). Ale to jest śóba do magłownicy. A o krzyżaku nic nie mówił. Mogę prosić o zgrupowanie informacji, jak po kolei docisnąć elementy układu kierowniczego (ew. co wymienić), żeby jeszcze pojeździć ? Teraz nie mam kasy na nową magłownice Zawieszenie sprawdzone i elementy zużyte są powymieniane. pozdrawiam Maciej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54826-luz-wa%C5%82ka-wej%C5%9Bciowego-maglownicy/#findComment-453291 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 (edytowane) a mechanik sprawdził końcówki drążków? -bo to najczęstsza przyczyna stuków. wątpię żeby stukanie pochodziło od krzyżaka żeby był tam jakiś luz, to nie jest rozwiązanie jak w polonezie, ale jak chcesz sprawdzić to weź latarkę i wsuń się na plecach pod kierownicę głową do przodu samochodu i zobaczysz, poniżej zdjęcie z AF, ale w AG może to inaczej wyglądać bo juz są inne przekładnie i są niżej: pokazał mi jedną śróbę (nie miał takiego klucza do mojej astry G). Ale to jest śóba do magłownicy możesz zrobić zdjęcie tej śruby - w którym miejscu ona jest ? jak po kolei docisnąć elementy układu kierowniczego (ew. co wymienić), żeby jeszcze pojeździć ? układu kierowniczego się nie dociska, jeżeli stuka końcówka drążka to się ją wymienia droga nie jest, a jeżeli stuki są z maglownicy to się maglownicę regeneruje lub wymienia Edytowane 23 Sierpnia 2012 przez xflash   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54826-luz-wa%C5%82ka-wej%C5%9Bciowego-maglownicy/#findComment-453379 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość decek_1984 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 a mechanik sprawdził końcówki drążków? -bo to najczęstsza przyczyna stuków. wątpię żeby stukanie pochodziło od krzyżaka żeby był tam jakiś luz, to nie jest rozwiązanie jak w polonezie, ale jak chcesz sprawdzić to weź latarkę i wsuń się na plecach pod kierownicę głową do przodu samochodu i zobaczysz, poniżej zdjęcie z AF, ale w AG może to inaczej wyglądać bo juz są inne przekładnie i są niżej: możesz zrobić zdjęcie tej śruby - w którym miejscu ona jest ? układu kierowniczego się nie dociska, jeżeli stuka końcówka drążka to się ją wymienia droga nie jest, a jeżeli stuki są z maglownicy to się maglownicę regeneruje lub wymienia Dzięki za zdjęcie , w najbliższym czasie sprawdzę. Co do końcówek drążka, wymieniane ok 25 tys temu. Miesiąc temy byłem na badaniach technicznych i prosiłem o dokładne sprawdzenie zawieszenia. Mechanik/diagnosta stwierdził tylko sworzeń do wymiany. Więc końcówki drążka są raczek okej. Stuki nie są słyszalne, tylko wyczuwalne tak jakby "pod ręką" trzymająć kierownicę. pozdrawiam Maciej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54826-luz-wa%C5%82ka-wej%C5%9Bciowego-maglownicy/#findComment-453436 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.