Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z Astrą 2.0 dti, auto odpala normalnie bez wzgledu na temperature silnika, niestety po przekroczeniu 2000tyś obr. zapala się check i silnik traci moc, byłem na diagnostyce komp. pokazał błąd p1220, mechanik stwierdzł usterkę mechaniki pompy,zatarty tłoczek przestawiacza, odkręcił z boku pompy zaślepke i ruszył tłoczkem teraz pracuje bardzo lekko w pełnym zakresie, mimo tego silnik zachowuje sie tylko troszeczke lepiej ale nie wiele.Nowym objawem jest to że czasami check nie gaśnie po przekręceniu stacyjki w pozycję start,dopiero po paru próbach i co dziwne auto nie gaśnie w chwili obrucenia kluczyka w stacyjca, a pracuje jeszcze przez 2-3 sek. pomimo że kontrolki na desce gasną.W firmie która zajmuje się takimi pompami, powiedzieli że to nie wina elektroniki pompy, tylko zatartego tłoczka i że zrobią to cena 1300zł, ale skoro on porusza się bez najmiejszych oporów to czy napewno będzie jego wina?? Nie chciał bym wyrzucic kasy w błoto, może ktoś miał podobny przypadek, proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54932-problem-z-pomp%C4%85/
Udostępnij na innych stronach

Tak, zanim napisałem ten temat przeczytałe chyba wszystko o błedzie p1220, ale wszędzie jest o zatartym tłoku przestawiacza, a u mnie pracuje on bez najmiejszych oporów, po powrocie od mechanika sam osobiście sprawdzałem i żeczywiście pracuje lekko, a może ja żle rozumiem co to znaczy zatarty, jeszcze to że po tym zabiegu z tłoczkem auto nie gaśnie od razu,czy to może byc uszkodzenie tego zaworu na dole pompy i regeneracja tłoczka nic nieda?Dzieki za zainteresowanie, pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54932-problem-z-pomp%C4%85/#findComment-451510
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ja mam to samo w 2.0 DTI.

 

Objechałem 5 serwisów/warsztatów najlepszych wg. opinii na śląsku(m .in Sosnowiec, Naftowa; Katowice, Ceglana) i każdy powiedział mi to samo. Uszkodzona jest mechanika pompy, pompa daje za mało dawki/masy paliwa do silnika bo jest już na wykończeniu. Miałem błedy p1220, czasami p1630.

 

Pompe wykręcam sam i zawoże osobiście do serwisu BOSHa do Kobióra gdzie regenerują całkowicie elektronicznie i mechanicznie za 2200zł. Polecam zrobić tak samo o ile mieszkasz na Ślasku. Warsztaty liczą sobie za naprawe 3500zł, a i tak wszystkie zawożą pompy do Kobióra lub Piekar Śląskich :lol:

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54932-problem-z-pomp%C4%85/#findComment-452107
Udostępnij na innych stronach

Witam, proszę o poradę. Właśnie wróciłem z wakacji w Chorwacji, które nie były zbyt udane... samochód stanął ponieważ uszkodzeniu uległa elektronika pompy wtryskowej. Nagle podczas jazdy silnik zgasł. Potem udało mi się go odpalić i przejechać może ze sto metrów po czym silnik znowu gasł. Tak trzy razy. Potem już w ogóle nie startował. Za naprawę skasowali mnie 400 euro. Auto przejechało 1200 km i silnik pracuje normalnie. Kiedyś dużo czytałem n/t awari pompy i doczytałem że elektronika pada bo mechanika nie wydala. Silnik to 1.7 DTI 75 km, 172 tyś przebiegu (udokumentowany). Co w takiej sytuacji zrobić? Dodam jeszcze tyle ze podczas gdy auto nie odpalalo metodą nożną wybijało błąd p 0251. Żadnych szczegółów nie znam. Cieżko bylo mi sie porozumiec z Chorwatem, który ani me ani be w innych jezykach :/ zapytalem sie go jedynie czy dojade do domu to z tego co zrozumialem to powiedzial ze na tej pompie nie zrobie 1000 km tylko jeszcze 100 000 tyś. Ile w tym prawdy zobaczymy. Chcialbym jedynie zapobiec takiej awarii jaka mnie spotkala, nerwów co niemiara :/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54932-problem-z-pomp%C4%85/#findComment-452139
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Ja właśnie jestem po regeneracji pompy boscha vp29 w serwisie boscha za 3100zł...

Z szybkiej kalkulacji wynika mi że w sumie zaoszczędziłeś na regeneracji pompy jeśli to rzeczywiście była regeneracja... ;) ile czekałeś na samochód??

Objawy rzeczywiście masz jak przy padaniu pompy. Pytanie tylko czy naprawił Ci szybko sterownik pompy jakimś tranzystorkiem żebyś dojechać do domu, co trwa kilkanaście minut i na 100 000km napewno nie wystarczy, czy rzeczywiście zregenerował pompę co trwa przynajmniej kilka dni ( w moim przypadku 2 tygodnie bo czekali na części z niemiec... )?

Tak naprawde dopuki jeździsz i nic autku nie dolega to nie ma Ci co radzić.

Czy tranzystor był wymieniany możesz łatwo sprawdzić wykręcając sterownik i zaglądając pod jego wieczko. Nie da się wymiany tranzystora nie zauważyć.

Edytowane przez matej

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54932-problem-z-pomp%C4%85/#findComment-453100
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności