Skocz do zawartości

Wjazd w kałużę ---> brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Z rok temu opisywałem identyczny problem na tym forum. Po tygodniu samo przeszło.

Wczoraj u mnie w mieście była ulewa i wjechałem przy około 30km/h w dość sporą kałużę.

Parę sekund później moja zośka straciła moc i powyżej 2500 obr/min zapala się check.

Zauważyłem że w przewodach podciśnienia pojawiła się wilgoć. Tak ma być ?

I jeszcze jedno pytanko. Na zdjęciu zaznaczyłem przewód podciśnienia. Czy on ma być "zapchany" ? Zdjąłem ten przewód i próbowałem dmuchnąć lecz nie ma takiej możliwości . Przewód jest tak jakby zapchany.

odlf.jpg

Edytowane przez cinex

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54966-wjazd-w-ka%C5%82u%C5%BC%C4%99-brak-mocy/
Udostępnij na innych stronach

jeden raz Cie nie nauczyl

ze przez kaluze trzeba ostroznie

jak w podcisnieniu jest woda to dolot powietrza zassal wode

jak nie zabiles silnika w ten sposob to bedzie szczescie

 

zapalil sie check to wiesz co z nim robic

jak nie to podpowiem

odczytac bledy

 

zeby przedmuchac przewod trzeba by oba konce odlaczyc ;)

jak na drugim jest podlaczony to sobie mozesz dmuchac

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54966-wjazd-w-ka%C5%82u%C5%BC%C4%99-brak-mocy/#findComment-451754
Udostępnij na innych stronach

I

Zapomniałem dodać że tydzień przed również zmagałem się z brakiem mocy. Pojechałem na kompa i zczytał błędy.

1. Podciśnienie doładowania --> wartość ujemna ( nie jestem pewien )

2. Zbyt małe napięcie na przepływomierzu.

Następnego dnia w garażu zauważyłem pęknięty przewód podciśnienia. Wymieniłem końcówke i zafira odzyskała swoją moc w 100%.

Tak jeździłem aż do tego momentu.

Wiem że trzeba wolno ale przecież 30km/h to też nie jest szybko . Poza tym to jest diesel . Po przejechaniu przez kałużę nic nie powinno mu się stać.

 

II

Szukałem drugiego końca tego przewodu ale on wchodzi w karoserię. Jak mam się tam dostać ? Za co on odpowiada ?

Edytowane przez cinex

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54966-wjazd-w-ka%C5%82u%C5%BC%C4%99-brak-mocy/#findComment-451758
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zacząć od odczytania błędów, Gawlak dobrze radzi.

Nie kojarzę takiego przewodu, chyba że ktoś przedłużył przewód od filtra elektrozaworu i tam go se zamontował.

Nie ważne jaki to silnik, przy wjechaniu w kałużę silnik może zassać wodę przez filtr powietrza i problem gotowy.

Jeśli masz wilgoć czyli wodę w podciśnieniu to elektrozawory zassały wodę do układu, spróbuj go przeczyścić.

http://forum.samnaprawiam.com/czyszczenie-ukladu-podcisnien-opel-20-dti-vt2078.htm

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54966-wjazd-w-ka%C5%82u%C5%BC%C4%99-brak-mocy/#findComment-451773
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Sory że dopiero teraz odpisuje. Okazało się że układ podciśnienia był nieszczelny. Wymieniłem uszkodzony przewód. Wszystko wróciło do normy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54966-wjazd-w-ka%C5%82u%C5%BC%C4%99-brak-mocy/#findComment-462585
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności