Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem posiadaczem Opla Astry II.

Mój problem polega na tym, że zegary są słabiej podświetlone niż zwykle (tak jakby były podświetlone w połowie). Dodatkowo brak wyświetlania pod nimi stanu przejechanych kilometrów i innych danych, które powinny w tym miejscu być widoczne. Co może być przyczyną? Komputer? Bezpiecznik? Coś z kostką pod kokpitem?

 

Dzięki za odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5498-k%C5%82opoty-z-pod%C5%9Bwietleniem/
Udostępnij na innych stronach

Najpredzej masz problem z kostka która łaczy wiazke z deska rozdzielcza albo zarówki i dioda od podswietlenia wyswietlacza kilometrow sie spalila. Łatwo wymienic.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5498-k%C5%82opoty-z-pod%C5%9Bwietleniem/#findComment-310096
Udostępnij na innych stronach

Łatwo?

Może i tak, tylko ja nawet nie wiem gdzie tego szukać.

Trzeba by było cos z tym zrobić, bo wogóle nie widzieć stanu kilometrów to raczej poważna sprawa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5498-k%C5%82opoty-z-pod%C5%9Bwietleniem/#findComment-310058
Udostępnij na innych stronach

Żeby wyjąc zegary potrzebujesz klucza torx (już nie pamiętam jaki rozmiar ale mały)

Najpierw musisz podwadzić takie małe zaślepki po obu stronach kolumny kierownicy i nad zegarami masz pozostałe 2 śruby

 

patrz tu

 

Zanim zdejmiesz osłonę ustaw kierownicę w pozycji max do siebie i w dół, będzie łatwiej wyciągnąć osłonę zegarów jak i same zegary.

 

Zestaw wskaźników jest przykręcony na 2 takie same śrubki i ma u góry taką wajchę którą trzeba przekręcić w lewo chcąc wyjąć zegary.Wajcha ta rygluje złączkę która jest z tyłu zegarów.

 

patrz tu

 

Żeby wyjąć zegary trzeba nimi trochę pokombinować ale na pewno Ci się uda.

Potem musisz już sam na chłopski rozum popatrzeć co jest nie tak, posprawdzać żarówki itp. dodam że ta od podświetlenia stanu kilometrów się trochę różni (jest matowa) od tych co podświetlają całe zegary a jest ich 3. Jak już Ci się uda to rozkręcić to masz okazję wymienić żarówki prędzej czy później któraś by się spaliła.

 

Jeśli wszystko z zegarami będzie ok? jeszcze możesz sprawdzić ustawienie jasności zegarów po lewej stronie być może tam tkwi przyczyna.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5498-k%C5%82opoty-z-pod%C5%9Bwietleniem/#findComment-310056
Udostępnij na innych stronach

Żeby wyjąc zegary potrzebujesz klucza torx (już nie pamiętam jaki rozmiar ale mały)

Najpierw musisz podwadzić takie małe zaślepki po obu stronach kolumny kierownicy i nad zegarami masz pozostałe 2 śruby

 

patrz tu

 

Zanim zdejmiesz osłonę ustaw kierownicę w pozycji max do siebie i w dół, będzie łatwiej wyciągnąć osłonę zegarów jak i same zegary.

 

Zestaw wskaźników jest przykręcony na 2 takie same śrubki i ma u góry taką wajchę którą trzeba przekręcić w lewo chcąc wyjąć zegary.Wajcha ta rygluje złączkę która jest z tyłu zegarów.

 

patrz tu

 

Żeby wyjąć zegary trzeba nimi trochę pokombinować ale na pewno Ci się uda.

Potem musisz już sam na chłopski rozum popatrzeć co jest nie tak, posprawdzać żarówki itp. dodam że ta od podświetlenia stanu kilometrów się trochę różni (jest matowa) od tych co podświetlają całe zegary a jest ich 3. Jak już Ci się uda to rozkręcić to masz okazję wymienić żarówki prędzej czy później któraś by się spaliła.

 

Jeśli wszystko z zegarami będzie ok? jeszcze możesz sprawdzić ustawienie jasności zegarów po lewej stronie być może tam tkwi przyczyna.

Dzięki bardzo za szczegółowy opis.

Jeszcze pozostaje opcja z tą nieszczęsną kostką, ale gdzie się ona znajduje? Może po prostu coś w niej nie styka?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5498-k%C5%82opoty-z-pod%C5%9Bwietleniem/#findComment-310055
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o jaką kostkę Ci chodzi?

Jeśli tą od zegarów to musisz wyjąć zegary inaczej się nie da.

Czasem jest tak że wystarczy coś rozkręcić i skręcić z powrotem i działa a niby nic sie nie naprawiało!

A jeśli o tą od regulacji podświetlenia to trzeba podwadzić śrubokrtem i cały panel wychodzi.

Ale tu problem może tkwić w środku w potencjometrze od regulacji jasności.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5498-k%C5%82opoty-z-pod%C5%9Bwietleniem/#findComment-310054
Udostępnij na innych stronach

mialem podobny przypadek to sa raczej zarowki dokladnie pamietam ze 1,5 v ta od podswietlania nie musi byc matowa moze byc zwykla

Zwykła też pasuje, ale raczej nie będzie świecić tak jak powinna. Poza tym, że jest matowa to sam kształt główki ma zupełnie inny.

Żarówki są o ile dobrze pamiętam są na 12V i mają 1,5W lub 2W

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5498-k%C5%82opoty-z-pod%C5%9Bwietleniem/#findComment-309900
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności