Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie proszę was o pomoc w moim Oplu astrze F TDS isuzu już od roku mam problem z elektryką a nikt mi nie może pomóc już trzeci akumulator pada

 

postaram się dokładnie opisać wam usterkę za błędy przepraszam

 

Chodzi o rozładowany akumulator każdego dnia po nocy dodam,że sprawdzane było z radiem i bez radia ta sama reakcja już trzeci aku siedzi w ciągu niecałego roku

 

W załączniku dodam zdjęcia z przekaźnikami które nie wiem do czego są a napewno źle działają

 

1 pudełko z przekaźnikiem samochód stoi zgaszony i zamknięty a przekaźnik jest włączony 24h i nie wyłancza się wyciągam bespiecznik wyłącza się ale aku i tak rozładowany po nocy

 

dodam że elektro włącznik od rozrusznika był mieniany na używany po regeneracji i gdy odłanczam cięki kabel od niego to przekaźnik też się rozłącza

 

2 pudełko z przekaźnikami dwoma też nie wiem od czego ale ta sama reakcja działa 24h po wyjęciu bespiecznika też rozładowany aku

 

nie wiem do czego są te przekaźniki i co one załączają

 

3 Problem to światła często jak jade rozjaśniają się i ściemniają nie raz wrzystko tak mocno świeci aż mało się nie spali podświetlenie

 

napięcie niby 14v czyli ok ale raz było nawet 18v

post-14304-0-80755600-1345017779_thumb.jpg

post-14304-0-07286800-1345017816_thumb.jpg

post-14304-0-24330700-1345017850_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55088-zwarcie-w-elektryce-roz%C5%82adowany-akumulator/
Udostępnij na innych stronach

napięcie niby 14v czyli ok ale raz było nawet 18v

 

Wymień regulator napięcia bo spalisz instalację.

Poza tym z takim ładowaniem to kiedyś Ci akumulator wybuchnie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55088-zwarcie-w-elektryce-roz%C5%82adowany-akumulator/#findComment-452399
Udostępnij na innych stronach

już odkładam kase na nowy regulator bo do tanich on nie należy

 

ale problem on nie rozwiąże z rozładowanym aku bo po niżej 13v na włączonym wrzystkim nie spada

 

czyli ładuje cały czas

Edytowane przez RODI86

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55088-zwarcie-w-elektryce-roz%C5%82adowany-akumulator/#findComment-452400
Udostępnij na innych stronach

niżej 13v na włączonym wrzystkim nie spada

 

 

I to jest problem?

Przecież napięcie ładowania nie powinno nigdy spać tak nisko.

U mnie przy włączonych wszystkich światłach, radiu i klimatroniku spada max do 13,8V.

 

odkładam kase na nowy regulator bo do tanich on nie należy

 

Tak z ciekawości: ile koszuje taki regulator?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55088-zwarcie-w-elektryce-roz%C5%82adowany-akumulator/#findComment-452401
Udostępnij na innych stronach

To u mnioe też jest tak około 13,7v naj niżej było chyba 13,4v chociaż jak wiadomo mierniki delikatnie oszukują

 

a w jeździe to nie przeszkadza bo na wrzystkim włączonym nie jeżdże

 

Więc problem jest dalej

 

 

a co do ceny regulatora patrzyłem na allegro i pytałem w mechanicznym to cena wachała się od 100zł w zwysz nawet do prawie 200zł

Edytowane przez RODI86

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55088-zwarcie-w-elektryce-roz%C5%82adowany-akumulator/#findComment-452418
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w alternatorze jest zwarcie na diodach to tylko jego wymiana albo naprawa.Dać dobremu elektrykowi do sprawdzenia.

Temat przerabiałem już w kilku innych pojazdach.Jeżeli akumulator był rozładowany do końca a ciepły alternator, przy zimnym silniku to wiadomo czemu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55088-zwarcie-w-elektryce-roz%C5%82adowany-akumulator/#findComment-452547
Udostępnij na innych stronach

Alternator jest ok mieniałem stojan i sprawdzane były diody na alternatorze nie ma zwarcia

 

odłączany był tyle razy na noc i tak aku padnienty był rano więc to nie to

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55088-zwarcie-w-elektryce-roz%C5%82adowany-akumulator/#findComment-452737
Udostępnij na innych stronach

mnioe też jest tak około 13,7v naj niżej było chyba 13,4v chociaż jak wiadomo mierniki delikatnie oszukują

 

a w jeździe to nie przeszkadza bo na wrzystkim włączonym nie jeżdże

 

Więc problem jest dalej

 

mylisz się z tym, że nie przeszkadza, absolutnie minimalne napięcie ładowania to 13,9V (bez włączonych odbiorników) podkreślam "minimalne", jeżeli miernik pokazał Ci 13,4V (mierniki aż tak bardzo nie oszukują) to ewidentnie masz za małe napięcie ładowania, zrób najpierw porządek z tym - czyli z regulatorem/alternatorem. Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55088-zwarcie-w-elektryce-roz%C5%82adowany-akumulator/#findComment-452740
Udostępnij na innych stronach

bez żadnych odbiorników pokazuje 14v

 

a czy ktoś podpowie mi do czego są te dwie skrzynki z przekaźnikami i gdzie okablowanie z nich idzie

może dojde co tam nie rozłącza

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55088-zwarcie-w-elektryce-roz%C5%82adowany-akumulator/#findComment-452976
Udostępnij na innych stronach

przepraszam, po odświeżeniu sobie informacji poprawiam się - napięcie ładowania powinno wynosić min 13,9V z obciążeniem lub bez, więc żadne tam 13,4V nawet z obciążeniem nie powinno mieć miejsca, a już nie wspominając o 18V - cud że aku nie wybuchł :)

 

Co do skrzynek z przekaźnikami to w/g ksiązki "sam naprawiam..." puszka przy lewym nadkolu w 17td zawiera: przekaźnik podgrzewania paliwa, bezpiecznik 30 A podgrzewanie paliwa, bezpiecznik 60 A czas podgrzewania;

a w 1.7D: przekaźnik podgrzewania paliwa, bezpiecznik 30 A podgrzewanie paliwa, bezpiecznik 60 A czas podgrzewania, przekaźnik czasu podgrzewania, Przekaźnik „szybkiego" biegu jałowego prędkości obrotowej.

Natomiast puszka przy ścianie czołowej zawiera: Bezpiecznik 30 A spryskiwacz reflektorów wysokociśnieniowy, przekaźnik spryskiwacza reflektorów, przekaźnik sygnału dźwiękowego, bezpiecznik sygnału dźwiękowego /lub to co w poradniku Kacpra na samym dole: http://forum.opel24.com/topic/44526-Bezpieczniki-i-przekazniki-Astra-F/

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55088-zwarcie-w-elektryce-roz%C5%82adowany-akumulator/#findComment-453013
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności