Gość roko Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Powitał wszystkich i ma pytanko do znawców tematu,od jakiegoś czasu zmagam się z problemem "muła" przy 1500 obr / min ( wymieniłem parownik na nowy,sonda nówka,sterownik bingo m tez nówka,przewody i świeczki maja z 500 km),sonda ładnie faluje miedzy bogatą a ubogą,PWA praktycznie stałe,rozrzut mały. Miał ktoś podobny przypadek?to może podzieli sie wiedzą? ps.wkładam zrzuty to może coś wniesie do sprawy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55090-parownik-poprawnie-wyregulowanymimo-to-%C5%82apie-do%C5%82a/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staly Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Cześć. Mam taką samąinstalację lecz w silniku x16szr. Ustawienie tej instalacji jest proste lecz trzeba troche spróbować. Na pierwszy rzut oka dziwią mnie za duże rozrzuty Parametrów L i H. Dodatkowo niepotrzebnie jest zaznaczona opcja Skok ATT do zadanej pozycji. Czy przy takich ustawieniach auto dobrze chodzi na benzynie? Ja na na pierwszy rzut pozwoliłem kompowi samemu się nauczyć silnika. Następnie na jałowym ustawiłem mieszankę bliżej bogatej, wtedy nie ma takiej dziury jak piszesz przy przyśpieszeniu. Sprubuj przejechać się z lapkiem podłączonym do bingo i zobaczysz że nagle dodając gazu Krokowiec reaguje z opóźnieniem, nie zdąża się otworzyć i jest taki martwy moment. Zrób tak jak pisze i wtedy jak nie będzie działać wklej screnny to dalej będziemy myśleć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55090-parownik-poprawnie-wyregulowanymimo-to-%C5%82apie-do%C5%82a/#findComment-452519 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roko Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 (edytowane) parametry L i H mam tak ustawione metodą prób i błędów ( wywalało mi błąd złego składu mieszanki raz błąd 44 a raz błąd 45 na gazie oczywiście,po ustawieniu tych parametrów błąd nie występuje,ale fakt na benzynie troche szarpie ) Ja równierz najpierw zadałem mu "naukę" a potem dopiero korygowałem, a w jaki sposób ustawiłeś troche bogatszą mieszankę na wolnych?dziś zauważyłem że jak obroty wejdą tak na 2000 obr/min i przytrzymam je to sonda jest na ubogo! ps.jazda z lapkiem odpada ,mam tylko stacjonarkę Edytowane 16 Sierpnia 2012 przez roko   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55090-parownik-poprawnie-wyregulowanymimo-to-%C5%82apie-do%C5%82a/#findComment-452529 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staly Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Jak na benzynie nie chodzi poprawnie to na bank jest źle ustawiona instalacja. Ja to robię tak: 1. robię naukę 2. później ustawiam krokowca na 100 i śrubą na wolnych obrotach na parowniku tak ustawiam aby mieszanka oscylowała między bogato a ubogo. 3. dodaję gazu, ok 3500obr/min i obserwuję jaka jest mieszanka jeśli jest za ubogo to zwiększam otwarcie krokowca, ale mam zasadę że nie więcej niż do 25. Wtedy znów na wolne obroty i lekko ze 100 zwiększam, u mnie na 114 i wtedy mieszanka się lekko wzbogaca, wykres już nie jest sinusoida lecz większość jego ch-ki jest w górnej części. Później znów podregulowałem +/- ilościąkroków i śmiga. Najwiarygodniej to zrobić podczas jazdy, wtedy pod obciążeniem ch-ki są takie jakie powinny być i auto zarówno na PB jak i LPG pracuje równo i nie przerywa i nie ma różnicy na czym się jeździ. Zanim tak wyregulowałem mieszankę prawie 2 lata jeździłem do fachowców i zalecali wymianę wielu rzeczy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55090-parownik-poprawnie-wyregulowanymimo-to-%C5%82apie-do%C5%82a/#findComment-452535 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roko Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 (edytowane) ok spróbuje zgodnie z opisem,czyli jeżeli podwyższam liczbe kroków atuatora to wzbogacam mieszankę i na odwrót,zasada jest taka aby raczej nie chodził na ubogiej mieszance aby nie powypalać gniazd zaworów, a najlepiej żeby na wolnych jak i na obroatch chociaż troche oscylowało napięcie na sondzie :wesoly: żeczywiśćie jak się zrozumie o co chodzi z tym regulowaniem to jest to do ogarnięcia ps. a jak masz wyregulowany cutt-off? Edytowane 17 Sierpnia 2012 przez roko   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55090-parownik-poprawnie-wyregulowanymimo-to-%C5%82apie-do%C5%82a/#findComment-452628 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staly Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Nie do końca. ATT ustala mieszankę i oscyluje między uboga/bogata. Liczbą kroków wartościami plus oraz minus ustalasz jego otwarcie. Np jeśli ustawisz 100 i +/-20 na otwarciu i sonda ma idealny przebieg sinusoidalny to przy ustawieniu 120 i liczbie kroków +/- 20 przebieg byłby praktycznie linią prostą ze wskazaniem na bogatą mieszankę. Poprostu att nie zejdzie mniej niż ilość kroków którą zadasz. Najlepiej jakby te widełki +/- były jak najwęższe wtedy przy dodawaniu szybko gazu czas reakcji jest krótki. CUTT of mam wyłączony. Przez jakiś czas miałem włączony ale silnik lubił się dławić i gra nie była warta świeczki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55090-parownik-poprawnie-wyregulowanymimo-to-%C5%82apie-do%C5%82a/#findComment-452639 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roko Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 (edytowane) a ma jakieś znaczenie jeżeli opcja "nauki" ustawia PWA na 78 tak jak u nie w tej chwili,to wtedy lepiej z palca ustawic na 100 ?( 78 ustawiło ,na wolnych mieszanka ładnie uboga/bogata ale przy obrotach 2000 to juz tylko uboga,więc przestawiam attuator o pare kroków do góry??wtedy na obrotach bedzie oscylowało,a na wolnych bardziej na bogato,czy tak bedzie dobrze? Edytowane 18 Sierpnia 2012 przez roko   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55090-parownik-poprawnie-wyregulowanymimo-to-%C5%82apie-do%C5%82a/#findComment-452724 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staly Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Rozkręć trochę na parowniku i jeszcze raz zróc naukę. Metodą prób i błędów dojdziesz do tych ok 100   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55090-parownik-poprawnie-wyregulowanymimo-to-%C5%82apie-do%C5%82a/#findComment-452794 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roko Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2012 ok,po tych wskazówkach postaram sie wyregulować żeby było cacy :rolleyes:   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55090-parownik-poprawnie-wyregulowanymimo-to-%C5%82apie-do%C5%82a/#findComment-452840 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staly Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 I udało Ci się wyregulować tą instalację?? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55090-parownik-poprawnie-wyregulowanymimo-to-%C5%82apie-do%C5%82a/#findComment-453524 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.