Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Opiszę sytuację w ten sposób otóż dziś byłem u mechanika zespawać tłumnik wstawił mi siateczke wszystko ładnie pięknie (nie odłączał akumulatora), wyjechałem z warsztatu jadę jadę patrzę a temperatura prawie osiągnęła 100 stopni C nigdy to mi się nie zdarzało [4 miesiące temu (2 tyś. km temu) wymieniałem pompę wody oraz termostat]. Nie wiem co się dzieje czy może być tak że coś zostało uszkodzone ? Przed spawaniem temperaturkę trzymał idealną 93 stopnie i wiatraczek od chłodnicy się załączał czynił swą powinność po czym się wyłączył. Po przejechaniu 10 kilometrów (po spawaniu) wiatrak się włączył schłodził wyłączył się więc z ciekawości wsiadłem i pojechałem na małą rundę po mieście zatrzymałem się, na wskazówce 93 stopnie C. smigło się włączyło ale zamiast schłodzić to temperatura wzrosła na 102 stopnie C. 5 sekund i smigło się wyłączyło temperatura opadłą do 97stopni C. czyli coś tu zaczeło mi wariować. Pomóżcie mi. Jutro pojadę do tego mechanika i bogatszy o waszą wiedzę i wasze podejrzenia porozmawiam sobie z nim na ten temat.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55208-temperatura/
Udostępnij na innych stronach

Ja np spawałem nie raz nie odłączając aku i nic się potem nie działo, -no ale to mó przypadek.

jadę jadę patrzę a temperatura prawie osiągnęła 100 stopni C nigdy to mi się nie zdarzało

to nawet dziwne, że nigdy Ci się to nie zdarzyło, biorąc pod uwagę że przy jeździe po mieście w upały to standart że temperatura dochodzi co chwilę do 100C ...no chyba że jeździsz tylko po trasie i się nie zatrzymujesz

Przed spawaniem temperaturkę trzymał idealną 93 stopnie i wiatraczek od chłodnicy się załączał czynił swą powinność po czym się wyłączył

tzn przy jakiej temp. wiatrak się załączał?

pojechałem na małą rundę po mieście zatrzymałem się, na wskazówce 93 stopnie C. smigło się włączyło

wiatrak nie powinien się włączać przy 93C. Jeżeli się włącza a temperatura mimo tego rośnie to może termostat sie blokuje. Może tez czujnik w chłodnicy szwankuje.

na wskazówce 93 stopnie C. smigło się włączyło ale zamiast schłodzić to temperatura wzrosła na 102 stopnie C. 5 sekund i smigło się wyłączyło temperatura opadłą do 97stopni C

(jeszcze raz to zacytuje całe bo czegoś nie rozumiem) tzn wiatrak włączył się przy 93C i chodził cały czas do 102C i chodził jeszcze do momentu schłodzenia do 97C, to od jakiego momentu śmigło chodziło 5sekund i się wyłączyło?

 

To może napiszę jak to mniej więcej powinno wyglądać (jazda po mieście + upał):

normalna temperatura pracy ok 93-95C podczas jazdy, a każdy postój (korek lub skrzyżowania ze światłami co chwilę) to wzrost temp do ponad 100C i włączenie sie wentylatora chłodnicy, schłodzenie do ok 95C ...i tak w kółko

Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55208-temperatura/#findComment-452994
Udostępnij na innych stronach

Nigdy takiego czegoś nie miałem że temperatura wzrosła mi pod 100C największą jaką miałem w upalne dni to 95C - 96C. Wiatraczek się włączał przy 93C. Było to tak: temperatura 93C wiatrak się właczył temperatura urosła do 102C po czym sie wiatrak wyłączył (pracował 5 sekund) i temperatura spadła gwałtownie na 97C. Wody nie puścił więc sie nie gotowało nic. Zauważyłem też że jak puknąłem ręką w kokpit (daszek nad zegarami) to wskazówki się poruszyły np prędkościomierz się podniósł i spadł wskaźnik od temperatury się podniósł walnąłem jeszcze raz to opadł... Chciałbym jeszcze zauważyć iż jechałem sobie obwodnicą 100 na godzine i moim zdaniem to jest nie realne aby wskaźnik temperatury pokazywał przy tej prędkości temperaturę 98C. Termostat tak szybko by padł ? nie zauważyłem dziwnej pracy silnika poprostu chodzi tak jak chodził tylko właśnie ta temperaturka mi nie daje spokoju.

 

 

Przecież 100C to jest temperatura wrzenia dzięki czemu dostają po d.... pierścienie.

Edytowane przez SKAT

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55208-temperatura/#findComment-452998
Udostępnij na innych stronach

100C to jest temperatura wrzenia

-wrzenia wody (H2O) a nie płynu chłodniczego, bądź spokojny, temperatura włączenia wentylatora chłodnicy to zwykle ok 100C w zależności od czujnika, moze być i 103C. A to że wiatrak włącza Ci sie przy 93C to jak już wyżej napisałem nie jest normalne i jeżeli działo się tak przed spawaniem tłumika, to spawanie nie ma nic do rzeczy. Ile masz czujników w chłonicy - 1 czy 2 ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55208-temperatura/#findComment-453016
Udostępnij na innych stronach

Posiadam jeden czujnik. Mam płyn pomieszany z wodą :) ale i tak płynu jest około 80% w całym układzie.

 

 

Chciałbym się pochwalić że sprawdziłem błędy domowym sposobem i wykazało mi błędy KOD 12 oraz KOD 14

 

12 Rozpoczęcie samodiagnostyki

14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie

 

Czy mam rozumieć że te grzanie może być spowodowane przez uszkodzenie czujnika ? :)np. zabrudził się, już wysłużył swą kadencję ?

Edytowane przez SKAT

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55208-temperatura/#findComment-453029
Udostępnij na innych stronach

:brawo:

masz winowajcę zamieszania

ale nie chodzi o czujnik w chłodnicy tylko ten co daje sygnał do ecu http://www.google.com/imgres?q=opel+astra+czujnik+temperatury&um=1&hl=pl&sa=N&rls=com.microsoft:pl:IE-Address&biw=1366&bih=620&tbm=isch&tbnid=AF93vQXtnQruBM:&imgrefurl=http://lew.wsinf.edu.pl/~szumigt/Astra/wybor.php%3Fid%3Dczujniki&docid=INEK9BJsB_4-tM&imgurl=http://lew.wsinf.edu.pl/~szumigt/Astra/images/czujniki/temp-komp2.jpg&w=311&h=350&ei=tUczUL_aFoiZhQeO9oD4DA&zoom=1&iact=hc&vpx=719&vpy=64&dur=5134&hovh=238&hovw=212&tx=136&ty=139&sig=116871403969277812003&page=2&tbnh=136&tbnw=121&start=18&ndsp=24&ved=1t:429,r:3,s:18,i:141 (niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę).

Sprawdź jeszcze na wszelki wypadek wtyczkę i piny czujnika czy nie są zaśniedziałe/zanieczyszczone.

Po wymianie czujnika na nowy odłącz całkowicie na parę minut akumulator żeby się ten błąd wykasował.

Grzaniem się nie przejmuj, to norma że w lato temperatura cały czas dochodzi do 100C, wtedy wiatrak się włącza i schładza, koko dżambo i do przodu ;)

Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55208-temperatura/#findComment-453036
Udostępnij na innych stronach

A więc tak przeczyściłem styki czujnika nie wymieniałem, domowy sposób nie wykazał błędów. Mam 51C na dworze i dochodzę do wniosku że chyba jednak to wszystko dzieje się przez pogodę. Będę musiał sprawdzić tę całą sytuację jeszcze raz z grzaniem wieczorem gdy się ochłodzi wtedy zobaczę jak się to będzie wszystko zachowywało. Jeśli nadal będzie to samo dam znać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55208-temperatura/#findComment-453047
Udostępnij na innych stronach

Temperatura spadła na dworze do 38 stopni (tak pokazuje mi termometr domowy) i problem z silnikiem znikł wentylator załącza się przy 94C (+/-) chłodzi do około 90 i cykl się powtarza w kółko. Czyżby temperatura na dworze (50C) miała tak ogromny wpływ na układ chłodzenia ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55208-temperatura/#findComment-453057
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności