Gość smerfd2jsp Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Witam forumowiczów. Przekopałem forum w tą i spowrotem i wymieniłem kilka części . Opiszę przebieg problemu : Wyruszyłem moim oplem w trasę 300+ km w jedną stronę z przyczepką . Po wciśnięciu gazy "na maxa" pojawiało się dziwne buczenie , szarpanie , strzelanie z tłumika ( tak mi się wydaje ) i gaśnięcie + samoczynne odpalanie się ( albo sama kontrolka silnika się odpalała ta czerwona albo kilka kontrolek ) . Samochód po szczęśliwym powrocie trafił do mechaników . Diagnoza : Zardzewiała osłona na silniku do której była podłączona rura od filtra powietrza ( podali mi fachową nazwę ) - zdemontowali rurę i tą część i powiedzieli że tak zostawić. Sam filtr powietrza wręcz otworzył się podczas trasy ( jeden z wybuchów ? ) Urwany katalizator ( powód problemu a może skuterk wybuchu ) . Zatkana rura wydechowa ( niestety nie wiem w którym momencie ) . Usterki zostały usunięte i z tego co wiem katalizator usunięty. Problem jednak nie zniknął , może trochę zmalał ale nie zniknął . Obecne objawy : Szarpanie . Gaśnięcie i samoczynne zapalanie się . Gaśnięcie i problem z odpaleniem Problem dotyczy gazu i benzyny . Zniknął problem "strzelania" z wydechu . Wymienione : Świece nowe NGK Przewody nowe NGK Zrobione : Regulazja gazu Mechanik twierdzi że mogło zostać trochę "syfu" w tłumiku jak czyścili bo nie mogli tego przebić początkowo nawet jednak 3 razy u nich był już samochód i dalej problem jest. Proszę o pomoc bo ta usterka kosztowała mnie już ponad 700zł i dalej nie zniknęła ( same świecie i przewody ponad 300zł ) . Opel przed wspomnianą na początku trasą nie miał żadnego problemu i jeździł prawie 2 lata na gazie bez problemów . Dodam jeszcze że usterka potrafi wystąpić 10 razy pod rząd w ciągu 10 minut albo raz na 2 godziny czy nawet kilka dni . Specyfikacja samochodu : Opel astra F Kombi 1,4 60km 1995r . Benzyna + instalacja gazowa LPG Dziękuję za pomoc i mam nadzieję że podacie mi jakiś dalszy punkt zaczepienia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55508-opel-astra-14-f-1995-kombi-benzyna-gaz-ga%C5%9Bnie-i-nie-odpala/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czejen Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 (edytowane) to co usunięto to skutek wystrzału a nie jego przyczyna należy sprawdzić (zakładając ze świece i przewody są ok): - sprężanie na każdym cylindrze (może być wypalony zawór) - czujnik prędkości wału korbowego (podmienić na jakiś czas) - cewkę zapłonową (czy jest mocna iskra oraz czy nie ma przebicia lub pęknięcia obudowy) - ustawienie rozrządu Edytowane 3 Września 2012 przez Czejen   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55508-opel-astra-14-f-1995-kombi-benzyna-gaz-ga%C5%9Bnie-i-nie-odpala/#findComment-454488 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dawtow Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 (edytowane) a kontrolka silnika check jaki błąd pokazuje Edytowane 6 Września 2012 przez dawtow   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55508-opel-astra-14-f-1995-kombi-benzyna-gaz-ga%C5%9Bnie-i-nie-odpala/#findComment-454816 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smerfd2jsp Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 (edytowane) Po wizycie u znajomego mechanika do którego autko wiozłem 60km w jedną stronę z duszą na ramieniu ( szarpanie itp , gaśnięcie, problem zo dpaleniem itp ) . Znajomy pobawił się autkiem 2 dni . 1 dnia zero problemów , drugiego dnia zgaśło i nie chciało zapalić albo stało a obroty spadały bardzo nisko. Jego elektryk zabrał się za autko i problem zniknął dla nich. Wymienili palec i kopułkę ( podobno było wypalone ) . Problemy które znikły : Problem z odpalaniem - znikł całkowicie Problem z gaśnnięciem auta - znikł całkowicie ( raz mi zgasł na 2 - 3 tygodnie testów ) Zapalająca się czerwona kontrolka silnika - zdażyła się 1-2 razy Problemy które zostały ( w dużo dużo mniejszym stopniu i nasileniu ) : Dalsze "latania" obrotów , spadki na postoju poniżej 100 obrotów. Szapranie samochodu razem z lataniem obrotów Strzały z tłumika ( żadkie ) Obserwacje : Od 2 tygodnie jeżdzę tylko na benzynie , gaz nie pozwala jeździć z powodu dużo mocniejszych i częstrzych usterek opisanych powyżej. Morał jest więc taki że usterka dotyczy obu benzyny i gazu. Od kilku dni jeżdzę "spokojnie" nie przebijając 2000 obrotów , zmieniając spokojnie biegi , dodając gazu do połowy pedału . Praktycznie 3 dzień nie miałem szarpnięcia , silniczka czy strzału , odczuwam jedynie spadki obrotów na postoju . Dodam też że opel pali 10-12 litrów benzynki więc motywuje to do znalezienia usterki Zwłaszcza że tyle samo palił gazu a to połowa ceny. Za wszelkie rady dziękuje . P.S Komputer nie pokazał żadnego błędu po podłączeniu. Edytowane 2 Października 2012 przez smerfd2jsp   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55508-opel-astra-14-f-1995-kombi-benzyna-gaz-ga%C5%9Bnie-i-nie-odpala/#findComment-458074 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.