Gość bodunbodun Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Kolego Kacper - dzięki ogromne za pomoc. Pojechałem, koleżanka obdarowała prądem ze swojego auta przez ok. 10 min., rozruch bez problemów, powrót do domu bez przygód, finał ukończony happy endem i morałem. Diagnoza trafna - aku. Morał: aku może umrzeć nagle bez powodu. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55536-astra-g-nie-zapala-ga%C5%9Bnie-kontrolka-aku-w-pozycji-zap%C5%82on-dziwny-narastaj%C4%85cy-d%C5%BAwi%C4%99k/page/2/#findComment-454845 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Mimo wszystko zmierz napięcie jakie jest na akumulatorze, w trakcie pracy silnika. Jego wartość ma duży wpływ na żywotność akumulatora. Jeśli nie będzie w zakresie 13,6 -14,4 Volt, to nawet nowy akumulator długo nie pożyje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55536-astra-g-nie-zapala-ga%C5%9Bnie-kontrolka-aku-w-pozycji-zap%C5%82on-dziwny-narastaj%C4%85cy-d%C5%BAwi%C4%99k/page/2/#findComment-454855 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bodunbodun Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Krótko się cieszyłem, niestety historii ciąg dalszy, kupiłem nowy akumulator (Bosch S4 72AH 680A) oraz wykonałem pomiary napięcia i pobóru prądu na postoju. Jeśli nie będzie w zakresie 13,6 -14,4 Volt, to nawet nowy akumulator długo nie pożyje. - Napięcie ładowania na starym (trochę podładowanym) aku jak i na nowym po odpaleniu na biegu jałowym to ok. 13,63 V - Napięcie na samym nowym aku to ok. 12,65 V Jeśli chodzi o pobór prądu na postoju, to trochę podejrzanie to wygląda - multimetr ustawiony na 200 mA, na początku pomiaru pokazuje -1 (czyli błąd) oraz jakieś dziwne skaczące wartości, po ok. 15 sek. wskazuje ok. 10,8 czasem znowu podskoczy na ponad 20. Ta sytuacja jest identyczna jak dla starego tak dla nowego aku. Wszystko wygląda pięknie - na nowym aku (na starym podładowanym też) auto odpaliło od kopa, pochodziło z 5 min, zgasiłem, i druga próba odpalenia już się nie udała - sytuacja jak na początku (nie pamiętam czy pompa wspomagania buczała), czyli po włączeniu zapłonu nie pali się kontrolka ładowania oraz rozrucznik w ogóle nie reaguje na próby odpalenia auta. Koniec końców odpiąłem nowy akumulator na wszelki wypadek i jak na razie to tyle. Czy coś można jeszcze zrobić?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55536-astra-g-nie-zapala-ga%C5%9Bnie-kontrolka-aku-w-pozycji-zap%C5%82on-dziwny-narastaj%C4%85cy-d%C5%BAwi%C4%99k/page/2/#findComment-455840 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 13,63V to nie za wiele. A jak wygląda napięcie jak zwiększasz obroty ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55536-astra-g-nie-zapala-ga%C5%9Bnie-kontrolka-aku-w-pozycji-zap%C5%82on-dziwny-narastaj%C4%85cy-d%C5%BAwi%C4%99k/page/2/#findComment-455844 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.