Gość anonimeczek Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 (edytowane) Witam wszystkich bardzo serdecznie. Od razu przejdę do opisania swojego problemu, z którym trochę czasu się już zmagam. A więc tak: Kupiłem niedawno Astrę 1.4 16V z LPG. Opiszę najpierw w jakim stanie było auto bezpośrednio po zakupie: - w zbiorniczku płynu chłodniczego była woda destylowana na dnie - była pęknięta chłodnica - zardzewiały tłumik - poziom oleju na minimum - przebieg 130 tys. (raczej prawdopodobny) Po zakupie bardzo szybko ubywało płynu chłodniczego ze względu na pękniętą rurkę w chłodnicy. Co do tej pory udało mnie się naprawić: - wymieniony olej - wymieniona chłodnica - wylana całkowicie woda destylowana z układu chłodniczego i zalany nowy płyn chłodniczy - wymieniony tłumik Opis problemu: Zauważyłem wyciek płynu chłodniczego z łączenia stalowych rurek (dodam za chwilę zdjęcie gdzie dokładnie). - Obecnie auto bardzo delikatnie dymi na biało - napewno dymi na LPG, na benzynie raczej nie występuje. - Zdaje się, że w zbiorniczku płynu chłodniczego występują bąbelki - również zauważone raczej na LPG. - Po dłuższej jeździe można usłyszeć lekkie syczenie z korka zbiorniczka płynu chłodniczego - pożyczyłem od kolegi korek zbiorniczka z tej samej Astry i zobaczę, czy nie będzie na nim syczeć. - Najgrubszy z przewodów idący od górnej, lewej strony chłodnicy (połączony bezpośrednio ze źródłem wycieku) twardnieje dość mocno gdy silnik się nagrzeje. Potem po odpowietrzeniu układu robi się miękki i potem znowu twardy (dodam niedługo zdjęcie tego przewodu). Diagnoza mechanika (nie wiedzącego jeszcze o zauważonym wycieku): Mechanik włożył do zbiorniczka płynu chłodniczego urządzenie, które chyba zassało płyn, po czym po przygazowaniu (jednoczenie chyba przełączeniu na LPG) płyn zmienił kolor z niebieskiego na żółty (dwutlenek węgla/spaliny w zbiorniczku płynu) - diagnoza: pęknięta uszczelka pod głowicą. Pytania: 1. Czy uważacie, że rzeczwiście jest to uszczelka pod głowicą. 2. Czy wyciek płynu nie może powodować podobnych objawów. 3. Czy nie może mieć to związku z nieodpowiednim montażem instalacji LPG itp.? 4. Jaki przewidujecie koszt naprawy tj. uszczelka pod głowicą, rozrząd i pewnie uszczelniacze zaworów. Z góry bardzo, ale to bardzo dziękuję za pomoc - drodzy forumowicze Edytowane 11 Września 2012 przez anonimeczek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55689-astra-f-14-16v-benzyna-lpg-podjrzenie-p%C4%99kni%C4%99tej-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 1. w zbiorniczku płynu chłodniczego występują bąbelki - również zauważone raczej na LPG można usłyszeć lekkie syczenie z korka zbiorniczka płynu chłodniczego Najgrubszy z przewodów ...twardnieje dość mocno .... Potem po odpowietrzeniu układu robi się miękki i potem znowu twardy Mechanik włożył do zbiorniczka płynu chłodniczego urządzenie, które chyba zassało płyn, po czym po przygazowaniu (jednoczenie chyba przełączeniu na LPG) płyn zmienił kolor z niebieskiego na żółty ... - diagnoza: pęknięta uszczelka pod głowicą. - uszczelka, bądź głowica, czy w najgorszym wypadku blok - czynnik "chemiczny" pod wpływem spalin zmienił zabarwienie. 2. nie, skład spalin wpływa na zmiane zabarwienia poza tym wyciek nie ma wpływu na twardnienie węży - wręcz odwrotnie - zwiększone ciśnienie w układzie chłodzenia "szuka" najsłabszego punktu i zwykle to co zużyte leci pierwsze (pękają stare przewody, pękają słabe miejsca w uszczelkach, itd.) korek "puszcza" średnio przy ciśnieniu około 1,5bara, w tym przypadku czym wieksza jego zwłoka tym bardziej inne elementy dostają po tyłku. 3. nie musi mieć żadnego związku, jadynie np "jej starość" 4. póki nie rozbierzesz to się nie dowiesz jedynie można spekulować iż tylko uszczelka a wtedy zlicz sobie koszt uszczelek, ew.rozrządu, planowania i robocizny mechanika   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55689-astra-f-14-16v-benzyna-lpg-podjrzenie-p%C4%99kni%C4%99tej-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-455489 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość anonimeczek Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Co jest lepszym rozwiazaniem w takim przypadku: 1. Remont silnika (wymiana uszczelki, rozrządu itd.) 2. Zakup używanego silnika z rozrządem i jego montaż. Jak to mniej więcej wygląda cenowo? Pozdawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55689-astra-f-14-16v-benzyna-lpg-podjrzenie-p%C4%99kni%C4%99tej-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-455503 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Wymiana uszczelki głowicy - to nie remont silnika i jest to zwykle najtańsze rozwiązanie. O ceny robocizny pytaj w warsztatach na miejscu bo co warsztat i miasto to cena inna, a na pozostałe rzeczy użyj szukajki (u góry po środku - w kilku tematach była już o tym mowa).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55689-astra-f-14-16v-benzyna-lpg-podjrzenie-p%C4%99kni%C4%99tej-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-455504 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.