Skocz do zawartości

Dziwna sprawa, problem przy odpalaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio (od wtorku) mam pewien problem. Otóż zaparkowałem we wtorek auto pod bankiem na 10 minut i już później go nie odpaliłem, rozrusznik kręcił i kręcił jednakże samochód nie mógł odpalić. Podociskałem wszystkie wtyczki, auto zapaliło, dojechałem do domu i wieczór chcąc wjechać do garażu sytuacja się powtórzyła. Tak jest trzeci dzień... co zdążyłem zauważyć to gdy odepne i podepnę kostkę brązową idącą do zaworu recyrkulacji spalin EGR autko przeważnie zaczyna palić i da się jechać ale sytuacja później znów sie powtarza, dzieje się tak chyba głównie gdy silnik jest zimny. Dorzucę zdjęcię tej kostki zapożyczone z forum Vectra Klub Polska

pre_1328646320__wtyczka_do_egr.jpg

 

Zauważyłem też pewień wężyk, który jest zagięty przy końcu. Mechanik na niego popatrzył i stwierdził, że to również może być powód bo jest to wąż podciśnieniowy i gdy się autko odpali on zaraz mięknie, a co za tym idzie podgina się w kilku miejscach, podobno powinien być twardy. Z pewnością i tak go wymienie ale jak myślicie może to być powód tego zjawiska? Dorzucam zdjęcie tego przewodu, chodzi o ten biały wąż zaznaczony strzałką :

3f6688037a37278c.jpg

 

W niektórych miejscach widze również, że z kabli w wiązce nie ma izolacji, lub jest popękana i w rękach odchodzi. Przykładowo do cewki idą kable i przy samej cewce żaden z nich nie ma izolacji :( Przy tym zaworze EGR było tak samo i tam miałem dojście bez problemu i to zaizolowałem.

 

Silnik to 2.0 16V czyli oznaczenie X20XEV.

 

Co proponujecie zrobić na początek? Ja myślałem nad przeczyszczeniem EGR i zaślepieniem go, oraz wymianą tego wężyka podciśnieniowego, czy jest to dobre wyjście na sam początek?

 

Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55719-dziwna-sprawa-problem-przy-odpalaniu/
Udostępnij na innych stronach

to co napisales

plus wymiana kabli instalacji ktore sie sypia

niestety wiek robi swoje

 

hmm w sumie to większość kabli jest w raczej złym stanie, pod listwą teraz jak zajrzałem to każdy ma poszczerbioną instalacje. Więc chyba wymiana całej wiązki by się przydała tak? A po zaślepieniu EGR odłączyć akumulator żeby stare błędy się wykasowały? Czyli ten wąż, o którym mówił mechanik może mieć wpływ na odpalanie samochodu tak?

 

EDIT - Dodam, że nie świeci w ogóle kontrolka silnika nawet na przekręconym kluczyku w pozycji zapłonu.

Edytowane przez Areor

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55719-dziwna-sprawa-problem-przy-odpalaniu/#findComment-455656
Udostępnij na innych stronach

najlepiej cala wiazke

albo jakis znajomy elektryk do przerobienia calosci

 

a kontrolka powinna sie swiecic po przekreceniu klucza

albo masz spalona zarowke albo specjalnie uszkodzone zeby nie walilo po oczach

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55719-dziwna-sprawa-problem-przy-odpalaniu/#findComment-455660
Udostępnij na innych stronach

najlepiej cala wiazke

albo jakis znajomy elektryk do przerobienia calosci

 

a kontrolka powinna sie swiecic po przekreceniu klucza

albo masz spalona zarowke albo specjalnie uszkodzone zeby nie walilo po oczach

 

Może żarówka się spaliła od kręcenia rozrusznikiem bo liczniki mrugały, wcześniej świeciła.

Wymieniłem ten przewód, zaślepiłem i wyczyściłem EGR odpalił raz, drugi, nagrzał się, a później już nie odpalił za trzecim razem, czyli na ciepło tez nie pali...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55719-dziwna-sprawa-problem-przy-odpalaniu/#findComment-455670
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany i to... głupia sprawa haha :D Po krótce, przypadkowo oparłem się ręką o tą skrzynkę nad akumulatorem, a że auto zapomniałem wyłączyć z zapłonu to coś nagle się przełączyło. Rozruszałem tą skrzynkę ręką, a tutaj coś się włącza i wyłącza. Otwieram ją, bezpieczniki, nawet nie wiedziałem, ze one tam są :) Sprawdzam pierwszy bodajże żółty 20W, spalony, ale powiązany zwojami jednak bardzo luźno. Wyciągnąłem go całkiem, ruszam skrzynką już nic sie nie przełącza, powiązałem to mocniej na próbe wepchąłem bezpiecznik i znów się przełączyło. Okazało się, że bezpiecznik od pompy paliwa był walnięty, to jakiś spec żeby nie poświęcać 4zł na nowy powiązał go byle jak, a ten się poluzował w końcu i raz stykał raz nie ;) Bezpiecznik zakupiony i założony w miejsce tamtego i wszystko śmiga. Głupia sprawa :D

 

Powiedzcie mi teraz, czy z powrotem odślepiać zawór EGR? Lepiej jak jest zaślepiony? ;) a za wiązke i tak muszę się zabrać w najbliższym wolnym czasie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55719-dziwna-sprawa-problem-przy-odpalaniu/#findComment-455682
Udostępnij na innych stronach

A czy możliwe, że autko z tą zaślepką jest mocniejsze, a bardziej kopci? Nie wiem czy mi się wydaję, ale tak jakby bardziej auto lepiej się zbierało, ale na postoju też bardziej kopciło (na co mogła mieć wpływ również dzisiejsza pogoda :P ). Czy zaślepienie tego zaworu może mieć jakieś negatywne skutki dla silnika?

Edytowane przez Areor

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55719-dziwna-sprawa-problem-przy-odpalaniu/#findComment-455696
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności