Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Udało mi się kupić Vectre z silniczkiem 2.5 V6 - oznaczenie C25XE

Jeżeli wiecie cos na temat tego silnika - parametry, użytkowanie, przeglądy, najczęstsze usterki, jakie świece itd. Proszę podzielcie się ze mną tą wiedzą.

Jak na razie silniczek chodzi spoko. Wymieniłem 3 kable WN bo żeby wymienić następne 3 muszę sciagać kolektor ssący. Do uszczelnienia mam silnik bo zapitala olej na kolektor wydechowy i alternator. Wyskakuje tez jeden blad - 74 (przepływomierz - za wysokie napięcie).

POZDRO

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/559-info-na-temat-oplowskiego-silniczka-25-v6/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Najczęstrzymi niedociągnięciami są:korozja(trapiąca auta sprzed modernizacji w 1992r.),awarie pompy wodnej,wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów oraz usterka układu zapłonowegokorozja układu wydechowego,luzy na koncówkach drążków kierowniczych.

Info:Auto Świat.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/559-info-na-temat-oplowskiego-silniczka-25-v6/#findComment-362206
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ten silnik jest praktycznie bez wad :mrgreen: a w VA to już prawdziwa rakieta. Ja mam go w znacznie cięższej VB a i tak osiągi ma imponujące. Co do ewentualnych przypadłości tego silnika, to kable WN leżące bezpośrednio na silniku i przez to zużywające się w przyspieszonym tempie. W świeżo zakupionym aucie obowiązkowo trzeba wymienić rozrząd bo jak pęknie pasek, to lepiej szukać nowego silnika :mrgreen: Trzeba też pamiętać, że silnik ten jest dużo cięższy os silników R4 w Vectrach i w zw. z tym trzeba bardzo uważać na nierówności poprzeczne na drogach bo przy większej prędkości można nieźle zaryć.

korozja(trapiąca auta sprzed modernizacji w 1992r.),

Te roczniki nie miały silnika 2.5.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/559-info-na-temat-oplowskiego-silniczka-25-v6/#findComment-361014
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Ten silnik jest praktycznie bez wad :shock: a w VA to już prawdziwa rakieta. Ja mam go w znacznie cięższej VB a i tak osiągi ma imponujące. Co do ewentualnych przypadłości tego silnika, to kable WN leżące bezpośrednio na silniku i przez to zużywające się w przyspieszonym tempie. W świeżo zakupionym aucie obowiązkowo trzeba wymienić rozrząd bo jak pęknie pasek, to lepiej szukać nowego silnika :( Trzeba też pamiętać, że silnik ten jest dużo cięższy os silników R4 w Vectrach i w zw. z tym trzeba bardzo uważać na nierówności poprzeczne na drogach bo przy większej prędkości można nieźle zaryć.
korozja(trapiąca auta sprzed modernizacji w 1992r.),

Te roczniki nie miały silnika 2.5.

 

Masz seryjne silnik, czy coś zdłubane ??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/559-info-na-temat-oplowskiego-silniczka-25-v6/#findComment-360940
Udostępnij na innych stronach

Masz seryjne silnik, czy coś zdłubane ??

Silnik jest calkowicie seryjny (C25XE) i nic nie bedzie przy nim dlubane, spokojnie wystarcza mi to co jest :shock:

 

kari napisał/a:

korozja(trapiąca auta sprzed modernizacji w 1992r.),

 

Te roczniki nie miały silnika 2.5.

Moja Vectra to skladak z 1996r, a buda jest z 1992r.

Z tego co wiem byla to jakas specjalna wersja na rynek szwajcarski. Nic nie bylo swapowane ani tym bardziej przerabiane. Cale zawieszenie wlacznie z tylna belka jest juz od VB :(

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/559-info-na-temat-oplowskiego-silniczka-25-v6/#findComment-360936
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Masz seryjne silnik, czy coś zdłubane ??

Silnik jest calkowicie seryjny (C25XE) i nic nie bedzie przy nim dlubane, spokojnie wystarcza mi to co jest :shock:

 

kari napisał/a:

korozja(trapiąca auta sprzed modernizacji w 1992r.),

 

Te roczniki nie miały silnika 2.5.

Moja Vectra to skladak z 1996r, a buda jest z 1992r.

Z tego co wiem byla to jakas specjalna wersja na rynek szwajcarski. Nic nie bylo swapowane ani tym bardziej przerabiane. Cale zawieszenie wlacznie z tylna belka jest juz od VB :)

 

Zapytałem sie głównie z ciekawości :( 2.5 V6 to według mnie genialny silnik do jazdy na codzien (dużo momentu) i na autostrady (elastyczność). Ale do ścigania na ćwiartke według mnie się za bardzo nie nadaje :D

 

Pozdrawiam!!!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/559-info-na-temat-oplowskiego-silniczka-25-v6/#findComment-360934
Udostępnij na innych stronach

Masz seryjne silnik, czy coś zdłubane ??

100% seria.

Zapytałem sie głównie z ciekawości 2.5 V6 to według mnie genialny silnik do jazdy na codzien (dużo momentu) i na autostrady (elastyczność). Ale do ścigania na ćwiartke według mnie się za bardzo nie nadaje

Fakt, że np. z c20let nie ma szans (na suchym) ze względu na krzywą momentu, ale start od zera nie jest wcale najgorszy w tym aucie. Największą słabością tego silnika jest zbieranie się w niskim zakresie obrotów. Tzn. jadę sobie przykładowo spokojnie 60 km/h na IV biegu i nagle chce przyspieszyć... No i tu pojawia się problem - silnik zbiera się jakby chciał a nie mógł. I co ciekawe w tej sytuacji nawet po stopniowym wejściu w wyższy zakres obrotów nie ma rewelacji. Walory tego silnika można najbardziej docenić regularnie kręcąc go dość wysoko - jeśli jedziemy na niższym biegu w okolicach powiedzmy 2500 - 3000 obr. i w tym momencie ostro depniemy, to auto idzie jak burza.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/559-info-na-temat-oplowskiego-silniczka-25-v6/#findComment-360910
Udostępnij na innych stronach

2500 - 3000 obr. i w tym momencie ostro depniemy, to auto idzie jak burza.

a po przekroczeniu 4000 obr. slychac swist i glowa samowolnie leci do tylu :( Silnik ciagnie tak az do odciecia - wypasik :shock:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/559-info-na-temat-oplowskiego-silniczka-25-v6/#findComment-360908
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności