Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam padnięty uszczelniacz jak w temacie. Skrzynia biegów F13 418 jest bez klapki rewizyjnej, czyli do wymiany musze ją ściągnąć. Jak ją wyciągnąć żeby się najmniej narobić?

Czy wystarczy wyciągnąć McPersona z lewej strony rozłączyć dwa sworznie jeden od układu kierowniczego drugi od wachacza, zdjąć zacisk hamulcowy i wyjąć razem z lewą półosią? Czy trzeba też wymontować ramę pomocniczą zawieszenia długą - z tym byłby problem bo w książce jest opisane tylko do sliników 1,8 i pisze że 3 śruby są mocno zakręcone jedna momentem 170 Nm.

Jest dużo opisów na forach wymiany sprzęgła w takiej astrze ale ze skrzynią z klapką rewizyjną, a bez klapki nie znalazłem może ktoś opisze.

Pozdrawiam i proszę o wskazówki (ale nie typu oddaj do warsztatu).

 

żeby nie powtórzyć problemu i dobrze zrobić ten uszczelniacz warto mieć dużo miejsca. Twoja metoda zdjęcia skrzyni jest karkołomna. Najlepiej wybić sworznie zdjąć całe sanki, no i zdjąć skrzynie z całymi półosiami. Jak wyjmiesz półoś to wylać się może cześć oleju że skrzyni. Żeby zdjąć sanki w starej Astrze bez klucza pneumatycznego to męka, wiem bo robiłem. nie wiem jakie masz zaplecze, ale w zwykłym garażu to jest cholernie trudne.

 

Żeby odkręcić sanki wystarczy dobra nasadka i długa rura czy trzeba np podgrzewać śruby? Jak już je odkręce tylko z lewej strony (3 śruby) to mi wyjdą całe (lewa część) czy tylko opadną na dół? Czy te sanki są jednoczęśćiowe razem z prawą stroną?

 

Sanki są w jednej całości http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRaCPUl3JozuaSDddU1E-maEztFPGClKblWic35xzrjgMvA42A2s9ZF6-rW . Śrub nie grzej bo popalisz gumy amortyzujące. Dużo WD40 lub coś podobnego i solidny klucz wystarczy.

 

Na razie dzięki, strasznie dużo roboty z tym bo i nawet trzeba katalizator ściągnąć żeby wydrzeć te sanki. Żeby odkręćić śruby sanek trzeba nasadki 16 i 18 na 1/2 cala, na 3/8 pewnie by się urwała przedłużka. Zauważyłem że te śruby, którymi są przykręcone sanki są długie. Czy zdarzyło się komuś urwać którąś? Jakie jest prawdopodobieństwo że jak założe na przedłużke rurę 1,5 metra i pociągne to urwie tą śrube, czy może te śruby są odpowiednio mocne? W książce wyczytałem że środkowa ma być dokręcana momentem 170 Nm, czyli bardzo mocno.

 

1,5 m to trochę za dużo, ja ciągnąłem przedłużką o połowę krótszą i pierwsza nasadka nie wytrzymała. Na szczęście sklep z narzędziami mam za rogiem i kupiłem mocniejszą nasadkę. :wesoly:

Tak jak doradza Czejen, pomocny będzie klucz udarowy, popytaj wśród znajomych może ktoś posiada elektryczny. Tak wyglądają te klucze http://allegro.pl/listing.php/search?string=elektryczny+klucz+udarowy

 

A czy jest możliwość urwania tych śrub jeśli pociągne za mocno?

 

W książce "Sam naprawiam" pisze że przy wyciąganiu półosi ze skrzyni i tak samo przy wkładaniu do skrzyni nie wolno ciągnąć lub pchać za wał półosi tylko za przegub, dlaczego?

 

pokryj najlepiej śruby tak z dzień wcześniej odrdzewiaczem i powinno być lepiej. wybij (lub jeśli już były wymieniane to odkręć) sobie też sworznie. ja jednak dalej się upieram żeby nie wyjmować przegubów ze skrzyni, nie wylejesz oleju, nie dostaną się zanieczyszczenia itd.

co do rury 1,5 metra to wystarczy trochę siły i urwiesz jak nic:) przy takim ramieniu to czuć jak śruby sprężynują. polecam udarowy pneumat

jeszcze do tego wszystkiego weź pod uwagę że musisz podwiesić silnik, przednia łapa jest oparta na sankach.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności