jarq219 Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Witam. Mam padnięty uszczelniacz jak w temacie. Skrzynia biegów F13 418 jest bez klapki rewizyjnej, czyli do wymiany musze ją ściągnąć. Jak ją wyciągnąć żeby się najmniej narobić? Czy wystarczy wyciągnąć McPersona z lewej strony rozłączyć dwa sworznie jeden od układu kierowniczego drugi od wachacza, zdjąć zacisk hamulcowy i wyjąć razem z lewą półosią? Czy trzeba też wymontować ramę pomocniczą zawieszenia długą - z tym byłby problem bo w książce jest opisane tylko do sliników 1,8 i pisze że 3 śruby są mocno zakręcone jedna momentem 170 Nm. Jest dużo opisów na forach wymiany sprzęgła w takiej astrze ale ze skrzynią z klapką rewizyjną, a bez klapki nie znalazłem może ktoś opisze. Pozdrawiam i proszę o wskazówki (ale nie typu oddaj do warsztatu).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55949-wymiana-uszczelniacza-wa%C5%82u-korbowego-od-strony-skrzyni-bieg%C3%B3w-astra-f-x14nz/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czejen Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 żeby nie powtórzyć problemu i dobrze zrobić ten uszczelniacz warto mieć dużo miejsca. Twoja metoda zdjęcia skrzyni jest karkołomna. Najlepiej wybić sworznie zdjąć całe sanki, no i zdjąć skrzynie z całymi półosiami. Jak wyjmiesz półoś to wylać się może cześć oleju że skrzyni. Żeby zdjąć sanki w starej Astrze bez klucza pneumatycznego to męka, wiem bo robiłem. nie wiem jakie masz zaplecze, ale w zwykłym garażu to jest cholernie trudne.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55949-wymiana-uszczelniacza-wa%C5%82u-korbowego-od-strony-skrzyni-bieg%C3%B3w-astra-f-x14nz/#findComment-456803 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Trochę większe auto ale pewnie częściowo podobnie http://forum.opel24.com/topic/43400-Wyjecie-skrzyni-biegow/ Może przyda się jeszcze patent na założenie uszczelniacza (fakt ze z drugiej strony ale warto spróbować) http://forum.opel24.com/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=2625 http://forum.opel24.com/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=2626   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55949-wymiana-uszczelniacza-wa%C5%82u-korbowego-od-strony-skrzyni-bieg%C3%B3w-astra-f-x14nz/#findComment-456804 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarq219 Opublikowano 22 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Żeby odkręcić sanki wystarczy dobra nasadka i długa rura czy trzeba np podgrzewać śruby? Jak już je odkręce tylko z lewej strony (3 śruby) to mi wyjdą całe (lewa część) czy tylko opadną na dół? Czy te sanki są jednoczęśćiowe razem z prawą stroną?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55949-wymiana-uszczelniacza-wa%C5%82u-korbowego-od-strony-skrzyni-bieg%C3%B3w-astra-f-x14nz/#findComment-456811 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Sanki są w jednej całości http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRaCPUl3JozuaSDddU1E-maEztFPGClKblWic35xzrjgMvA42A2s9ZF6-rW . Śrub nie grzej bo popalisz gumy amortyzujące. Dużo WD40 lub coś podobnego i solidny klucz wystarczy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55949-wymiana-uszczelniacza-wa%C5%82u-korbowego-od-strony-skrzyni-bieg%C3%B3w-astra-f-x14nz/#findComment-456813 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarq219 Opublikowano 22 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Na razie dzięki, strasznie dużo roboty z tym bo i nawet trzeba katalizator ściągnąć żeby wydrzeć te sanki. Żeby odkręćić śruby sanek trzeba nasadki 16 i 18 na 1/2 cala, na 3/8 pewnie by się urwała przedłużka. Zauważyłem że te śruby, którymi są przykręcone sanki są długie. Czy zdarzyło się komuś urwać którąś? Jakie jest prawdopodobieństwo że jak założe na przedłużke rurę 1,5 metra i pociągne to urwie tą śrube, czy może te śruby są odpowiednio mocne? W książce wyczytałem że środkowa ma być dokręcana momentem 170 Nm, czyli bardzo mocno.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55949-wymiana-uszczelniacza-wa%C5%82u-korbowego-od-strony-skrzyni-bieg%C3%B3w-astra-f-x14nz/#findComment-456842 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 1,5 m to trochę za dużo, ja ciągnąłem przedłużką o połowę krótszą i pierwsza nasadka nie wytrzymała. Na szczęście sklep z narzędziami mam za rogiem i kupiłem mocniejszą nasadkę. Tak jak doradza Czejen, pomocny będzie klucz udarowy, popytaj wśród znajomych może ktoś posiada elektryczny. Tak wyglądają te klucze http://allegro.pl/listing.php/search?string=elektryczny+klucz+udarowy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55949-wymiana-uszczelniacza-wa%C5%82u-korbowego-od-strony-skrzyni-bieg%C3%B3w-astra-f-x14nz/#findComment-456868 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarq219 Opublikowano 23 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 A czy jest możliwość urwania tych śrub jeśli pociągne za mocno?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55949-wymiana-uszczelniacza-wa%C5%82u-korbowego-od-strony-skrzyni-bieg%C3%B3w-astra-f-x14nz/#findComment-456889 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarq219 Opublikowano 23 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 W książce "Sam naprawiam" pisze że przy wyciąganiu półosi ze skrzyni i tak samo przy wkładaniu do skrzyni nie wolno ciągnąć lub pchać za wał półosi tylko za przegub, dlaczego?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55949-wymiana-uszczelniacza-wa%C5%82u-korbowego-od-strony-skrzyni-bieg%C3%B3w-astra-f-x14nz/#findComment-456897 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czejen Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 pokryj najlepiej śruby tak z dzień wcześniej odrdzewiaczem i powinno być lepiej. wybij (lub jeśli już były wymieniane to odkręć) sobie też sworznie. ja jednak dalej się upieram żeby nie wyjmować przegubów ze skrzyni, nie wylejesz oleju, nie dostaną się zanieczyszczenia itd. co do rury 1,5 metra to wystarczy trochę siły i urwiesz jak nic:) przy takim ramieniu to czuć jak śruby sprężynują. polecam udarowy pneumat jeszcze do tego wszystkiego weź pod uwagę że musisz podwiesić silnik, przednia łapa jest oparta na sankach. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55949-wymiana-uszczelniacza-wa%C5%82u-korbowego-od-strony-skrzyni-bieg%C3%B3w-astra-f-x14nz/#findComment-456912 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.