Gość Kacper Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 ja jednak dalej się upieram żeby nie wyjmować przegubów ze skrzyni Wtedy chyba będzie konieczne rozkręcenie piast i przegubów przy kołach ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55949-wymiana-uszczelniacza-wa%C5%82u-korbowego-od-strony-skrzyni-bieg%C3%B3w-astra-f-x14nz/page/2/#findComment-456926 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 (edytowane) przeguby od piast trzeba i tak odkręcić, piasty w AF nie są odkręcane od teleskopów tylko jest całość -kolumna, a skoro sanki będą wyjęte to kolumny będą się tylko trzymały na górnych 3ch śrubach pod maską, można je popuścić, odkręcić końcówki drążków kierowniczych i chyba wyjąć z zacisków ten element z klockami bo do niego dochodzi przewód z płynem ham. i wtedy kolumną można manewrować na boki - ułatwi to późniejsze wkłaanie półosi do piast Edytowane 23 Września 2012 przez xflash   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55949-wymiana-uszczelniacza-wa%C5%82u-korbowego-od-strony-skrzyni-bieg%C3%B3w-astra-f-x14nz/page/2/#findComment-456930 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 To ja miałem łatwiej, gdyż tylko wyciągałem półosie z skrzyni.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55949-wymiana-uszczelniacza-wa%C5%82u-korbowego-od-strony-skrzyni-bieg%C3%B3w-astra-f-x14nz/page/2/#findComment-456932 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 przeguby od piast trzeba i tak odkręcić tzn miałem to na myśli w przypadku wyjmowania skrzyni z półosiami, bo o tym była mowa wyżej -pewnie też się da wyjąć tylko ze skrzyni (-tego akurat nie robiłem więc nie będę pisał że na 100%, ale robiłem operację wymiany tarczy i docisku sprzęgła bez wyjmowania skrzyni bo nie chciało mi się wyjmować tych nieszczęsnych sanek, tylko odsunąłem skrzynię na bok, no ale z uszczelniaczem w takim przypadku by było ciężko bo miejsca mało )   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55949-wymiana-uszczelniacza-wa%C5%82u-korbowego-od-strony-skrzyni-bieg%C3%B3w-astra-f-x14nz/page/2/#findComment-456934 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Wszystko będzie wiadomo gdy pacjent trafi na stół. Będzie wiadomo jak zrobić to łatwiej i prościej. Może wymiana będzie łatwiejsza jak się można spodziewać, sam kiedyś dwie godziny czytałem o wymianie przegubu a wymieniłem w 20 minut. PS. przydałoby się trochę fotek z wymiany co gdzie i jak odkręcać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55949-wymiana-uszczelniacza-wa%C5%82u-korbowego-od-strony-skrzyni-bieg%C3%B3w-astra-f-x14nz/page/2/#findComment-456938 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarq219 Opublikowano 23 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 (edytowane) Czy można dostać się do tych śrub od góry bo od dołu spryskam tylko łeb śruby, czy jest dostęp z wnętrza nadwozia do końcówki gwintu tej śruby żeby tez popsikać WD40 ? Pneumatycznego klucza nie mam. Planowałem ściągnąć olej strzykawką przez korek przelewowy, a otwory po półosiach jakoś zabezpieczyć przed dostaniem się zanieczyszczeń. Edytowane 23 Września 2012 przez jarq219   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55949-wymiana-uszczelniacza-wa%C5%82u-korbowego-od-strony-skrzyni-bieg%C3%B3w-astra-f-x14nz/page/2/#findComment-456940 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Nie wiem jak to u Ciebie (koledzy zapewne podpowiedzą) u mnie obok śrub w sankach były takie małe otworki, gdzie mogłem psiknąć WD40. Co do oleju to jeśli będziesz wyjmował półośki z skrzyni, to wlej ponownie nowy najlepiej oryginał GM. W całej skrzyni masz go pewnie zaledwie z 1,5 litra, więc nie jest to duży wydatek. Co do zabrudzenia to raczej na piasku tego robić nie będziesz aby się martwić. Ale jak chcesz to wsadź jakieś szmaty w otwory po półośkach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55949-wymiana-uszczelniacza-wa%C5%82u-korbowego-od-strony-skrzyni-bieg%C3%B3w-astra-f-x14nz/page/2/#findComment-456942 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarq219 Opublikowano 26 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 (edytowane) Dziękuje wszystkim za wyczerpujące uwagi, stwierdziłem ze póki co będe dolewał olej, przynajmniej będzie cały czas świeży. Jak sprzęgło padnie to sie wymieni, chyba że zacznie się lać jak z kranu. Pozdrawiam. Edytowane 26 Września 2012 przez jarq219   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55949-wymiana-uszczelniacza-wa%C5%82u-korbowego-od-strony-skrzyni-bieg%C3%B3w-astra-f-x14nz/page/2/#findComment-457318 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarq219 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Witam, odświeżam temat bo problem w dalszym ciągu nierozwiązany a zrobiło się ciepło i planuje się za to wziąść tylko innym sposobem, pytanie do Was czy się tak da. Opisuje sposób: Planuje wyciagnąć silnik do góry bez skrzyni biegów, silnik x14nz skrzynia f13 przełożenie 418. Wydaje mi się mniej roboty niż odkręcanie tych sanek wyciaganie półosi i skrzyni tym bardziej że ostatnio dowiedziałem się że po demontażu sanek trzeba jeszcze później ustawiać zbieżność. Pytanie moje brzmi czy można w tej skrzyni biegów skrzynia jest bez klapki rewizyjnej (samochód rocznik 98) cofnąć wałek sprzęgłowy po wcześniejszym odkręceniu dekielka z boku, tak jak to się robi przy wymianie sprzęgła przy klapce rewizyjnej. Chciałbym cofnąc ten wałek (żeby wyszedł z tarczy sprzęgła) po to żeby ułatwić sobie wyciągnięcie silnika do góry a później zeby też było łatwiej wsadzić silnik(najpierw opuszczę silnik a potem wcisnę wałek w tarczę sprzęgła). Co o tym myślicie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55949-wymiana-uszczelniacza-wa%C5%82u-korbowego-od-strony-skrzyni-bieg%C3%B3w-astra-f-x14nz/page/2/#findComment-484474 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość boniek1993 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 To powinno ci pomóc; http://www.samnaprawiam.com/poradniki-4812-wymiana-sprzegla-i-docisku-opel-corsa-b.html Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55949-wymiana-uszczelniacza-wa%C5%82u-korbowego-od-strony-skrzyni-bieg%C3%B3w-astra-f-x14nz/page/2/#findComment-484487 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.