Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

ja jednak dalej się upieram żeby nie wyjmować przegubów ze skrzyni

Wtedy chyba będzie konieczne rozkręcenie piast i przegubów przy kołach ?

 

przeguby od piast trzeba i tak odkręcić, piasty w AF nie są odkręcane od teleskopów tylko jest całość -kolumna, a skoro sanki będą wyjęte to kolumny będą się tylko trzymały na górnych 3ch śrubach pod maską, można je popuścić, odkręcić końcówki drążków kierowniczych i chyba wyjąć z zacisków ten element z klockami bo do niego dochodzi przewód z płynem ham. i wtedy kolumną można manewrować na boki - ułatwi to późniejsze wkłaanie półosi do piast

Edytowane przez xflash

 

przeguby od piast trzeba i tak odkręcić

tzn miałem to na myśli w przypadku wyjmowania skrzyni z półosiami, bo o tym była mowa wyżej ;)

-pewnie też się da wyjąć tylko ze skrzyni (-tego akurat nie robiłem więc nie będę pisał że na 100%, ale robiłem operację wymiany tarczy i docisku sprzęgła bez wyjmowania skrzyni bo nie chciało mi się wyjmować tych nieszczęsnych sanek, tylko odsunąłem skrzynię na bok, no ale z uszczelniaczem w takim przypadku by było ciężko bo miejsca mało ;) )

 

Wszystko będzie wiadomo gdy pacjent trafi na stół. :wesoly:

Będzie wiadomo jak zrobić to łatwiej i prościej.

Może wymiana będzie łatwiejsza jak się można spodziewać, sam kiedyś dwie godziny czytałem o wymianie przegubu a wymieniłem w 20 minut.

 

 

 

PS. przydałoby się trochę fotek z wymiany co gdzie i jak odkręcać.

 

Czy można dostać się do tych śrub od góry bo od dołu spryskam tylko łeb śruby, czy jest dostęp z wnętrza nadwozia do końcówki gwintu tej śruby żeby tez popsikać WD40 ?

Pneumatycznego klucza nie mam. Planowałem ściągnąć olej strzykawką przez korek przelewowy, a otwory po półosiach jakoś zabezpieczyć przed dostaniem się zanieczyszczeń.

Edytowane przez jarq219

 

Nie wiem jak to u Ciebie (koledzy zapewne podpowiedzą) u mnie obok śrub w sankach były takie małe otworki, gdzie mogłem psiknąć WD40.

Co do oleju to jeśli będziesz wyjmował półośki z skrzyni, to wlej ponownie nowy najlepiej oryginał GM.

W całej skrzyni masz go pewnie zaledwie z 1,5 litra, więc nie jest to duży wydatek.

Co do zabrudzenia to raczej na piasku tego robić nie będziesz aby się martwić. Ale jak chcesz to wsadź jakieś szmaty w otwory po półośkach.

 

Dziękuje wszystkim za wyczerpujące uwagi, stwierdziłem ze póki co będe dolewał olej, przynajmniej będzie cały czas świeży. Jak sprzęgło padnie to sie wymieni, chyba że zacznie się lać jak z kranu.

Pozdrawiam.

Edytowane przez jarq219

 

  • 6 miesięcy temu...

Witam, odświeżam temat bo problem w dalszym ciągu nierozwiązany a zrobiło się ciepło i planuje się za to wziąść tylko innym sposobem, pytanie do Was czy się tak da.

Opisuje sposób:

Planuje wyciagnąć silnik do góry bez skrzyni biegów, silnik x14nz skrzynia f13 przełożenie 418. Wydaje mi się mniej roboty niż odkręcanie tych sanek wyciaganie półosi i skrzyni tym bardziej że ostatnio dowiedziałem się że po demontażu sanek trzeba jeszcze później ustawiać zbieżność.

Pytanie moje brzmi czy można w tej skrzyni biegów skrzynia jest bez klapki rewizyjnej (samochód rocznik 98) cofnąć wałek sprzęgłowy po wcześniejszym odkręceniu dekielka z boku, tak jak to się robi przy wymianie sprzęgła przy klapce rewizyjnej. Chciałbym cofnąc ten wałek (żeby wyszedł z tarczy sprzęgła) po to żeby ułatwić sobie wyciągnięcie silnika do góry a później zeby też było łatwiej wsadzić silnik(najpierw opuszczę silnik a potem wcisnę wałek w tarczę sprzęgła).

 

Co o tym myślicie?

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności