Skocz do zawartości

Problem z klaksonem - raz działa raz nie CIM / wiązka?


Gość pawelkrol

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatniego czasu zaczęły się w mojej astrze problemy z działaniem klaksonu.

 

Rok temu byłem w serwisie na akcji zakładania opaski na złącze modułu CIM (wtedy nie było najmniejszych problemów z działaniem sygnału dźwiękowego). Po roku klakson zaczął zanikać. Po uruchomieniu silnika, włączeniu świateł mijania klakson nie działa, po przyciemnieniu podświetlenia zegarów i wyświetlacza zaczyna działać.

 

Kilka dni temu zauważyłem też, że klakson działa jak powinien jak maksymalnie skręcę kierownicą w prawo lub lewo. Pewnego dnia pokręciłem kilkanaście razy prawo max, lewo max i przez 3-4 dni sygnał dźwiękowy działał prawidłowo. Dziś znów problem. Skręcałem kierownicą maksymalnie w prawo i lewo jednak sygnału brak. Po ściemnieniu zegarów działa.

 

Czytałem na forum o takich przypadłościach i ponoć mogą być tego 2 przyczyny (najprawdopodobniej). Albo moduł CIM albo wiązka przewodów kierownicy. Dzwoniłem do ASO i twierdzą że problem znają i w 90% pomaga wgranie nowego softu do modułu CIM (koszt 130zł) jednak muszą fizycznie zobaczyć jak to wygląda. Miał ktoś z Was podobny problem? Dziękuje za odpowiedzi.

Edytowane przez pawelkrol

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum już chyba był poruszany temat, i była podana jakiś link do strony z końcówka .ru, w której było opisane jak dobrać siędo modułu i jak odświeżyć cyne na lutach

Edytowane przez david1350

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

Ja miałem bardzo podobny problem, klakson raz działał a raz nie, do tego dochodził również problem sterowania przyciskami na kierownicy wielofunkcyjnej.

 

W sieci znalazłem informację o Kampani naprawczej Opla nr 10-R-036 dotyczącej Wadliwego działania sygnału dźwiękowego (klaksonu):

Do serwisów muszą udać się niektórzy kierowcy Astra H oraz Zafira B, gdyż w niektórych autach wyprodukowanych w Belgii, Wielkiej Brytanii, Niemczech oraz Polsce sporadycznie może występować wadliwe działanie sygnału dźwiękowego (klaksonu). Problem dotyczy modułu CIM (Zintegrowany moduł kolumny kierowniczej). Na rynek polski wprowadzono 39 950 samochodów objętych kampanią.

 

(źródło: http://astra-3.pl/actions.php?id=1)

 

Napisałem do na oficjalny adres e-mail opla, że mam taki problem no i wspomniałem, że auto sprowadzane z Belgi i nie serwisowane w ASO Polska. Szybko dostałem odpowiedź że Kampania jest jeszcze aktualna do końca tego roku. Zadzwoniłem do najbliższego ASO (W Myślenicach) a tam miły Pan :) poprosił mnie o VIN po przedyktowaniu potrwierdził że moje auto jest objęte kampanią. Okazało się że cała naprawa sprowadza się do wymiany metalowej spinki pod kierownicą, która ponoć trzyma przewody/wiązkę przewodę i odpowiada za prawidłowy styk :)- tak czy inaczej u mnie pomogło!!! a naprawa trwała zaledwie 20min.

 

pozdrawiam,

larqus

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności