Skocz do zawartości

Ciśnienie doładowania i żądane ciśnienie doładowania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Chciałęm się zapytać szanownych kolegów co może być przyczyną "upuszczania powietrza" podczas przyspieszania w mojej Zafirze 2.0 DTL.

Jakiś czas temu zmienili mi oprogramowanie i jeździłem dłuższy czas zadowolony... samochód dostał 100 KM i jazda była okej.

Ostatnio jednak podczas wciskania pedału gazu słychać szum powietrza tak od 1500 obr do prawie 2000 obr/min - w tym czasie słabiutko przyspiesza w porównaniu z tym co było wcześniej. OD 2 tyśobr jest tak jak było czyli okej. Problem istnieje tylko w zakresie 1500 - 2000 obr/min - tak jakby turbo przeładowywało.

Na początku wymieniłem uszczelkę pod kolektorem dolotowym bo ciekło i wyczyściłem cały dolot - nie pomogło. Następnie wymieniłem egr bo też podciekał - jest mała poprawa ale nie jest tak jak było.

Podczas pomiarów żądane ciśnienie doładowania jest przez dłuższy czas niższe od ciśnienia doładowania- wygląda to tak że żądane ma być 0,98 a faktycznie jest 1 z haczykiem...

Później przy wyższych obrotach jest okej.

Sprawdziłem szczelność dolotu i też jest okej - czyżby czujnik doładowania szwankował ??

Podciśnienie jest okej, zaworki sprawdzone i działają - cięgno od WG po odpaleniu nie da się ruszyć palcami, egr nowy, dolot wyczyszczony, zero błęów na kompie, przepływomierz... wg speca może być... Ja już nie wiem - proszę Was o poradę :-)

Pozdrawiam

Edytowane przez mpendzik

 

Bo w tym zakresie turbina zaczyna dobrze doładowywać a jakieś uszczelnienie od turbo do samego dolotu jest nie szczelne lub otwiera sie egr ale delikatnie co podnosi poziom dźwięku szumu spróbuj odłączyć i zaślepić wężyk z egr i teraz posłuchać czy jest ten upust powietrza.A tak na słuch to w którym miejscu słychać ten upust powietrza ?.

Możesz jeszcze podmienić elektrozawór od turbo na inny z tych koło akumulatora ale o tym samym numerze.

Edytowane przez zafek

 

  • 3 tygodnie później...

Witam. Ten upust słychać tak jakby z prawej strony pod szybą, siedząc oczywiście na miejscu kierowcy . Wykręciłem ostatnio ten zawór sterujący turbo ale tam nie ma co puszczać...Przez filterek raczej zasysa. Zresztą w dtl nie ma przecież zaworu upustowego. Przejrzalem cały dolot ale wszystko wydaje się być ok. Nie wiem sam już o co chodzi... Elektrozawor od turbo jak zatkałem out i zassałem przez vac to brzęczy czyli okej . Zawór wg też sprawdziłem i jest szczelny...

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

Edytowane przez mpendzik

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności