Gość mpendzik Opublikowano 6 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2012 (edytowane) Witam serdecznie. Chciałęm się zapytać szanownych kolegów co może być przyczyną "upuszczania powietrza" podczas przyspieszania w mojej Zafirze 2.0 DTL. Jakiś czas temu zmienili mi oprogramowanie i jeździłem dłuższy czas zadowolony... samochód dostał 100 KM i jazda była okej. Ostatnio jednak podczas wciskania pedału gazu słychać szum powietrza tak od 1500 obr do prawie 2000 obr/min - w tym czasie słabiutko przyspiesza w porównaniu z tym co było wcześniej. OD 2 tyśobr jest tak jak było czyli okej. Problem istnieje tylko w zakresie 1500 - 2000 obr/min - tak jakby turbo przeładowywało. Na początku wymieniłem uszczelkę pod kolektorem dolotowym bo ciekło i wyczyściłem cały dolot - nie pomogło. Następnie wymieniłem egr bo też podciekał - jest mała poprawa ale nie jest tak jak było. Podczas pomiarów żądane ciśnienie doładowania jest przez dłuższy czas niższe od ciśnienia doładowania- wygląda to tak że żądane ma być 0,98 a faktycznie jest 1 z haczykiem... Później przy wyższych obrotach jest okej. Sprawdziłem szczelność dolotu i też jest okej - czyżby czujnik doładowania szwankował ?? Podciśnienie jest okej, zaworki sprawdzone i działają - cięgno od WG po odpaleniu nie da się ruszyć palcami, egr nowy, dolot wyczyszczony, zero błęów na kompie, przepływomierz... wg speca może być... Ja już nie wiem - proszę Was o poradę :-) Pozdrawiam Edytowane 6 Października 2012 przez mpendzik   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56322-ci%C5%9Bnienie-do%C5%82adowania-i-%C5%BC%C4%85dane-ci%C5%9Bnienie-do%C5%82adowania/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zafek Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 (edytowane) Bo w tym zakresie turbina zaczyna dobrze doładowywać a jakieś uszczelnienie od turbo do samego dolotu jest nie szczelne lub otwiera sie egr ale delikatnie co podnosi poziom dźwięku szumu spróbuj odłączyć i zaślepić wężyk z egr i teraz posłuchać czy jest ten upust powietrza.A tak na słuch to w którym miejscu słychać ten upust powietrza ?. Możesz jeszcze podmienić elektrozawór od turbo na inny z tych koło akumulatora ale o tym samym numerze. Edytowane 7 Października 2012 przez zafek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56322-ci%C5%9Bnienie-do%C5%82adowania-i-%C5%BC%C4%85dane-ci%C5%9Bnienie-do%C5%82adowania/#findComment-458815 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mpendzik Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 (edytowane) Witam. Ten upust słychać tak jakby z prawej strony pod szybą, siedząc oczywiście na miejscu kierowcy . Wykręciłem ostatnio ten zawór sterujący turbo ale tam nie ma co puszczać...Przez filterek raczej zasysa. Zresztą w dtl nie ma przecież zaworu upustowego. Przejrzalem cały dolot ale wszystko wydaje się być ok. Nie wiem sam już o co chodzi... Elektrozawor od turbo jak zatkałem out i zassałem przez vac to brzęczy czyli okej . Zawór wg też sprawdziłem i jest szczelny... Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to proszę o pomoc. Pozdrawiam. Edytowane 28 Października 2012 przez mpendzik   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56322-ci%C5%9Bnienie-do%C5%82adowania-i-%C5%BC%C4%85dane-ci%C5%9Bnienie-do%C5%82adowania/#findComment-461276 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.