Skocz do zawartości

Falujące obroty poraz kolejny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Jak zapewne widzicie jestem tutaj nowy gdyż szukam pomocy odnośnie mojego problemu.

Posiadam (a w zasadzie to żona :wesoly: ) Opla Corse 1.0 12V z 97r.

Pojawił sie problem z falującymi obrotami wiec po przeczutaniu porcji wiedzy zabrałem się za czyszczenie przepustnicy, to niestety nie pomogło wiec wybrałem się do elektromechanika. Ten po podłaczeniu komputera zczttał bład nastawnika biegu jałowego. Został on wymieniony na nowy jednak problem nie znikł. Nie pomaga ustawianie biegu jałowego na 1000obr a komputer nie widzi zadnych błędów. Sonda lambda pracuje prawidłowo. Obory falują w zakresie 1500-2000 obojętne czy na ciepłym czy zimnym silniku. W czasie jazdy przy puszczaniu pedału gazu czuć szarpnięcia silnikiem.

Macie jakieś propozycje?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56389-faluj%C4%85ce-obroty-poraz-kolejny/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ten po podłaczeniu komputera zczttał bład nastawnika biegu jałowego. Został on wymieniony na nowy jednak problem nie znikł.

Podaj numer błędu. Ten krokowiec to zamiennik czy oryginał?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56389-faluj%C4%85ce-obroty-poraz-kolejny/#findComment-459155
Udostępnij na innych stronach

Nawet Oryginalny siliczek krokowy może falować gdy jest sprawny! bo problem nie leży w nim samym!, problem może być np. z czyjnikiem temperatury (silnika)-cieczy!, może pada i należy go wymienić!, co do czyszczenia przepustnicy to należało by po tym zabiegu przepustnicę zaadaptować za pomocą S-Techa OP-COMa inaczej samo czyszczenie nie wiele pomoże!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56389-faluj%C4%85ce-obroty-poraz-kolejny/#findComment-459162
Udostępnij na innych stronach

Numeru błedu nie pamiętam ale po wymianie krokowca bledu już nie pokazuje. Silniczek został wymieniony na zamiennik ale nie z najniższej półki które to odradził mi sprzedawca. Przepustnica została zaadaptowana. wracając do wspomianego przez Marti82 czujnika temperatury hmm gdyby czujnik padł lub padał obroty falowały by tylko przy ciepłym lub zimnym silniku a tutaj wystepuje ta cały czas.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56389-faluj%C4%85ce-obroty-poraz-kolejny/#findComment-459196
Udostępnij na innych stronach

Numeru błedu nie pamiętam ale po wymianie krokowca bledu już nie pokazuje. Silniczek został wymieniony na zamiennik ale nie z najniższej półki które to odradził mi sprzedawca. Przepustnica została zaadaptowana. wracając do wspomianego przez Marti82 czujnika temperatury hmm gdyby czujnik padł lub padał obroty falowały by tylko przy ciepłym lub zimnym silniku a tutaj wystepuje ta cały czas.

 

Plus dla sprzedawcy że odradził zakup najtańszego zamiennika i doradził coś jakościowo lepszego;), czujnik temp. cieczy możesz sprawdzić żeby go ewentualnie wykluczyć!, zalecał bym też wykonać poszukiwaia w zakresie jakiś nieszczelności w układzie dolotowym lub wydechowym, posprawdzać wiązki i styki przewodów, warto też luknąć na świece w jakim są stanie czy okopcone czy nie, kompresji raczej nie potrzeba mierzyć;) rzuć okiem na filt powietrza ale w nim nie powinneś doszukiwać się przyczyny tak żeby wiedzieć w jakim masz stanie chyba że nie dawno wymieniałeś to nie ma sensu;)

mogę się mylić ale czuję że łapie ci gdzieś lewe powietrze i stąd falowanie obrotów!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56389-faluj%C4%85ce-obroty-poraz-kolejny/#findComment-459204
Udostępnij na innych stronach

Moze moja propozyzja zabrzmi dziwnie , ale czy orientujesz sie kiedy w Twoim silniku był wymieniany rozrząd ?

Czy przypadkiem nie pracuje głosniej przy wysokiej temperaturze ?

Edytowane przez marco84

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56389-faluj%C4%85ce-obroty-poraz-kolejny/#findComment-459240
Udostępnij na innych stronach

Mam przebieg 148tyś i rozrząd nigdy nie był ruszany. Faktycznie po rozgrzaniu pracuje troche głośniej ale mechanik stwierdził że "nie jest źle" wiec go nie ruszam.

Wczoraj rozkręciłem jeszcze raz przepustnice, wyczyściłem i poskręcałem z jakże wielką starannością przy szukaniu nieszczelności ale nic sie nie pozmieniało wiec obstawiam że to raczej nie to. filtr powietrza wykluczam na dolocie miedzy filtrem a przepustnicą jest też coś co reguluje ilość powietrza (nie pamietam fachowej nazwy za co przepraszam) zostało to podmienione ale bez rezultatu. Czujnik wymieniałem (ten przy obudowie rozrządu właśnie) ale to chyba nie jest temperatury cieczy tylko ciśnienia oleju. Zastanowiła mnie jeszcze sugestia nieszczelności w układzie wydechu, bo faktycznie słychać delikatne fukanie na kolanie za kolektorem.

A czy może to być rownież wina EGR mimo że nie wyskakuje żaden błąd?

 

Dzisiaj go wyczyściłem i zaślepiłem ale bez zmian...

A czujnik temperatury to jest ten wkręcony do EGR? Odpinanie wtyczek od EGR i tego czujnika nie wpływa na prace silnika

Jedynie odpiecie krokowca zmienia jego zachowanie.

 

Edytowane przez Matysssss

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56389-faluj%C4%85ce-obroty-poraz-kolejny/#findComment-459363
Udostępnij na innych stronach

Krokowiec masz zamiennik wiec to tez moz e być przyczyna problemów .

Czy to falowanie jest regularne ?

Jesli nie , a do tego na biegu jałowym auto w srodku drzy jak Star , to obstawiam rozrząd .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56389-faluj%C4%85ce-obroty-poraz-kolejny/#findComment-459417
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ma to wieksze znaczenie ale rano gdy na zimnym odpaliłem silnik wyskoczył obrotami do 3000 i powoli spadł do 1100 i tak sie utrzymywał ale po delikatnym przygazowaniu obroty znowu zaczeły falować miedzy 1600 a 2000.

Ja wykluczam rozrząd na 100%.

Gdzie w tym silniku znajduje sie czujnik temperatury na komputer? Bo wyczytałem że ten przy zaworze EGR jest tylko na zegary...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56389-faluj%C4%85ce-obroty-poraz-kolejny/#findComment-459419
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ma to wieksze znaczenie ale rano gdy na zimnym odpaliłem silnik wyskoczył obrotami do 3000 i powoli spadł do 1100 i tak sie utrzymywał ale po delikatnym przygazowaniu obroty znowu zaczeły falować miedzy 1600 a 2000.

Ja wykluczam rozrząd na 100%.

Gdzie w tym silniku znajduje sie czujnik temperatury na komputer? Bo wyczytałem że ten przy zaworze EGR jest tylko na zegary...

 

Szukaj z lewej strony silnika, koło rozrządu-koło pompy wody! tj. 2 pinowy czujnik niebieski lub biały

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56389-faluj%C4%85ce-obroty-poraz-kolejny/#findComment-459431
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności