Skocz do zawartości

łącznik drążka zmiany biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Od początku odkąd posiadam astre borykam się z przypadłość polegającą, że biegi ogólnie ciężką wchodzą bez względu na to jaki to bieg oraz drgania drążka zmiany biegów - delikatnie na postoju podczas jazdy większe....na filmiki starałem sie wrzucić luz jaki występuje na łączniku - pytanie stąd czy ten luz może odpowiadać za gorzej wchodzące biegi?....jeśli tak co wymienić tę plastikową kostkę czy te 2 trzpienie lub wszystko....może sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów- gdzie korek?? ;)

http://w618.wrzuta.pl/film/3O8RjEdDCeJ/lacznik

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56391-%C5%82%C4%85cznik-dr%C4%85%C5%BCka-zmiany-bieg%C3%B3w/
Udostępnij na innych stronach

może sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów- gdzie korek??

Korek kontrolny jest zwykle przy lewej (krótszej ) półośce.

 

A co do luzów na wybieraku to zapytaj np w ASO o dostępność zestawów naprawczych.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56391-%C5%82%C4%85cznik-dr%C4%85%C5%BCka-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-459220
Udostępnij na innych stronach

oto jak ja doprowadziłem zmianę biegów w astrze F do ideału:

 

- odkręciłem osłonę pod mechanizmem różnicowym, spuściłem olej i zalałem nowy

- kupiłem nowy plastik przy wybieraku skrzyni (ta kostka co ma luz u Ciebie) i nowy klin mocujący

- zdemontowałem mieszek zmiany biegów i wymieniłem taką gumkę nałożoną na jabłko

- następnie wyregulowałem cały mechanizm

 

koszt: olej do skrzyni + 40zł części w serwisie + godzina pracy + 2 piwka

 

 

 

regulacja mechanizmu:

- podnieść mieszek, odsunąć w lewo i zblokować śrubokrętem

- rozkręcić śrubę która skręca łącznik wychodzący za grodzią komory silnika do pająka

- zblokować wybierak skrzyni, robi się to przez wetknięcie plastikowej zaślepki przy wybieraku lub wciśniecie tam śrubokrętu lub wiertła (trzeba chwilę poruszać mechanizm ręką aż wskoczy na miejsce gdzie da się go zblokować)

- skręcić z powrotem łącznik przy pająku oraz zdemontować blokady

 

Poniżej fotki:

- zdjęcie wybieraka pokazuje korek plastikowy do blokowania mechanizmu przy regulacji

- są zdjęcia klina i kostki plastikowej które musisz zakupić

- fotka jak sprawdzić poziom oleju

 

teraz wszystko chyba jasne:)

post-1529-0-39069900-1349868472_thumb.jpg

post-1529-0-53576300-1349868480_thumb.jpg

post-1529-0-92395600-1349868486_thumb.jpg

post-1529-0-75926600-1349868492_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56391-%C5%82%C4%85cznik-dr%C4%85%C5%BCka-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-459235
Udostępnij na innych stronach

czy dobrze rozumiem, że mam po tym jak widzieliście filmik - wymienić kostkę i te 2 lączniki...a powiedzcie mi czy aby to wymienić dojdę od góry ze strony komory silnika???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56391-%C5%82%C4%85cznik-dr%C4%85%C5%BCka-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-459413
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dodam jeszcze że warto zwrócić uwagę na mechanizm zmiany biegów. Jeżeli są na nim duże luzy należy go wymienić bo problemy ze zmianą biegów nie znikną. Wszystko na temat wymiany pod tym adresem:

Mechanizm zmiany biegów

 

Co do drgającej dźwigni zmiany biegów rozwiązanie jest pod tym adresem:

Dźwignia zmiany biegów.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez D3vill

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56391-%C5%82%C4%85cznik-dr%C4%85%C5%BCka-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-461417
Udostępnij na innych stronach

plastikowa kostka oraz 2 bolce wymienione...potrzebny czas to około 20 min oraz obdarta do łokcia ręka :wesoly: efekty - drążek mniej lata ale nie znaczy ze całkiem nie lata, biegi wchodzą jak przed wymianą.... związku z powyższym będe szukał dalej objawu drgającego drążka zmiany biegów - pozostała tylko poduszka od silnika , tylko która.Zaglądałem z kanału na stan poduszek i trudno wywnioskować bo nie widać aby były zerwane....ale mam pewne sugestie :

1.a mianowicie jak drążek jest na luzie to nie jest w środkowym położeniu tylko delikatnie w prawo

2.przy włączonym silniku poduszka tylna za ta za silnikiem dość mocno drga 9 nie wiem czy tak ma być)

....z tego co zdiagnozowałem to drążek lata dlatego że silnik ma drgania i przenosi na drążek (zwłaszcza szarpie drążkiem jak jadę po dołach)

Edytowane przez funyboy
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56391-%C5%82%C4%85cznik-dr%C4%85%C5%BCka-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-461491
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności