Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam Opla Astrę G z 1999r i mam problem z autem. Problem polega na tym, że jak jadę z prędkością ok 100km/h to strasznie drga kierownica. Zauważyłem że jak jadę na czwórce ok 90-110km/h to jest wszystko ok. Ale jak wrzucę luz albo piątkę to wtedy kierownica drga (drgania nasilają się na biegu jałowym). więc co może być przyczyną? Gdzie najlepiej zacząć szukać przyczyny?

 

Może to niedorzeczne ale sprawdź na początek czy masz dokręcone koła i piasty.

 

Sprawdź czy nie masz luzów na drążkach i zwrotnicach (poprzez szarpanie odpowiednio kołem)

Sprawdź też czy nie masz uszkodzonej którejś opony.

Jeśli dalej nic to może być wina w poduszkach silnika lub skrzyni - to do sprawdzenia na kanale.

 

Jeśli nic nie znajdziesz to na stację diagnostyczną aby sprawdzili zawieszenie i układ kierowniczy

 

koła są dokręcone, a opony w bardzo dobrym stanie. Zauważyem że prawe koło z przodu ma trochę luzu. Sprawdziłem ruszając na boki kołem i jest wyczuwalny. Jak zdjąłem je i ruszałem samą pistą to jest luz i to spory. Tylko co może być jego przyczyną? Przejżałem wszystko i niby jest ok. Dodoam tylko że sprawdziłem lewe koło i tam jest wsystko sztywno

 

Najlepiej jest wjechać na kanał i wtedy szukać. Poproś kogoś aby Ci pomógł - jedna osoba rusza kołem a druga obserwuje.

 

Miałem dokładnie to samo, diagnoza to końcówki do wymiany. U mnie dodatkowo wymienili drążek prawy. Jedyna droga na której mi nie latała kierownica to bardzo dobra niemiecka autostrada. Szukaj na końcówkach i drążkach. Zwłaszcza dokładnie obejrzyj gumowe uszczelki końcówek.

 

Kolego tomradd- w sensie końcówki drążka kierowniczego czy na stabilizatorach?

 

 

Czyli muszę sprawdzić końcówki stabilizatora czy drążka kierowniczego?

 

Końcówki drążka, muszą być nieźle powybijane. nie kupuj tanich końcówek, kup sobie końcówki trw albo febi za 60 złotych i jeździj szczęśliwie.

zrób sam, albo zrób tak jak ja zrobiłem. Pomyślałem, że mechanicy to często złodzieje i nieuki. Wszedłem na gumtree znalazłem kolesia który sam sobie w garażu dorabia. Zadzwoniłem, umówiłem się, podjechałem na kanale wszystko sprawdziliśmy razem, jak trzeba było potrząsnąć ponieśliśmy samochód małym podnośnikiem. Powiedział co należałoby wymienić i sam to zobaczyłem. Pojechałem kupiłem części 30% taniej niż u mechanika, zobaczyłem jak wkłada mi części febi i trw i jestem zadowolony. Przez dwa lata użytkowania samochodu wg moich obliczeń u mechaników zapłaciłem o około 30% więcej za częśći, 50% więcej za robociznę, i do tego za robociznę i części, które nigdy nie powinny być wymienione.

Edytowane przez tomradd

 

ok spradzę końcówki drążka. A co ze zbieżnością? Ustawił Ci ten chłopak?

 

Nie nie ustawił. zbieżność trzeba jechać ustawić, normalna sprawa. Podjedź tam gdzie mają 3D. Tak by nie latali z miarkami, bo to 19 wiek.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności