Gość Piotrek50501 Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 Witam Posiadam Opla Astrę G z 1999r i mam problem z autem. Problem polega na tym, że jak jadę z prędkością ok 100km/h to strasznie drga kierownica. Zauważyłem że jak jadę na czwórce ok 90-110km/h to jest wszystko ok. Ale jak wrzucę luz albo piątkę to wtedy kierownica drga (drgania nasilają się na biegu jałowym). więc co może być przyczyną? Gdzie najlepiej zacząć szukać przyczyny?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56476-astra-g-trz%C4%99sie-kierownic%C4%85-nabiegu-ja%C5%82owym-przy-wi%C4%99kszej-pr%C4%99dko%C5%9Bci/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 Może to niedorzeczne ale sprawdź na początek czy masz dokręcone koła i piasty. Sprawdź czy nie masz luzów na drążkach i zwrotnicach (poprzez szarpanie odpowiednio kołem) Sprawdź też czy nie masz uszkodzonej którejś opony. Jeśli dalej nic to może być wina w poduszkach silnika lub skrzyni - to do sprawdzenia na kanale. Jeśli nic nie znajdziesz to na stację diagnostyczną aby sprawdzili zawieszenie i układ kierowniczy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56476-astra-g-trz%C4%99sie-kierownic%C4%85-nabiegu-ja%C5%82owym-przy-wi%C4%99kszej-pr%C4%99dko%C5%9Bci/#findComment-459619 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrek50501 Opublikowano 13 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 koła są dokręcone, a opony w bardzo dobrym stanie. Zauważyem że prawe koło z przodu ma trochę luzu. Sprawdziłem ruszając na boki kołem i jest wyczuwalny. Jak zdjąłem je i ruszałem samą pistą to jest luz i to spory. Tylko co może być jego przyczyną? Przejżałem wszystko i niby jest ok. Dodoam tylko że sprawdziłem lewe koło i tam jest wsystko sztywno   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56476-astra-g-trz%C4%99sie-kierownic%C4%85-nabiegu-ja%C5%82owym-przy-wi%C4%99kszej-pr%C4%99dko%C5%9Bci/#findComment-459625 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 13 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 Najlepiej jest wjechać na kanał i wtedy szukać. Poproś kogoś aby Ci pomógł - jedna osoba rusza kołem a druga obserwuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56476-astra-g-trz%C4%99sie-kierownic%C4%85-nabiegu-ja%C5%82owym-przy-wi%C4%99kszej-pr%C4%99dko%C5%9Bci/#findComment-459638 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomradd Opublikowano 13 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 Miałem dokładnie to samo, diagnoza to końcówki do wymiany. U mnie dodatkowo wymienili drążek prawy. Jedyna droga na której mi nie latała kierownica to bardzo dobra niemiecka autostrada. Szukaj na końcówkach i drążkach. Zwłaszcza dokładnie obejrzyj gumowe uszczelki końcówek.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56476-astra-g-trz%C4%99sie-kierownic%C4%85-nabiegu-ja%C5%82owym-przy-wi%C4%99kszej-pr%C4%99dko%C5%9Bci/#findComment-459639 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrek50501 Opublikowano 13 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 Kolego tomradd- w sensie końcówki drążka kierowniczego czy na stabilizatorach? Czyli muszę sprawdzić końcówki stabilizatora czy drążka kierowniczego?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56476-astra-g-trz%C4%99sie-kierownic%C4%85-nabiegu-ja%C5%82owym-przy-wi%C4%99kszej-pr%C4%99dko%C5%9Bci/#findComment-459669 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomradd Opublikowano 13 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 (edytowane) Końcówki drążka, muszą być nieźle powybijane. nie kupuj tanich końcówek, kup sobie końcówki trw albo febi za 60 złotych i jeździj szczęśliwie. zrób sam, albo zrób tak jak ja zrobiłem. Pomyślałem, że mechanicy to często złodzieje i nieuki. Wszedłem na gumtree znalazłem kolesia który sam sobie w garażu dorabia. Zadzwoniłem, umówiłem się, podjechałem na kanale wszystko sprawdziliśmy razem, jak trzeba było potrząsnąć ponieśliśmy samochód małym podnośnikiem. Powiedział co należałoby wymienić i sam to zobaczyłem. Pojechałem kupiłem części 30% taniej niż u mechanika, zobaczyłem jak wkłada mi części febi i trw i jestem zadowolony. Przez dwa lata użytkowania samochodu wg moich obliczeń u mechaników zapłaciłem o około 30% więcej za częśći, 50% więcej za robociznę, i do tego za robociznę i części, które nigdy nie powinny być wymienione. Edytowane 13 Października 2012 przez tomradd   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56476-astra-g-trz%C4%99sie-kierownic%C4%85-nabiegu-ja%C5%82owym-przy-wi%C4%99kszej-pr%C4%99dko%C5%9Bci/#findComment-459678 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrek50501 Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 ok spradzę końcówki drążka. A co ze zbieżnością? Ustawił Ci ten chłopak?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56476-astra-g-trz%C4%99sie-kierownic%C4%85-nabiegu-ja%C5%82owym-przy-wi%C4%99kszej-pr%C4%99dko%C5%9Bci/#findComment-459750 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomradd Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Nie nie ustawił. zbieżność trzeba jechać ustawić, normalna sprawa. Podjedź tam gdzie mają 3D. Tak by nie latali z miarkami, bo to 19 wiek.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56476-astra-g-trz%C4%99sie-kierownic%C4%85-nabiegu-ja%C5%82owym-przy-wi%C4%99kszej-pr%C4%99dko%C5%9Bci/#findComment-459803 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.