Skocz do zawartości

po wymianie przepływomierza nie odpala, Ecu nie łączy z opel-techem2


Rekomendowane odpowiedzi

Pomóżcie mi proszę bo już brak mi totalnie sił.

Wszystkie objawy z silnikiem wskazywały na przepływomierz więc kupiłem Bosha.

I teraz się zrobiło tak że w ogóle nie chce silnik odpalić, z gazem czy bez, zimny czy ciepły ani drgnie samodzielnie. Pomierzyłem dwa najważniejsze napięcia, z czujnika przepływu i termometru.

Jeśli chodzi o pomiar temperatury to na moim i kupionym wartości rezystancji są takie same ok 3,7k oma, natomiast napięcie na pinie 5 przepływomierza w moim starym niby uszkodzonym bez pracy silnika wynosi 1,01V a na biegu jałowym 1,58V, natomiast nowy bez pracującego silnika ma wartość 0,6-0,7V. Na jałowym nie mam danych bop nie startuje.

Dalej.. Kupiłem sobie coś takiego

http://allegro.pl/interfejs-2w1-opel-tech-2-pl-vag-kkl-usb-cd-i2699150586.html

 

I nie wiem dlaczego nie chce łączyć się z ECU silnika. Łączu się tylko z immobilizerem. Program to Opel-Tech2. Niby sam przełącza piny i nie ma nawet przełącznika do ręcznego.

 

Powiedzcie co jest grane. Czy jak odłączę przepływkę uruchomię silnik? Sprzedawca przepływki twierdzi ze przepływomierz nie ma nic wspólnego z uruchomieniem, ale jak podłącze stary przepływomierz to odpala.

Co mam zrobić z tym, proszę o rady i pomoc.

 

Nie wiem czy dobrze kojarze, ale ten silnik bodajże odpala z odłączonym przepływomierzem. Co do zakupionego przez Ciebie i jego sprawności. Skoro podłączasz stary i odpala a na nowym nie, to chyba jasne w czym tkwi problem.

Edytowane przez rogervin

 

Skoro na starym odpala a na nowym nie chce to świadczy o tym że albo przepływomierz kupiłeś uszkodzony!!, albo niezgodny numerem katalogowym! i nie pasuję do x10xe 1 z 2, co do tego kabla w ustawieniach OPEL TECH 2 jest tylko i wyłącznie połączenie poprzez PORT COM!! a do wyboru są 4 porty, a kabel jest USB! i nie będzie to działać! emulowany com na usb hehe;) już się z tym spotkałem i jeśli już to należało by kupić interfejs na com a nie usb a nie słuchać głupot sprzedawcy że emulowany com usb działa i łączy się ze sterownikami prawie wszystkich Opli! - czyli ten kabel kasa w błoto, na przepływomierz powinna być gwarancja tak więc zareklamuj lub wymień na zgodny z numerem i pasujący pod x10xe!

 

Problem tkwi w tym że jak wczoraj rozwiałem ze sprzedawcą to twierdzi że przepływomierz nie ma wpływu na uruchomienie silnika i on nie widzi problemu w przepływomierzu i na temat jego usterki za bardzo nie chce rozmawiać.

Czy mogę mieć wielką prośbę: Czy mogę kogoś prosić o podanie napięcia na styku 5 przepływomierza na biegu jałowym i bez uruchomionego silnika?

I co z tą adaptacją przepływomierza? Czy podłączając nowy muszę to zrobić? Co z ustawieniem obrotów jałowych, czy to potem jakoś się ustawia?

 

Włączony zapłon. Pomiar względem masy.

 

Pin 5 - 5V

 

 

Na jałowym.

 

Pin 5 - 1.48V (8kg).

Pin 1 - temperatura 10°C = 3.6kΩ, temperatura 20°C = 2.4kΩ

 

Mam podobnie, zarówno rezystanacja jak i napięcie na jałowym. Różnica jest tylko na pinie 5 przy wyłaczonym zapołonie bo u mnie jest 1,01V, a jak uruchomię silnik to skacze do 1,50V

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności