Gość zwkrz Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Witam, Panowie kto powie zdecydowanie jaka jest strata napięcia jest pomiędzy zmierzonym napięciem na alternatorze a klemami przy aku ? Ja zmierzyłem tym co mam ( miernik uniwersalny ) i wyszło mi 14,2V alternator i 13,8V przy aku. Silnik pracujący bez obciążeń czyli światła wyłączone itp. Rok temu wymieniłem szczotki, mostek z diodami i łożysko w alternatorze. pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56672-r%C3%B3%C5%BCnica-napi%C4%99%C4%87-alternator-aku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Nie powinno być żadnej straty, chyba że jest słaby styk na zacisku alternatora lub klemie akumulatora. Chodzi mi dokładnie o przejście między samym kablem a zaciskiem jednym lub drugim.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56672-r%C3%B3%C5%BCnica-napi%C4%99%C4%87-alternator-aku/#findComment-460643 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koles43 Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 dodam do tego co pisze kolega wyżej, sprawdż mase silnika   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56672-r%C3%B3%C5%BCnica-napi%C4%99%C4%87-alternator-aku/#findComment-460648 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Poczytaj to http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=60011   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56672-r%C3%B3%C5%BCnica-napi%C4%99%C4%87-alternator-aku/#findComment-460651 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 sprawdż mase silnika Co do masy to był kiedyś opisany na forum ciekawy przypadek - im pomiar dalej od alternatora tym wyższa napięcie. Przyczyna była właśnie w słabej masie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56672-r%C3%B3%C5%BCnica-napi%C4%99%C4%87-alternator-aku/#findComment-460655 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zwkrz Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Poczytaj to http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=60011 ... dziękuję, bardzo dobry opis. Niestety u mnie się nie grzeje klema "+" ani nie mam różnicy napięcia. Jest późno i nie mogę znaleźć masy. Podejrzewam, że od "-" idzie gdzieś w dół ten cieńszy przewód, ale gdzie ? koło alternatora czy rozrusznika ? i co to za przewód od "-" czerwony idący w stronę "+" i dalej w dół pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56672-r%C3%B3%C5%BCnica-napi%C4%99%C4%87-alternator-aku/#findComment-460734 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Dobrze że napisałeś jakie auto , na razie domyślamy się że to Astra bo w tym dziale napisałeś.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56672-r%C3%B3%C5%BCnica-napi%C4%99%C4%87-alternator-aku/#findComment-460749 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zwkrz Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Dobrze że napisałeś jakie auto , na razie domyślamy się że to Astra bo w tym dziale napisałeś. przepraszam, Opel Astra G 1.7 DTI 2002 r. I gdzie szukać tej masy, koło alternatora? rozrusznik? i do czego jest ten czerwony przewód od "-" w stronę "+" i dalej w dół   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56672-r%C3%B3%C5%BCnica-napi%C4%99%C4%87-alternator-aku/#findComment-460761 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Niestety u mnie się nie grzeje klema "+" ani nie mam różnicy napięcia W pierwszym poście pisałeś że jest różnica. Może masz ustawiony przy drugim pomiarze zbyt duży zakres. Różnica o której napisałeś na początku może wynikać też z tego że napięcie alternatora mierzysz do masy silnika, a na akumulatorze między jego klemami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56672-r%C3%B3%C5%BCnica-napi%C4%99%C4%87-alternator-aku/#findComment-460768 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zwkrz Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 W pierwszym poście pisałeś że jest różnica. Może masz ustawiony przy drugim pomiarze zbyt duży zakres. Różnica o której napisałeś na początku może wynikać też z tego że napięcie alternatora mierzysz do masy silnika, a na akumulatorze między jego klemami. dziękuję za odp.; tak dokładnie właśnie mierzyłem jak napisałeś przy alternatorze i aku. Zakres ustawiam zawsze jeden 20V. Muszę wrócić do podstaw, jak dobrze pomierzyć to napięcie na aternatorze ? i gdzie jest ta masa podłączona abym mógł ją przeczyścić ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56672-r%C3%B3%C5%BCnica-napi%C4%99%C4%87-alternator-aku/#findComment-460771 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.