Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Przewód masowy jest chyba pod rozrusznikiem - dostęp raczej z kanału.

Może ktoś podpowie z użytkowników takiej Astry dokładniej.

Z masowym akumulatora raczej nie powinieneś mieć problemów, aby prześledzić gdzie jest przykręcony.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56672-r%C3%B3%C5%BCnica-napi%C4%99%C4%87-alternator-aku/page/2/#findComment-460788
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jeszcze nie wiem jak się dostać to tej masy aby ją przeczyścić bo .......... chyba padł mi sterownik pompy wtryskowej, przestał odpalać, kręci, kręci i ...By to szlag trafił. Jutro muszę wyjąć ten sterownik i go obejrzeć. Jak sie uporam z nim to zabiorę sie za tą masę. A tak się fajnie jeździło tą Astrą :(

 

P.S

jak wyjąć tą wtyczkę ze sterownika z tyłu silnika ?

 

pozdrawiam wszystkich

Edytowane przez hadzii123

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56672-r%C3%B3%C5%BCnica-napi%C4%99%C4%87-alternator-aku/page/2/#findComment-461193
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Temat mój powrócił. Wykluczyłem powoli wszystko co mi podpowiadaliście. Wyszło na to, że poprowadziłem nowy, gruby podwójnie zaizolowany kabel prądowy z altka do aku oraz "-" z silnika do aku. Napięcie ładowania skoczyło z 13,89V na 14,1V. Myślę że to już chyba wystarczy. Jedno mnie martwi, jak napisałem dopadła mnie choroba sterownika pompy wtryskowej. Dzieki forum wykręciłem go, rozebrałem i naprawiłem "zimny" lut. Działa :) Ale jest jedno "ale". Przy tym lepszym już ładowaniu czasami mignie mi kontrolka ładowania a dzieje się to przy nieznacznym falowaniu obrotów ( pomiędzy 9000 a 9500 obr/min ) . Pasek klinowy nowy. Co podejrzewać, rolkę napinacza ? czy też ten mój lutowany sterownik ?

 

pozdrawiam, zwkrz

Edytowane przez hadzii123

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56672-r%C3%B3%C5%BCnica-napi%C4%99%C4%87-alternator-aku/page/2/#findComment-463909
Udostępnij na innych stronach

Co podejrzewać,

Do sprawdzenia mostek prostowniczy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56672-r%C3%B3%C5%BCnica-napi%C4%99%C4%87-alternator-aku/page/2/#findComment-463960
Udostępnij na innych stronach

Przewód masowy jest chyba pod rozrusznikiem - dostęp raczej z kanału.

Tak pod rozrusznikiem,kanał byłby wskazany.

Masa wychodzi z wiązki pod górną śrubę rozrusznika,tak jest przynajmniej w x16szr i Y17DT.(więc penie AG tak ma)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56672-r%C3%B3%C5%BCnica-napi%C4%99%C4%87-alternator-aku/page/2/#findComment-464045
Udostępnij na innych stronach

Tak pod rozrusznikiem,kanał byłby wskazany.

Masa wychodzi z wiązki pod górną śrubę rozrusznika,tak jest przynajmniej w x16szr i Y17DT.(więc penie AG tak ma)

 

 

Tak, widziałem go i czyściłem zacisk. Zdecydowałem się jednak na nowy gruby przewód masowy z obudowy silnika do "-" aku. Oprócz tego tak samo z prądowym. Bowiem w moim przypadku tak było o wiele szybciej. Ale martwi mnie to nieduże falowanie obrotów ale tylko czasami. Mam od was odpowiedź, że to mostek prostowniczy. Wymieniałem także pasek klinowy ale bez napinacza.

Edytowane przez zwkrz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56672-r%C3%B3%C5%BCnica-napi%C4%99%C4%87-alternator-aku/page/2/#findComment-464055
Udostępnij na innych stronach

Mam od was odpowiedź, że to mostek

Raczej mało prawdopodobne. Prędzej gdzieś jakaś wtyczka gorzej łączy, ale to już loteria i zgadywanka.

Na uruchomionym silniku "pomolestuj" wszystkie wtyki i kable łącznie z tymi do stacyjki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56672-r%C3%B3%C5%BCnica-napi%C4%99%C4%87-alternator-aku/page/2/#findComment-464089
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności