Gość Grzechu100 Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 Cześć, Dotyczy pompy wtryskowej Lucas w Astrze 1.7D (60km). Nigdzie nie mogę znaleźć schematu ani opisu. Chciałbym zapytać o zasadę działania urządzenia rozruchowego przy pompie wtryskowej. Z tego co się orientuję pod czarnym plastikiem urządzenia rozruchowego jest element termokurczliwy albo rozszerzalny i gdy jest zimno wypycha on trzpień, który obraca dźwignię przyspieszającą kąt wtrysku. Chodzi mi głównie o te cienkie białe przewody powietrza, którymi jak się domyślam powinno płynąć ciepłe powietrze ogrzewające element termo-wrażliwy. Opisany na rysunku przewód od kolektora ssącego idzie do zaworka sterowanego gazem - w środku jest tłoczek który się wysuwa jak się doda gazu. Następnie do trójnika z którego jeden przewód idzie do urządzenia rozruchowego a drugim przewodem (u mnie zastępczym czarnym, dopiero założonym bo oryginalnego białego w ogóle nie było i tak jeździłem) do takiej przejściówki przy termostacie - na rysunku oznaczone czerwoną strzałką. Tu chciałem zapytać jak to się nazywa i do czego służy. Próbowałem w to dmuchnąć z jednej i drugiej strony i nie ma żadnego przedmuch - zapchane, czy tak powinno być?. Dalej białym przewodem do takiego czegoś przy pokrywie zaworów: Pozdrowienia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56752-pompa-wtryskowa-lucas-urz%C4%85dzenie-rozruchowe-17d/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mattex Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Chciałbym zapytać o zasadę działania urządzenia rozruchowego przy pompie wtryskowej. gruszka dziala na zasadzie podcisnienia z pompy vacum gruszka zwieksza dawke paliwa (zalezy jak ustawisz) ja mam pompe boscha i silnik x17dtl wyregulowalem predkosc obrotowa na zimnym ok 1000 obr/min a na cieplym ok 800-820 obr/min Z tego co się orientuję pod czarnym plastikiem urządzenia rozruchowego jest element termokurczliwy albo rozszerzalny i gdy jest zimno wypycha on trzpień, który obraca dźwignię przyspieszającą kąt wtrysku. raczej watpie ze zmienia kat wtrysku w mojej boscha odpowiedzialny jest za to "elektrozawor zimnego rozruchu" on zmienia kat wtrysku u ciebie powinno byc to samo Chodzi mi głównie o te cienkie białe przewody powietrza, którymi jak się domyślam powinno płynąć ciepłe powietrze ogrzewające element termo-wrażliwy. tymi przewodami nie lecie cieple powietrze :)leci podcisnienie do zaworka przy termostacie jak na zdjeciu masz zaznaczone i on na zimnym silniku puszcza to podcisnienie do tejze gruszki jak jest zimno to przdmuchasz powietrze a jak zagrzejesz silnik powyzej 20 stopni wtedy zamyka sie i silnik wraca na obroty biegu jalowego dziala przy kazdorazowym odpaleniu niezaleznie zimny czy cieply poprostu na cieplym dziala prze 1-2 sek silnik wskakuje na wyzsze obroty i tyle Opisany na rysunku przewód od kolektora ssącego idzie do zaworka sterowanego gazem - w środku jest tłoczek który się wysuwa jak się doda gazu. jest tam membrana nie z tloczkiem tylko nazywa sie to boost pin jak dodajesz gazu zwieksza dawke paliwa u mnie jest on zmieniony standardowy jest plaski ale mozna zmienic na stożkowy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56752-pompa-wtryskowa-lucas-urz%C4%85dzenie-rozruchowe-17d/#findComment-463161 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzechu100 Opublikowano 17 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2012 Dziękuję za odpowiedź. Już myślałem, że nikt nie wie jak to działa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56752-pompa-wtryskowa-lucas-urz%C4%85dzenie-rozruchowe-17d/#findComment-463950 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.