Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pytanie, skoro twierdzicie, że altek powinien dawać ok 14,4V, to czy możliwe żeby podczas np. włączania ogrzewania tylnej szyby napięcie spadało do 12-12,5V.

Dla zrozumienia na biegu jałowym, trzyma 14,4V, a w momencie załączania urządzenia spada.

 

Pzdr Marek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5676-alternator/page/2/#findComment-308065
Udostępnij na innych stronach

przy wlaczaniu urzadzen

szczegolnie ogrzewania szyby beda skoki

ale nie podczas pracy bez obciazenia

i do tego przy 5000 obrotow jak kolega wyzej opisal w swoimproblemie ;(

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5676-alternator/page/2/#findComment-308047
Udostępnij na innych stronach

Mark_pg, przy sprawnym alternatorze nie ma możliwości żeby napięcie spadło do 12V nawet jak włączysz wszystkie urządzenia na raz. dlatego opisane objawy wskazują na zapaść alternatora.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5676-alternator/page/2/#findComment-307998
Udostępnij na innych stronach

tpekrul, zgadzam się !! Przy załączeniu dmuchawy cz ogrzewania napięcie chwilowo może spaść ale powinno powrócić po chwili do stanu normalnego. Po prostu pod wpływem obciążenia chwilowo spadną obroty i wtedy otwiera się krokowiec i wyrównuje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5676-alternator/page/2/#findComment-307979
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

a jak wymienialem lozysko to wieksze w alternatorze to ojno ma po obu stronach taki rancik tak jaby bylo niewymienne a ja wybijajac to lozysko wybilem rancuk z jednej strony i niewiem czy alternator sie jakos nie przesunal

tez ten rant wyłąmałem ale łozysko weszło ciasno i wszystko jest ok.

ale jednego nie rozumiem. z akumulatora przez zaroweczke płynie minimalny prad wzbudny do altka. jak alt zacznie ładowac to prad przestaje płynac i kontrolka gasnie.

napiecie na uzwojeniach wirnika jest kompensowane przez regulator napiecia po to aby na wyjsciu cały czas było 14.4v

jak nap na alternatorze > nap akumulatora. diosy polaryzuja sie w kierunku przewodzenia i do akumulatora i całego układu elektrycznego plynie prad w miare potrzeb.

jesli zaróweczka jest spalona>prad wzbudny nie płynie=>NIE ŁADUJE

jesli nawet 1 dioda( z bodajze 6) jest uszkodzona to nie przewodzi=>NIE ŁADUJE żaroweczka swieci cały czas.

 

nie czaje dlaczego ona sie spaliła.

stany nieustalone ;(

 

 

ja osobiscie bym sie czepił naprawy. jesli masz sprawne uzwojenia na wirniku i stojanie to tylko diody albo reg.

jesli rozebrałes altka to chyba rowniez jestes w stanie sprawdzic sobie diody, prawda??

chyba ze masz kase na drugiego altka ???

pozdrawiam

 

[ Dodano: Pon Lis 19, 2007 16:55 ]

Cyka mi alternator jak jest zimny. kontrolka ladowania nie zapala sie, nap.ladowania 14.2. Jezdzic czy wymieniac? Chodzi mi o to czy da znac zanim kleknie.

 

co znaczy cyka????

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5676-alternator/page/2/#findComment-303698
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności