Gość Gawlak Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 12,5 -14.3 ?? powinno byc kolo 14,4 nie od 12,5 do 14,3 masz uwalony altek na 1000%   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5676-alternator/page/2/#findComment-308141 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 12,5 -14.3 ?? powinno byc kolo 14,4 nie od 12,5 do 14,3 masz uwalony altek na 1000% Albo regulator. Może też siedzieć któraś dioda od wzbudzenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5676-alternator/page/2/#findComment-308134 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 pisalem ze altek ''ogolnie'' ja stawiam na regulator napiecia ale moze byc i dioda do dobrego speca podjechac i tyle   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5676-alternator/page/2/#findComment-308106 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mark_pg Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Witam Mam pytanie, skoro twierdzicie, że altek powinien dawać ok 14,4V, to czy możliwe żeby podczas np. włączania ogrzewania tylnej szyby napięcie spadało do 12-12,5V. Dla zrozumienia na biegu jałowym, trzyma 14,4V, a w momencie załączania urządzenia spada. Pzdr Marek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5676-alternator/page/2/#findComment-308065 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 przy wlaczaniu urzadzen szczegolnie ogrzewania szyby beda skoki ale nie podczas pracy bez obciazenia i do tego przy 5000 obrotow jak kolega wyzej opisal w swoimproblemie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5676-alternator/page/2/#findComment-308047 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 Mark_pg, przy sprawnym alternatorze nie ma możliwości żeby napięcie spadło do 12V nawet jak włączysz wszystkie urządzenia na raz. dlatego opisane objawy wskazują na zapaść alternatora.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5676-alternator/page/2/#findComment-307998 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 tpekrul, zgadzam się !! Przy załączeniu dmuchawy cz ogrzewania napięcie chwilowo może spaść ale powinno powrócić po chwili do stanu normalnego. Po prostu pod wpływem obciążenia chwilowo spadną obroty i wtedy otwiera się krokowiec i wyrównuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5676-alternator/page/2/#findComment-307979 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 Cyka mi alternator jak jest zimny. kontrolka ladowania nie zapala sie, nap.ladowania 14.2. Jezdzic czy wymieniac? Chodzi mi o to czy da znac zanim kleknie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5676-alternator/page/2/#findComment-303727 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 a jak wymienialem lozysko to wieksze w alternatorze to ojno ma po obu stronach taki rancik tak jaby bylo niewymienne a ja wybijajac to lozysko wybilem rancuk z jednej strony i niewiem czy alternator sie jakos nie przesunal tez ten rant wyłąmałem ale łozysko weszło ciasno i wszystko jest ok. ale jednego nie rozumiem. z akumulatora przez zaroweczke płynie minimalny prad wzbudny do altka. jak alt zacznie ładowac to prad przestaje płynac i kontrolka gasnie. napiecie na uzwojeniach wirnika jest kompensowane przez regulator napiecia po to aby na wyjsciu cały czas było 14.4v jak nap na alternatorze > nap akumulatora. diosy polaryzuja sie w kierunku przewodzenia i do akumulatora i całego układu elektrycznego plynie prad w miare potrzeb. jesli zaróweczka jest spalona>prad wzbudny nie płynie=>NIE ŁADUJE jesli nawet 1 dioda( z bodajze 6) jest uszkodzona to nie przewodzi=>NIE ŁADUJE żaroweczka swieci cały czas. nie czaje dlaczego ona sie spaliła. stany nieustalone ja osobiscie bym sie czepił naprawy. jesli masz sprawne uzwojenia na wirniku i stojanie to tylko diody albo reg. jesli rozebrałes altka to chyba rowniez jestes w stanie sprawdzic sobie diody, prawda?? chyba ze masz kase na drugiego altka pozdrawiam [ Dodano: Pon Lis 19, 2007 16:55 ] Cyka mi alternator jak jest zimny. kontrolka ladowania nie zapala sie, nap.ladowania 14.2. Jezdzic czy wymieniac? Chodzi mi o to czy da znac zanim kleknie. co znaczy cyka?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5676-alternator/page/2/#findComment-303698 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 taki dzwiek jakby do wiatraczka przylozyc jakis plastik i probowac go zatrzymywac. kurcze lepiej nie umiem tego zobrazowac. W aucie tego nie slychac, tylko na zewnatrz Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5676-alternator/page/2/#findComment-303589 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.