Gość Mariusz82 Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Witam, w mej Astrze F (1998r. 1.6, 8V, benzyna) silnik woła o wymianę. Jako, że ja jestem zielony w tym temacie proszę o odpowiedź na jedno zasadnicze pytanie: numer mojego silnika to X16SZR, czy muszę znaleźć inny silnik o tym samym numerze? czy jakiś inny zbliżony numer (np. Z16SE) też wchodzi w grę? pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56760-wymiana-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 z16se to juz chyba 16 zaworowiec wiec to nie to samo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56760-wymiana-silnika/#findComment-461116 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Z16SE to też 8- zaworowiec http://forum.opel24.com/topic/46504-Astra-16-Z16SE-temperatura-cieczy-chlodzacej-a-temperatura-silnika/ Na pewno nie obejdzie się bez małych komplikacji.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56760-wymiana-silnika/#findComment-461120 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 w takim razie goly silnik powinien teoretycznie pasowac ale osprzet i czujniki beda do wymiany na ten z x16szr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56760-wymiana-silnika/#findComment-461122 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czejen Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 (edytowane) ja bym nie kombinował bo x16szr to bardzo udany i popularny silnik kiedyś taki temat już miałem żeby zamienić x16sz na x16szr i zonk, okazało się były inne wałki, więc nie chciałem ryzykować. co zrobisz jak okaże się że silnik kiepsko pracuje po wymianie, albo nie odpala, zaczną się wymiany, najpierw sterownik, z nim czujniki, cewka, przewody itp. Edytowane 26 Października 2012 przez Czejen   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56760-wymiana-silnika/#findComment-461154 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość D3vill Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Najprościej oczywiście wymieniać na taki sam silnik. Tak jak przedmówca wspomniał X16SZR to bardzo udana konstrukcja a i dostępność tych silników jak i ceny są zadowalające. Chodzenie po innych wersjach silników 1.6 nie ma sensu. Nadłubiesz się elektryki niepotrzebnie a mocy wcale nie więcej. SWAP z takimi modyfikacjami jest uzasadniony wg mnie tylko w dwóch przypadkach. Na C16SE jeżeli masz okazję trafić naprawdę zdrowiutki okaz w przystępnej cenie. Wiadomo jedno z najmocniejszych 8V, albo iść w wyższą pojemność jeżeli naprawdę zależy Ci na mocy. Jeżeli nie chcesz spędzić tygodnia nad przekładką albo zostawić kwadratowych pieniędzy u mechanika to szukaj takiego samego wyjmuj wkładaj i w jeden do dwóch wieczorów można się z robotą wyrobić. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56760-wymiana-silnika/#findComment-461401 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.