Skocz do zawartości

EGR


Gość Tomek76

Rekomendowane odpowiedzi

Gość michael-piter

Wszystkiego i tak nie wyskrobię, ale jest to dobry pomysł.

Będę musiał zrobić to delikatnie żeby syfu nie naleciało dalej bo mam DPFa.

Chyba że się to potem da wypalić. :rolleyes:/>/>

 

Prosił bym jeszcze o manual wyjęcia bądź samego wyczyszczenia przepustnicy.

Przed wczoraj gdzieś to widziałem a dziś amba fatima nie mogę tego spotakć.

Był tam pamiętam jakiś motyw o wyciąganiu jakiegoś bolczyka???

Dzięki za pomoc..

Edytowane przez michael-piter

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56849-egr/page/2/#findComment-471976
Udostępnij na innych stronach

Ja po czyszczeniu kolektora wyssałem z niego resztki starym odkurzaczem ( tez mam DPF ).

Tu masz instrukcję

 

http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/7041-czyszczenie_zaworu_egr_alfa_romeo_156_1_9_jtd_2004_a.html

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56849-egr/page/2/#findComment-471995
Udostępnij na innych stronach

Gość michael-piter

Właśnie w tym linku czytałem o tym zaworku (żółta strzałka)..

Podczas tego całego zabiegu nie muszę odpinać aku? Ktoś opisywał że po czyszczeniu odpalone autko głupiało i złapało muła a pomogło właśnie odpięcie aku na chwilę żeby nastawienia się pozmieniały.

Dziękuję za pomoc.

Edytowane przez michael-piter

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56849-egr/page/2/#findComment-472032
Udostępnij na innych stronach

Gość michael-piter

Wymontowałem i wyczyściłem wszystko jak w czytanym manualu, po tym wszystkim mogę stwierdzić że, nie taki diabeł straszny jak go malują.

Syfilisu było co niemiara, po wsiśnięciu bolca już nie wrócił. Nie było również problemu z rozebraniem całej części elektrycznej. Wszystko moczło się kilka godzin w benzynie extrakcyjnej po czy czyszczone (trudno dostępne miejsca) za pomocą maty polerskiej nawiniętej na gwintownik wkręcony do wkrętarki. Otworek po wiertełku nagwintowałem i wkręciłem śrubkę.

Po zabiegu błędu nie ma, aku na czas pracy nie odpinałem. Silnik pracuje równiej, ładnie wkręca się na obroty, nastąpiła wyraźnia poprawa (nie muli jak wcześniej) na 1, 2, 3 biegu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56849-egr/page/2/#findComment-472215
Udostępnij na innych stronach

Gość michael-piter

Chyba dołożę tę zaślepkę podczas następnego czyszczenia.

Czy po dołożeniu tej zaślepki polepsza się kondycja samego zaworu i jego części elektrycznej?

Czy podczas składania uszczelniałeś dodatkowo połączenia na uszczelkach?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56849-egr/page/2/#findComment-472288
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności