Gość michael-piter Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 a jak wygląda sprawa przed i za egrem. dużo zbiera się syfu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56849-egr/page/2/#findComment-471929 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmax Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 W kolektorze masakra. Dobrze jest przy okazji zdjąć i wyczyścić przepustnicę i kanały w kolektorze między przepustnicą i EGR.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56849-egr/page/2/#findComment-471932 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michael-piter Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 (edytowane) Wszystkiego i tak nie wyskrobię, ale jest to dobry pomysł. Będę musiał zrobić to delikatnie żeby syfu nie naleciało dalej bo mam DPFa. Chyba że się to potem da wypalić. :rolleyes:/>/> Prosił bym jeszcze o manual wyjęcia bądź samego wyczyszczenia przepustnicy. Przed wczoraj gdzieś to widziałem a dziś amba fatima nie mogę tego spotakć. Był tam pamiętam jakiś motyw o wyciąganiu jakiegoś bolczyka??? Dzięki za pomoc.. Edytowane 18 Stycznia 2013 przez michael-piter   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56849-egr/page/2/#findComment-471976 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmax Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Ja po czyszczeniu kolektora wyssałem z niego resztki starym odkurzaczem ( tez mam DPF ). Tu masz instrukcję http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/7041-czyszczenie_zaworu_egr_alfa_romeo_156_1_9_jtd_2004_a.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56849-egr/page/2/#findComment-471995 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michael-piter Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 (edytowane) Właśnie w tym linku czytałem o tym zaworku (żółta strzałka).. Podczas tego całego zabiegu nie muszę odpinać aku? Ktoś opisywał że po czyszczeniu odpalone autko głupiało i złapało muła a pomogło właśnie odpięcie aku na chwilę żeby nastawienia się pozmieniały. Dziękuję za pomoc. Edytowane 18 Stycznia 2013 przez michael-piter   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56849-egr/page/2/#findComment-472032 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmax Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Raz robiłem na odpiętym, raz bez odpinania i nie miałem żadnej różnicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56849-egr/page/2/#findComment-472037 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michael-piter Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Wymontowałem i wyczyściłem wszystko jak w czytanym manualu, po tym wszystkim mogę stwierdzić że, nie taki diabeł straszny jak go malują. Syfilisu było co niemiara, po wsiśnięciu bolca już nie wrócił. Nie było również problemu z rozebraniem całej części elektrycznej. Wszystko moczło się kilka godzin w benzynie extrakcyjnej po czy czyszczone (trudno dostępne miejsca) za pomocą maty polerskiej nawiniętej na gwintownik wkręcony do wkrętarki. Otworek po wiertełku nagwintowałem i wkręciłem śrubkę. Po zabiegu błędu nie ma, aku na czas pracy nie odpinałem. Silnik pracuje równiej, ładnie wkręca się na obroty, nastąpiła wyraźnia poprawa (nie muli jak wcześniej) na 1, 2, 3 biegu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56849-egr/page/2/#findComment-472215 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmax Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Zastanów się jeszcze nad częściową zaślepką między EGR i kolektor http://allegro.pl/11-zaslepka-egr-jtd-multijet-1-9-8v-fiat-alfa-ope-i2946211512.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56849-egr/page/2/#findComment-472217 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michael-piter Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Chyba dołożę tę zaślepkę podczas następnego czyszczenia. Czy po dołożeniu tej zaślepki polepsza się kondycja samego zaworu i jego części elektrycznej? Czy podczas składania uszczelniałeś dodatkowo połączenia na uszczelkach?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56849-egr/page/2/#findComment-472288 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmax Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Generalnie tak oraz powinien mniej się syfić kolektor. Ja zawsze uszczelniam EGR od strony kolektora silikonem wysokotemperaturowym - takim czerwonym. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56849-egr/page/2/#findComment-472358 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.