Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

Ostatnio miałem wymieniane klocki Ate przód + tył. Wszystko było zrobione prawidłowo. Z przodu tłoczki są na wcisk , natomiast z tyłu do wciskania z jednoczesnym wkręcaniem. Nadmiar płynu hamulcowego został odciągnięty ze zbiorniczka.

Po wymianie i przejechaniu kilku kilometrów stwierdziłem, że przednie felgi miały temperaturę otoczenia, natomiast tylne stalowe felgi były gorące, szczególnie lewa, przy której dodatkowo było czuć spalenizną.

Zdemontowałem więc u tylne koła i zaciski hamulców. O ile w prawym tym nieco mniej nagrzanym nie stwierdziłem nic niepokojącego, to w tej gumowej osłonie tłoczka koła lewego zauważyłem dziurkę powstała jakby w wyniku przegrzania - wygląda jak przepalona.

 

Nie mam pojęcia co spowodowało takie tarcie, a więc temperaturę w obu tylnych kołach. Klocki były wymieniane pierwszy raz, poza tym auto nie ma dużego przebiegu.

Domyślam się, że będę musiał wymienić tą gumową osłonę, bo sklejanie chyba nic nie da, a nawet jest nie wskazane.

Nie wiem czy ta osłona jest wklejana do zacisku, a może wciskana, czy jedyne wyjście to wymiana całego zacisku.

 

Boje się, że po wymianie znowu mi przepali nową osłonę.

 

9dc11e05c1ec289fm.jpg

 

Patrząc na zdjęcie bardziej wygląda mi to na rozdarcie podczas nieumiejętnego montażu niż przepalenie. Sam miałem podobnie gdy wymieniałem klocki z tyłu i nieumiejętnie wkręcałem tłoczki w zacisku. Ta duża guma wchodzi na wcisk, ma taki metalowy pierścień. Możesz kupić zestaw naprawczy do zacisków np. firmy Autofren lub w ASO kupić tylko tą gumę.

 

Przed montażem nie było żadnych dziur. Jest przepalona i w tym miejscu utraciła elastyczność no i już wiem z czego było czuć spalenizną.

 

Niepokoi mnie jednak skąd taki duży wzrost temperatury? Demontując koło (auto na na luzie bez ręcznego) nie dało się za nic przekręcić tarczą - tak mocno tłoczek dociskał klocki.

 

trzeba to rozruszac

zdjac zacisk i hamulcem ostroznei ma maksa ile sie da wypchac tloczek

wkrecic go z powrotem i operacja kilak razy powtorzyc

az bedzei sam wrecz sie chiowal po puszczeniu hamulca a nie tylko wyjedzal...

 

Upewnij sie, czy wewnetrzny klocek prawidlowo zamontowales. Na tloczku sa 2 wypustki ktore musza idealnie sie zgraz z klockiem.

 

Tak będę musiał zrobić.

Z wymianą reperaturki jest jakiś większy problem, czy zajmuje dosłownie chwilę?

Rozumiem, że chroni tłoczek wyłącznie przed dostaniem się na jego powierzchnię brudu, czy spełnia jeszcze jakąś rolę?

Jakieś smary są też potrzebne do ew innych elementów, czy w moim przypadku będzie to zbędne?

 

Upewnij sie, czy sa w ogole juz dostepne takie gumki. Cos mi sie wydaje, ze zbyt swiezy samochod jeszcze.

 

Wysłałem kilka zapytań i poczekam do jutra. Auto jest 3 lata a rynku więc coś może już jest. Może akurat pasują z poprzedniej generacji.

 

Lec do garazu i sprawdz, czy te wypustki na tloczku sa w lini poziomej- jesli nie to prawdopodobnie to bylo przyczyna.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności