Gość Gumis_sx Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Witam. Posiadam Astrę F 1.7D 97'' z silnikiem 17DR. Mam ją od dwóch lat i przez te dwa lata zajeździłem już jeden akumulator. W tym czasie zregenerowałem alternator, komplet tj. regulator napięcia ze szczotkami, komutator, łożyska. Dziś założyłem nowy akumulator świeżutki wyprodukowany miesiąc temu i nie chciałby by ten podzielił los poprzednika. Mimo tej niedawnej regeneracji po założeniu akumulatora zmierzyłem sobie miernikiem jaki prąd podaje alternator. Sprawa wygląda następująco: Bez świateł jest ładnie... momentami ładowanie dochodzi do 14,02V z reguły utrzymuje się na poziomie 13,90V Lecz już po włączeniu świateł sprawa nie wygląda tak ładnie i prąd utrzymuje się na poziomie 13,20V-13,30V i w tych granicach się utrzymuje co bym nie włączył. Wydaje mi się że ten prąd jest trochę przy słaby. Co byście polecili sprawdzić zrobić by poprawić nieco pracę alternatora, bo szkoda kolejnych 3 stówek. Altek był regenerowany kilka miesięcy temu w lato. Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57131-%C5%82adowanie-a-pob%C3%B3r-pr%C4%85du/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 normalne ladowanie bez obciazenia wynosi od 13,9 do 14,4 to ze spada jak wlaczysz swiatla radio i nawiew to normalne jesli chcesz cos zmienic a wiesz ze altek jest w 100% sprawny to przewody z altka do aku i przewody masowe to jedynie miejsca gdzie moga byc straty przy ladowaniu a na poczatek przeczysc klemy moze tutaj byc tez babol szczotka druciana papier scierny i do roboty pozniej wazelina techniczna albo pasta miedziana zabezpieczyc i po robocie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57131-%C5%82adowanie-a-pob%C3%B3r-pr%C4%85du/#findComment-462945 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 oprocz tego nie sugerowal bym sie zbytnio tym ze po 2 latahc padl aku moj ostatnio po roku umarl na gwarancji zanioslem do sklepu gdzie kupilem - od razu dostalem inny - a po sprawdzeniu tego ktory mialem stwierdzono ze byl wadliwy i sie poprostu zepsol   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57131-%C5%82adowanie-a-pob%C3%B3r-pr%C4%85du/#findComment-463004 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 srednia zycia akumulatora w tej chwili to 3 max 4 lata niestety tak je robia jak kupilem auto w 2008 wsadzilem nowy aku rok temu ,czyli po 3 latach, padl na amen juz nawet ladowanie nic nie dawalo wiec wsadzilem nowy i to nie jest jednostkowy przypadek bo kilka aut mialem to samo a aku nie najtansze z polki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57131-%C5%82adowanie-a-pob%C3%B3r-pr%C4%85du/#findComment-463020 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gumis_sx Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Wymieniłem klemy bo przed nimi po wbiciu się w przewód ładowanie było 14,20v około, a po włączeniu świateł około 13,60v. Po wymianie klem ładowanie jest powiedzmy w normie bo wygląda jak w.w. przypadku, po dotknięciu do nich miernikiem. Myślałem też czy nie wstawić tych diodowych do jazdy dziennej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57131-%C5%82adowanie-a-pob%C3%B3r-pr%C4%85du/#findComment-463079 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.