Gość liber Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Witam.Ostatnio zauwazylem na wyzszych obrotach wydobywajacy sie niebieski dym z tlumika, sprawdzilem od razu cisnienie na cylidrach i wyszlo 1,3 14,5 2,4 15 dodam ze bylo to na cieplym silniku ale mechanik powiedzial ze na zimnym bedzie okolo 2 mniej i cisnienie mam dobre.Do tej pory oleju dolewalem od wymiany do wymiany okolo 0,5 litra.Prosze o porade.Dziekuje i pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57270-niebieski-dym-z-tlumika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 cisnienie na cylidrach i wyszlo 1,3 14,5 2,4 15 albo sporo zamieszałeś albo motor do roboty   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57270-niebieski-dym-z-tlumika/#findComment-464013 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość liber Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 na pierwszym i trzecim cylindrze 14,5 na drugim i czwartym 15   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57270-niebieski-dym-z-tlumika/#findComment-464098 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 a no widzisz trzeba było tak od razu, bo to wyglądało jakbyś miał na pierwszym 1,3 a na trzecim 2,4 ciśnienie jest dobre, to są bardzo małe różnice przeczytaj instrukcję swojego opla (zwykle instrukcje podają normę do ok 0,6 litra na 1000 km) więc 0,5 litra do wymiany to jest "nic"   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57270-niebieski-dym-z-tlumika/#findComment-464104 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość liber Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 wiec skad ten dym mechanik zasugerowal zaslepienie egr jak myslisz pomoze to cos?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57270-niebieski-dym-z-tlumika/#findComment-464105 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koszal83 Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Witam. U mnie objawy były podobne i skończyło się wymianą zapieczonych pierścieni oraz przy okazji uszczelniaczy zaworowych.Auto miało kompresje 12-13 i nie brakowało mu mocy. W moim wypadku egr nie posiada auto, wiec raczej nie wiele pomoże zaślepienie. Zauważyłem natomiast, że silniki 16v są bardzo wybredne co do oleju także jego jakość ma wiele do rzeczy. Teraz leje mobil 1 półsyntetyk i nie ma problemu ze spalaniem oleju.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57270-niebieski-dym-z-tlumika/#findComment-464236 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.