Gość Olin Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 Witam. Od pewnego czasu nie działa w Oplu Zafira 2.0 2002 r. 1,2 i 3 bieg nawiewu wnętrza kabiny. Działa jedynie 4 bieg. Co może byc przyczyną ? Czy jest dyży problem aby dostać się do tego pokrętła nawiewu "od wewnątrz" i spróbować naprawić ? Dziękuje za informację w tej sprawie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57579-nie-dzia%C5%82a-12-i-3-bieg-nawiewu-opel-zafira-20-2002-r/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zafek Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 Pobierz to i wszystko będzie jasne. http://speedy.sh/FdMnX/Naprawa-oporu-dmuchawy.pdf   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57579-nie-dzia%C5%82a-12-i-3-bieg-nawiewu-opel-zafira-20-2002-r/#findComment-462224 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Olin Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Niestety. Problem polega na tym, że aby dokręcić schowek potrzebny jest specjalny klucz-chyba ośmiokątny. Poza tym, aby odkręcić dolne śruby mocujące schowej trzeba chyba wyjąć taką dolną płytkę z otworami która jest zamykana na jakieś dziwne zatrzaski. W związku z tym pytanie/: jak można uzyskać taki klucz i czy konieczne jest wyciąganie tej "dolnej płytki"? Dziękuję za info w tej sprawie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57579-nie-dzia%C5%82a-12-i-3-bieg-nawiewu-opel-zafira-20-2002-r/#findComment-464381 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 dziwny klucz to torx do kupienia w kazdym sklepie motoryzacyjnym i z narzedziami tez a zaslepki te ''dziwne'' normalnym srubokretem da sie wyczepic z tego co pamietam w wieszosci opli sa takie same   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57579-nie-dzia%C5%82a-12-i-3-bieg-nawiewu-opel-zafira-20-2002-r/#findComment-464387 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zygier Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Witam wszystkich mam problem z nawiewem, dziala tylko na 4biegu wymienilem rezystor na nowy i po tygodniu spalil sie ponownie nie mam pojecia dlaczego.Moze ktos mial podobny problem prosze o porady.Dzieki połączyłem z podobnym tematem / Kacper   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57579-nie-dzia%C5%82a-12-i-3-bieg-nawiewu-opel-zafira-20-2002-r/#findComment-464403 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Olin Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Witam. Ostatnio pisałem na tym forum o problemie z wentylatorem nawiewu wnętrza-nie działał na 1,2 i 3 biegu, jedynie na 4. Dzięki uzyskanej tu informacji udało mi się wyciągnąć element odpowiedzialny za nadmuch i wymieniłem w nim bezpiecznik termiczny. Niestety to nie koniec problemów. Otóż, po wymianie bezpiecznika nawiew dział na wszystkich bioegach jednak jedna z trzech sprężyn będąca w tej "kostce", nad bezpiecznikiem, rozgrzewa sie do czerwonoścvi i muszę wyłanczać dmuchawę. Jeden gość twierdzi, że może być uszkodzony silnik dmuchawy, ale przeciez silnik działa na czwartm biegu normalni ! Czy ktos z użytkowników miał do czynienia z podobnym problemem ? Z góry dzięki za informację w tej sprawie. W załączniu przesyłam instrukcję dot. wymiany bezpiecznika, gdzie widać opisane sprężyny. trzymaj sie jednego tematu bedzie latwiej komus innemu usunac usterke jak uda sie rozwiazac problem Gawlak   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57579-nie-dzia%C5%82a-12-i-3-bieg-nawiewu-opel-zafira-20-2002-r/#findComment-465458 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zafek Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 (edytowane) OlinOtóż, po wymianie bezpiecznika nawiew dział na wszystkich bioegach jednak jedna z trzech sprężyn będąca w tej "kostce", nad bezpiecznikiem, rozgrzewa sie do czerwonoścvi i muszę wyłanczać dmuchawę. 1.Powiedz jak widzisz że ta jak piszesz sprężynka (opór drutowy) nagrzewa sie do czerwoności jeżeli on jest zabudowany w tunelu nadmuchu. 2.Po to ten opór jest zabudowany w kanale nadmuchu zaraz po dmuchawie żeby ona schładzała ten opór. A jeżeli oglądasz ten opór na zewnątrz to co ma schładzać ten opór,przynajmniej schładzaj go suszarką do włosów zimnym powietrzem i wtedy popatrz na ten opór. A jak byś zatrzymał silniczek suszarki schładzający grzałke to jak sie zachowuje spirala suszarki ? . Edytowane 30 Listopada 2012 przez zafek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57579-nie-dzia%C5%82a-12-i-3-bieg-nawiewu-opel-zafira-20-2002-r/#findComment-465562 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Olin Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 (edytowane) 1.Powiedz jak widzisz że ta jak piszesz sprężynka (opór drutowy) nagrzewa sie do czerwoności jeżeli on jest zabudowany w tunelu nadmuchu. 2.Po to ten opór jest zabudowany w kanale nadmuchu zaraz po dmuchawie żeby ona schładzała ten opór. A jeżeli oglądasz ten opór na zewnątrz to co ma schładzać ten opór,przynajmniej schładzaj go suszarką do włosów zimnym powietrzem i wtedy popatrz na ten opór. A jak byś zatrzymał silniczek suszarki schładzający grzałke to jak sie zachowuje spirala suszarki ? . Witam. Kolego. Widzę jak wygląda sprężyna ponieważ mam wyciągnięta na zewnątzr kostkę. Jeżeli wyłączę dmuchawę to sprężyna stygnie, ale to chyba oczywiste. Jestem pewny,że chłodne powietrze nie ostudzi rozgrzanego do czerwoności metalu, a co dopiero powietrze gorące, którego przecież używa się w okresie zimowym. Edytowane 1 Grudnia 2012 przez Olin   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57579-nie-dzia%C5%82a-12-i-3-bieg-nawiewu-opel-zafira-20-2002-r/#findComment-465681 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zafek Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 (edytowane) Witam. Kolego. Widzę jak wygląda sprężyna ponieważ mam wyciągnięta na zewnątzr kostkę. Jeżeli wyłączę dmuchawę to sprężyna stygnie, ale to chyba oczywiste. Jestem pewny,że chłodne powietrze nie ostudzi rozgrzanego do czerwoności metalu, a co dopiero powietrze gorące, którego przecież używa się w okresie zimowym. To czemu nie zastosowano zwykłego opornika tylko opór drutowy i jak dmucha dmuchawa na 4 biegu ? wiadomo duza wydajnośc powietrza w małym tunelu gdzie zabudowany jest opór dmuchawy. Pisałem żebyś wziął szuszarke z zimnym powietrzem i sprawdził co prawda nie będzie tak chłodziła jak dmuchawa na 4 biegu ale sprawdzisz. Patrze na schemat DELPHI i BEHR i tam widać że 4 bieg nie idzie przez żaden opór drutowy tylko bezpośrednio z przełącznika dlatego szybkie obroty ale jak masz załączoną klime to wtedy idzie przez opór 1 i może on ci sie grzeje bo masz może coś ze sprężarką (cewką) nie tak albo przekaźnik od załanczania klimy jest zawarty. Im wyższy bieg tym mniej oporów 4 bez oporu. Tu ci zrobiłem schemacik co byś widział co i jak z oporem. Edytowane 4 Grudnia 2012 przez zafek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57579-nie-dzia%C5%82a-12-i-3-bieg-nawiewu-opel-zafira-20-2002-r/#findComment-465711 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.