Skocz do zawartości

Konające zegary Corsa C


Rekomendowane odpowiedzi

Gość slawekauo

Od kiedy kupiłem 3 lata temu moją Corsę C (2002 rok, 1.7 TD) mam problem z okresowo konającymi zegarami. W losowo wybranym momencie (im wyższa temperatura tym częściej) wszelkie wskazówki na zegarach spadają do 0, a kontrolki i licznik przebiegu gasną. Jestem już po 3 naprawach w 2 warsztatach. W Oplu zasugerowano mi wymianę zegarów na nowe (1000zł za samą część). Czy ktoś może mi pomóc proponując warsztat z okolicy Trójmiasta, który coś takiego naprawia taniej? W jednym warsztacie zaproponowano mi przelutowanie części instalacji za 300zł, ale dopiero w drugiej połowie stycznia, a w innym podejmą się wymiany całych zegarów na inne jeśli dostarczę im jakiś w zębach. Niestety na allegro wariantów zegarów do Corsy C jest masa (mam na myśli dużą różnorodność numerów części, bo różnic w wyglądzie dużych nie widzę). Czy zegary np z 1.4 benzyny będą działały w moim 1.7TD?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowo usterka w Corsie C przed liftingiem czyli problemy ze złączem zegarów. Trzeba rozebrać i zająć się wtyczką, żeby mocno w gnieździe łączyła.

 

Nie pasują od 1.4 do 1.7

Edytowane przez bad

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekauo

Faktycznie jak jadę i pada to chwilowo widzę lampkę ręcznego.

 

Co do wtyczki to dotychczasowe naprawy na tym polegały podobno (taki urok polegania na mechanikach, że nigdy głowy za to dać nie mogę). Jeden nawet dostał opis z forum co ma robić. Niestety rekord bez nawrotów to rok. W Oplu jak zadzwoniłem to miły facet wyjaśnił mi, że oczywiście wiedzą o co chodzi i jutro mam podjechać. Na miejscu trafiłem na jakiegoś... mniej sympatycznego i kompetentnego za razem chyba, który bardzo chciał mi sprzedać nowe zegary. :/ Jeśli to takie typowe (a czytałem na innych stronach, że tak) to będę wdzięczny za namiar na jakiś warsztat, który mi to zrobi. Większość jak mówię o co chodzi to pokazuje mi drzwi. W tym tygodniu już kilka zwiedziłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcel_kk

Sam z tym sobie dasz rade, rozkręć plastiki, dostaniesz się do licznika,

z tyłu będzie złącze, które będzie luźno osadzone w gnieżdzie i to

jest właśnie mankament tych aut.

Potrzebna Ci będzie w miare twarda gąbka, którą ttrzeba bedzie wcisnąc

z tyłu pomiedzy ścianką a złaczem, tak aby złącze dociskało dobrze do gniazda

licznika i to cała filozofia.

U mnie jest gorzej, bo doszła mi usterka licznika dziennego kilometrów,

a mianowicie nie wyświetla pełnych cyferek, najprawdopodobniej trzeba

będzie poprawić ścieżki, ale to juz na wiosne, zima to trudny czas na naprawy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przez chorobę trochę wypadłem z tematu.

 

Niby człowiek kończył politechnikę, ale jakoś mam wrodzoną awersję do prądu... Czy przed rozkładaniem tego zalecane jest odłączanie akumulatora? Co sądzisz o patencie z gumką recepturką? http://corsasport.pl/forum/post999761.html?hilit=zegary#p999761

 

Dzisiaj miałem pierwszy raz nowy objaw. Przy jednej z tras obrotomierz odliczał sobie 1000 obrotów... czyli stojąc na światłach spokojnie mogłem patrzeć jak mam 0 obrotów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Witam,

Posiadam Corse C GSi 2003 rok. w wakacje pojawił się problem - niedziałające zegary. Problem polega na tym, że podczas jazdy wskazówki spadają na zero (działa poziom paliwa) nie działa licznik przebiegu - nie nabija kilometrów, po chwili zapala się kontrolka ładowania a chwile później kontrolka trakcji. Silnik pracuje cały czas (w żadnym stadium nie zapala się kontrolka ręcznego, czytałem gdzieś ze jeśli zapala się kontrolka ręcznego to jest to standardowy problem z zegarami - u mnie się nie zapala). Jeśli zgaszę silnik to już go nie zapale. Przy dalszej jeździe zegary czasem się podnoszą czasem dopiero po kilkudziesięciu kilometrach wtedy zapala się kontrolka serwisowa (samochód z kluczykiem). Nie zapala się check.


Przeczytałem ten wątek, oraz wiele innych na innych forach. Problem nadal się pojawia ;/ W oplu i u elektronika diagnoza się potwierdziła problem z zegarami, podkleiłem kostkę w kokpicie pod zegarami, siedzi sztywno nie rusza się ba boki. Zegary zawiozłem do w/w elektronika który zna problem i miał nie jedną Corsę, twierdzi że nigdy nie miał reklamacji na tą naprawę. Przelutował styki miało być wszystko ok. Skoro zapalała się kontrolka ładowania oddałem alternator do regeneracji. Po odebraniu zegarów i ich montażu, po próbie odpalenia zegary nadal spadły na zero, podnosiły sie spadały. Jeśli zgaszę auto w momencie kiedy zegary pracują, nie ma problemu z odpaleniem, jeśli zgaszę w momencie kiedy nie działają pojawia sie problem z odpaleniem do czasu aż zapali sie kontrolka z kluczykiem.


Proszę o pomoc, co jeszcze można sprawdzić. Czujniki ABS? Czujnik położenia wału?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Widzę, że problem z gaśnięciem licznika ( brak zliczania kilometrów) i oświecaniem się kontrolki hamulca ręczego występuję w Corsach C . Również w mojej(1.0) 2001 --trzy miesiące temu na chwilę (około minuty) pojawiły się opisane wcześniej objawy. Sprawdziłem poziom płynu hamulcowego -było ok. więc odpuściłem .

Niestety kilka dni temu podczas jazdy doszło do podobnej sytuacji---- opadły wskazówki obrotów i prędkości oraz oświeciła się kontrolka hamulca ręcznego.Sytuacja taka trwała jednak znacznie dłużej około 10 minut - z krótkimi sekundowymi powrotami do normalnych wskazań.

Zauważyłem, że po włączeniu kierunkowskazu początkowo zadziałał on z nienaturalną częstotliwością ----, by po chwili wszyskto wróciło do normy.

Od tego czasu przejechałem już kilkadziesiąt km i narazie jest ok.

 

W związku z powyższym mam pytanie czy ktoś miał takie objawy i czy najbardziej prawdopodobną przyczyną są luźne podłączenia do zegarów ?

A może problem tkwi gdzie indziej? :devil:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcel_kk

Odkręcić zegary, wcisnąć twardą gąbkę pomiędzy obudowę a złącze wielostykowe,

aby zostało dociśnięte do zegarów. Testowałem, sprawdzone, działa do dziś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcić zegary, wcisnąć twardą gąbkę pomiędzy obudowę a złącze wielostykowe,

aby zostało dociśnięte do zegarów. Testowałem, sprawdzone, działa do dziś.

Witam serdecznie!

 

Dzięki za odpowiedź. Jeżeli tylko problem powróci napewo tak zrobię, tylko proszę o podpowiedź jak się tam dostać (czy od strony kabiny czy może od komory silnika)?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności