Gość wac507 Opublikowano 1 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 Witam, Zastanawiam się jak można określić jaki prąd można pobrać z gniazda zapalniczki, żeby nie uszkodzić alternatora (pomijam oczywiście bezpiecznik). Pytanie w zasadzie sprowadza się do pytania o pobór prądu przez normalnie pracujący samochód. Jakie jest wasze zdanie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5795-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-z-gniazda-zapalniczki-a-alternator/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HArtur1 Opublikowano 1 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 Na każdym alternatorze jest tabliczka z maksymalnym prądem jakim można go obciążyć. Wygląda to np. tak: http://moto.allegro.pl/item257785350_alternator_opel_astra_1_6_45a.html Poza tym jest to podawane w danych technicznych samochodów, w Info-Techu, Autodacie, itp. Więcej niż jest podane nie wyciągniesz, wynika to z jego budowy. Najsłabszym ogniwem będą więc przewody łączące alternator z zapalniczką, a nie sam alternator. I to je właśnie chroni bezpiecznik. Tak więc z zapalniczki możesz pobrać taki prąd jaka jest wartość bezpiecznika. Większy może spalić przewody.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5795-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-z-gniazda-zapalniczki-a-alternator/#findComment-307461 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wac507 Opublikowano 1 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 Ciekawe spostrzeżenie. Alternator mam 70A jednak nie jestem w stanie ocenić czy to dużo czy mało, gdyż nie wiem jakie są potrzeby normalnie pracującego samochodu. Chcę podłączyć przetwornicę 12VDC/230VDC, która maksymalnie pobiera 15A i zastanawiałem się czy nie uszkodzę w ten sposób jakiegoś elementu instalacji elektrycznej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5795-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-z-gniazda-zapalniczki-a-alternator/#findComment-307455 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 wac507, najwyżej spalisz bezpiecznik. Podłączyć możesz i zobaczysz czy wytrzyma. W przypadku przetwornicy ważne jest to co podepniesz na jej wyjściu czyli JAKIEJ MOCY ODBIORNIK. Czym większa moc odbiornika tym więcej prądu pobierze przetwornica ze źródła czyli zapalniczki. Tam jest założony chyba bezpiecznik 15A więc bez obaw. Tak jak mówi HArtur1, bezpiecznik zabezpiecza przewody.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5795-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-z-gniazda-zapalniczki-a-alternator/#findComment-307450 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HArtur1 Opublikowano 1 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 Dodaj moc wszystkich włączonych odbiorników prądu, podziel przez 12V i wyjdzie ci jaki prąd one pobierają. Np. światła 2x55W= 110W/12V=~10A Nie mam jak sprawdzić jakim bezpiecznikiem jest zabezpieczona zapalniczka ale 15A nie powinno powodować żadnych problemów. Jedynym negatywnym skutkiem może być rozładowanie, niedoładowanie akumulatora jeżeli przesadzisz z ilością włączonych odbiorników, gdyż 70A alternator daje tylko przy określonych obrotach. Na biegu jałowym nie jest w stanie zaspokoić takiego poboru mocy. Wtedy też potrzebny prąd pobierany jest z akumulatora.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5795-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-z-gniazda-zapalniczki-a-alternator/#findComment-307448 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wac507 Opublikowano 1 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 Dzięki za pomoc!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5795-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-z-gniazda-zapalniczki-a-alternator/#findComment-307442 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.