Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zastanawiam się jak można określić jaki prąd można pobrać z gniazda zapalniczki, żeby nie uszkodzić alternatora (pomijam oczywiście bezpiecznik).

Pytanie w zasadzie sprowadza się do pytania o pobór prądu przez normalnie pracujący samochód.

 

Jakie jest wasze zdanie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5795-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-z-gniazda-zapalniczki-a-alternator/
Udostępnij na innych stronach

Na każdym alternatorze jest tabliczka z maksymalnym prądem jakim można go obciążyć.

Wygląda to np. tak:

http://moto.allegro.pl/item257785350_alternator_opel_astra_1_6_45a.html

Poza tym jest to podawane w danych technicznych samochodów, w Info-Techu, Autodacie, itp.

Więcej niż jest podane nie wyciągniesz, wynika to z jego budowy.

Najsłabszym ogniwem będą więc przewody łączące alternator z zapalniczką, a nie sam alternator. I to je właśnie chroni bezpiecznik.

Tak więc z zapalniczki możesz pobrać taki prąd jaka jest wartość bezpiecznika. Większy może spalić przewody.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5795-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-z-gniazda-zapalniczki-a-alternator/#findComment-307461
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe spostrzeżenie.

Alternator mam 70A jednak nie jestem w stanie ocenić czy to dużo czy mało, gdyż nie wiem jakie są potrzeby normalnie pracującego samochodu.

Chcę podłączyć przetwornicę 12VDC/230VDC, która maksymalnie pobiera 15A i zastanawiałem się czy nie uszkodzę w ten sposób jakiegoś elementu instalacji elektrycznej.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5795-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-z-gniazda-zapalniczki-a-alternator/#findComment-307455
Udostępnij na innych stronach

wac507, najwyżej spalisz bezpiecznik. Podłączyć możesz i zobaczysz czy wytrzyma. W przypadku przetwornicy ważne jest to co podepniesz na jej wyjściu czyli JAKIEJ MOCY ODBIORNIK. Czym większa moc odbiornika tym więcej prądu pobierze przetwornica ze źródła czyli zapalniczki. Tam jest założony chyba bezpiecznik 15A więc bez obaw.

Tak jak mówi HArtur1, bezpiecznik zabezpiecza przewody.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5795-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-z-gniazda-zapalniczki-a-alternator/#findComment-307450
Udostępnij na innych stronach

Dodaj moc wszystkich włączonych odbiorników prądu, podziel przez 12V i wyjdzie ci jaki prąd one pobierają.

Np. światła 2x55W= 110W/12V=~10A

Nie mam jak sprawdzić jakim bezpiecznikiem jest zabezpieczona zapalniczka ale 15A nie powinno powodować żadnych problemów.

Jedynym negatywnym skutkiem może być rozładowanie, niedoładowanie akumulatora jeżeli przesadzisz z ilością włączonych odbiorników, gdyż 70A alternator daje tylko przy określonych obrotach. Na biegu jałowym nie jest w stanie zaspokoić takiego poboru mocy. Wtedy też potrzebny prąd pobierany jest z akumulatora.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5795-pob%C3%B3r-pr%C4%85du-z-gniazda-zapalniczki-a-alternator/#findComment-307448
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności