Gość StasiekVioletka Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 mam nowy pasek wieloklinowy i nową rolkę jak na pasek leje wodę zaczyna się ślizgać i włącza się kontrolka informująca że nie ładuje akumulatora. Dzieje się tak zawsze jak przejadę przez większą kałużę. Zafira 2,2 dti 2002 rok. Naprężacz jest dobry.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57980-%C5%82adowanie-akumulatora/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marianm68 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 (edytowane) Tak może się dziać jeśli alternator pracuje pod dużym obciążeniem (krótko po uruchomieniu silnika i gdy włączone jest dużo odbiorników prądu: światła, ogrzewanie szyby, nawiew itp). Znaczenie może mieć założenie nowego paska (jakość gumy) - mokry pasek traci "przyczepność" (ślizga się). Może jak pasek popracuje to się "ułoży" i przestanie slizgać. Co to za pasek jakiś firmowy? Czy nie jest za długi? Ale żeby zapalała się kontrolka ładowania? To trochę za dużo. Napinacz na pewno sprawny? Może sprężyna się "zmęczyła"? Edytowane 15 Grudnia 2012 przez marianm68   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57980-%C5%82adowanie-akumulatora/#findComment-467696 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość StasiekVioletka Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 (edytowane) Zaczęło się to robić na starym pasku i rolce po wymianie paska i rolki dzieje się tak samo. Edytowane 16 Grudnia 2012 przez StasiekVioletka usunąłem zbędny cytat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57980-%C5%82adowanie-akumulatora/#findComment-467770 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marianm68 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Pierwsze co mi przyszło na myśl to, że pasek jest zbyt lużny (czyli jest on za długi) albo napinacz nie pracuje tak jak powinien ("zmęczył się"). Podczas wymiany sprawdzałeś jak obraca się wirnik alternatora i czy pompa wody się "nie sypie" - łożyska pracują cicho? Może coś się zaciera? Obstawiałbym napinacz. Wymieniona tylko rolka a co z resztą napinacza tam jest jeszcze taki element przypominający teleskop -powinien wymuszac odpowiednie napręzenie paska. A jak naciskasz pasek pomiędzy kołami pasowymi mocno się ugina pod palcem. Niestety nie podpowiem pod jakim naciskiem i jak bardzo powinien się ugiąć - nie znam warości dla tego silnika. Może ktoś mądrzejszy się odezwie i podpowie jak to sprawdzić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57980-%C5%82adowanie-akumulatora/#findComment-467835 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Za wiele pewnie z tym nic nie zrobisz, ja się przyzwyczaiłem że jak przejeżdżam przez na prawdę duuuuuuże kałuże to pasek też się ślizga. Jednak u mnie nie zaświeca się kontrolka lecz widzę że światła przygasają. Najważniejsze że podczas jazdy w czasie nawet ulewnego deszczu problem ten nie występuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57980-%C5%82adowanie-akumulatora/#findComment-467879 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość StasiekVioletka Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 bardzo dziękuję za dotychczasowe informacje i pocieszenie. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/57980-%C5%82adowanie-akumulatora/#findComment-467882 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.