Skocz do zawartości

1.4 16v z14xe odpali na benzynie i zaraz gaśnie


Rekomendowane odpowiedzi

witam posiadam asterkę 1.4 16v i ma przypadłość tego typu: po odpaleniu na zimnym silniku chodzi przez 3-5 sekund i gaśnie i tak za każdym razem, po podgazowaniu i przełączeniu na gaz ładnie i równiutko chodzi na poczatek okolo 1100 obrotów ale po jakimś czasie spadło na 900 i tak cały czas. Bywało też tak ze normalnie odpaliłem na benzynie i było ok ale to się trafia raz na 1000 odpaleń :)/>

Co w tym kierunku zrobiłem:

-wymieniłem pompkę paliwa z tego względu że mechanik stwierdził iż pompka daje za małe ciśnienie - nie pomogło

-wymieniłem czujnik temperatury, który mieści się na termostacie to akurat trzeba było wymienić ponieważ wskazówka na zegarach od tem. leżała i ani drgnęła- ale też nie pomogło na gaśnięcie silnika

-wyczyszczenie przepustnicy i czujnika który był na rurze od filtra powietrza -nic nie pomogło

-egr- poprzedni właściciel ponoć zaślepił

zastanawia mnie czy po paru odpaleniach powinno się odczuwać intensywny zapach benzyny czy przypadkiem nie za duża mieszanka jest podawana ale tego nie wiem już.

 

Jak by ktoś miał jakieś pomysły to bardzo proszę.

Dołączam filmik

http://w885.wrzuta.pl/film/32tYcX6GULD/asterka

pozdrawiam @ll

Edytowane przez Yaqm

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58240-14-16v-z14xe-odpali-na-benzynie-i-zaraz-ga%C5%9Bnie/
Udostępnij na innych stronach

grudzień ,jest zimno , wydaje mi się że silnik nie rozgrzany i parownik nie może rozprężyć gaz , nie jest palną mieszanką i silnik gaśnie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58240-14-16v-z14xe-odpali-na-benzynie-i-zaraz-ga%C5%9Bnie/#findComment-469708
Udostępnij na innych stronach

znaczy się nie zupełnie, samochód stoi w warsztacie około miesiąca czasu, jest tam ze 20 stopni no moze na weekendzie spada temp. do 10, to raczej nie przez temperaturę otoczenia ostatnimi czasy odpalałem i wszystko ładnie było z tym że po jakimś czasie jak się podgrzał zaczęły obroty falować i teraz już nie wiem jedno ustąpiło to drugie się czepiło, co się może dziać? Może go przegonić na trasie?:D nie wiem ale ja już zaczynam wątpić.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58240-14-16v-z14xe-odpali-na-benzynie-i-zaraz-ga%C5%9Bnie/#findComment-470030
Udostępnij na innych stronach

Gość jarkopolo

Proponował bym podmiane pompy paliwa. To, że zasysa nie oznacza, że działa jak powinna:).A to, że masz obroty na gazie 900- to raczej dobrze. Gazownik mi powiedział, że takie właśnie powinny być:) Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58240-14-16v-z14xe-odpali-na-benzynie-i-zaraz-ga%C5%9Bnie/#findComment-470043
Udostępnij na innych stronach

Powitać dzisiaj :)/>

Dzisiaj była jazda próbna po mieście : odpaliłem obroty 1100 po sekundzie 900 ok spoko fajnie ruszam i... 100m zgasł odpalam 5 sekund i gaśnie i tak cały czas , wrzucam jedynkę chce ruszać muszę gazować żeby ruszyć, ruszyłem ale na śwatłach zgasł i za każdym razem, nie pojeździ na mieście :)/> to na benzynie.

Podczas jazdy jak dodałem gazu żeby przyśpieszyć to jechał ale szarpało tak nie mocno ale szarpało,upuściłem pedał gazu i baaaardzo powoli naciskam pedał to przyśpiesza bez szarpania.(gaz)Przypomnę że na gazie nie gaśnie na buiegu jałowym.

Na benzynie chcąc przyśpieszyć i tak samo się dzieje tylko że jest bardziej odczuwalne szarpanie. Ruszając chwile pojade normalnie i tak jak by beny zbrakło zwalnia i znowu przyśpiesza

 

 

I pytanie mam jak mogę sprawdzić czy to nie cewki?

i czekam co mogę jeszcze sprawdzić.

Wielkie dzięki za odp. czekam dalej propozycję.

 

Dzisiaj na zimnym silniku gał cały czas falowanie obrotów , przy wciskaniu sprzęgła wchodzi na 2000-2500 obrotów i spada do 900 poczym zaczyna oscylować 1500-500 aż zejdzie niżej i zgaśnie...

 

czy podejżewać potencjometr przepustnicy?

Edytowane przez Yaqm

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58240-14-16v-z14xe-odpali-na-benzynie-i-zaraz-ga%C5%9Bnie/#findComment-470096
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem znowu rundkę : po odpaleniu gasł , jak się zagrzał przełączył się na gaz i cały czas trzymał 1250 obrotów i obroty lekko falowały o przyśpieszaniu mogę zapomnieć o ruszaniu trzeba gazować i dopiero łaskawie powoli rusza (niebezpieczne w mieście), i co najdziwniejsze wciskam sprzęgło leci 2500 obrotów i spada do tych 1250 i lekko falują i tak za każdym razem niestety test tylko na lpg bo na benzynie gaśnie jak sprzęgło się wciśnie to też wskakuje na obroty i spada i tak parę razy spadną, wzrosną aż w końcu zgaśnie.

Czepiać się przepustnicy? (wymienić) ewentualnie szukam kogoś kto by miał podstawić i zobaczyć.

 

Widzę że mało ludzi piszę , a wiem ze sporo osób boryka się z tym problemem i nie na pewno ktoś miał takie same objawy i je rozwiązał więc mam nadzieje że się podzieli z nami bo nie tylko mi pomoże ale też innym.

 

 

Dzisiaj nagrywałem opkomen parametry pracy sinika i załączę je może ktoś zobaczy i coś na ich podstawie stwierdzi.

 

Link: http://proecco.cba.pl/asterka/Livedata_2002_Astra-G_Z%2014%20XE_.csv

 

czy mógł by mi ktoś to rozszyfrować czy jest ok czy nie?

Edytowane przez Yaqm

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58240-14-16v-z14xe-odpali-na-benzynie-i-zaraz-ga%C5%9Bnie/#findComment-470136
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam i sorki że piszę sam do siebie ale muszę się podzielić pewnymi doświadczeniami związanymi z asterką:)

Pochwale się że asterka śmiga jak powinna tylko na gazie nie bardzo z powodu uszkodzonego sterownika BINGO S4 (nie przełącza na gaz i nie ma komunikacji z nim )pożyczyłem sterownika BINGO S6 i lata tylko za dużą mieszankę daje i strzela przy przyśpieszaniu niestety z nim też brak komunikacji, więc nie mogę zmienić parametrów...

Ale na bęzynie jak najbardziej ok tylko sporo pali, i nie wiem jak mogę zmniejszyć mu spalanie, z tego co wiem mniej palą takie asterki.

 

Moje pytanie jak można zmniejszyć spalanie na benie w astrze? posiadam tylko op-com jak coś ale przez niego chyba nie za bardzo

druga kwestia czy ktoś ma wsad do BINGO S4 ? potrzebuje do swojego bo chyba wsad się wysypał bo niechce przełączać się na gazoline i brak komunikacji.

 

aaaa zapomniał bym napisać co zostało zrobione

pompka paliwa - z powodu małego ciśnienia koszt: 60zł

EGR - główny winowajca gaszenia silnika - koszt: doświadczenie w dziedzinie elektroniki:)

cewka - na szarpanie na gazie bo na benie było już ok po tych zabiegach(wyskoczył mi błąd wypadanie zapłonów)po wymianie już nie szarpie skakanie obrotów(co 2-3 sekundy z 900 spadały na 850 i znowu na 900 takie podszarpywanie)

i chyba tyle zrobiłem w niej i cyka oprócz sterownika gazu oczywiście koszt cewki : 60zł

 

 

Mam nadzieje że komuś się przydadzą moje wskazówki nie mówię że na pewno komuś pomogą ale mi pomogły.

Ja szukając po forach nic nie wyczytałem co mogło by mnie naprowadzić (szkoda bo wiedzą i doświadczeniem trzeba się dzielić) tu muszę pochwalić brejdaka kolegę z autoryzowanego serwisu NIE OPLA... ale dobry kozak w te klocki on stwierdził pompkę i cewkę w ciągu doslownie 2 min:)

Pozdrawiam YAQM

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58240-14-16v-z14xe-odpali-na-benzynie-i-zaraz-ga%C5%9Bnie/#findComment-472350
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności