Skocz do zawartości

Stukanie na zimnym silniku co 2-3sekundy na wolnych obrotach.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam mały problem z silnikiem x14sz , dlatego chciałbym się was poradzić gdzie szukać źródła stuków które pojawiają się co 2-3 sekundy na zimnym silniku.

Stukanie nie występuje zawsze ale szczególnie w mroźniejsze dni i tylko na wolnych obrotach zanim rozgrzeje się silnik.

Miesiąc temu robiłem UPG wraz z rozrządem , wtedy sprawdzaliśmy każdy popychacz jak i zawory i były bardzo dobrym stanie.

Nie wnioskuję że są to popychacze czy zawory ale najbardziej obawiam się panewki na wale?

Nie są to głośne stuki ale wyraźne dla ucha,gdy stoimy blisko silnika i nie występują rytmicznie jak w przypadku popychaczy czy zaworów.

Jeden stuk występuje co 2-3 sekundy tak jakby luz się kasował.

Chciałem nagrać filmik ale mikrofon w telefonie. nie wyłapuje tych dźwięków

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58277-stukanie-na-zimnym-silniku-co-2-3sekundy-na-wolnych-obrotach/
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam mały problem z silnikiem x14sz , dlatego chciałbym się was poradzić gdzie szukać źródła stuków które pojawiają się co 2-3 sekundy na zimnym silniku.

Stukanie nie występuje zawsze ale szczególnie w mroźniejsze dni i tylko na wolnych obrotach zanim rozgrzeje się silnik.

Miesiąc temu robiłem UPG wraz z rozrządem , wtedy sprawdzaliśmy każdy popychacz jak i zawory i były bardzo dobrym stanie.

Nie wnioskuję że są to popychacze czy zawory ale najbardziej obawiam się panewki na wale?

Nie są to głośne stuki ale wyraźne dla ucha,gdy stoimy blisko silnika i nie występują rytmicznie jak w przypadku popychaczy czy zaworów.

Jeden stuk występuje co 2-3 sekundy tak jakby luz się kasował.

Chciałem nagrać filmik ale mikrofon w telefonie. nie wyłapuje tych dźwięków

 

jesli w mrozne dni sie to pojawia i pewnie jezdzisz juz na oleju 15w40 to prawdopodobnie pompa olejowa

 

Tak od 2-3 lat mam już olej 15w40 - wymieniany co 10 tys.

Przy wymianie UPG wymieniałem prawie wszystkie uszczelki w silniku ,misy olejowej,kolektorów , uszczelniacze zaworów i jeszcze kilka uszczelek i wszystkie podzespoły nie były uszkodzone.

Może to być też pomp oleju , to jest taki stuk jakby właśnie śruba wpadła ale czasem jest cykliczny tzn w równych odstępach co 2-3 sekundy , a innym razem nierównomiernie.

Po małym remoncie silnika miałem spokój z tym stukaniem , dopiero wczoraj usłyszałem go od nowa :( minęło 2500 km .

Za chwilę idę odpalić auto może uda mi się zarejestrować ten dźwięk

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności